بالاترین تمرکز بازار تجارت الکترونیک در ایتالیا و اسپانیا است

9 ساعت پیش

پنج بازیگر بزرگ تجارت الکترونیک در ایتالیا ۴۶ درصد از فروش ۲۵۰ آنلاین‌شاپ برتر این کشور را به خود اختصاص داده‌اند. اسپانیا نیز شاهد تمرکز بالایی است و پنج بازیگر برتر آن ۴۱ درصد از بازار را در اختیار دارند. در بریتانیا، آلمان و فرانسه، بازار به طور یکنواخت‌تری توزیع شده است. با این حال، حتی در این کشورها نیز ۲۵ فروشنده برتر به طور قابل توجهی بزرگتر از ۲۲۵ فروشنده بعدی هستند.

“برنده همه چیز را می‌برد” یک اصطلاح شناخته شده در دنیای تجارت الکترونیک است. گزارش به روز شده توسط ECDB آلمان، ناشر آمار تجارت الکترونیک، بینشی در مورد تسلط بازار بازیگران برتر در پنج بازار بزرگ اروپا ارائه می‌دهد.

تمرکز بازار تجارت الکترونیک در ایتالیا و اسپانیا

طبق این مطالعه، بالاترین تمرکز بازار در ایتالیا است. پنج  آنلاین‌شاپ برتر ایتالیا (آمازون، شین، اپل، زالاندو و مدیاورلد/مدیامارکت) ۴۶ درصد از فروش ۲۵۰ شرکت برتر را به خود اختصاص داده‌اند. در اسپانیا، پنج شرکت برتر (آمازون، شین، ال کورته اینگلس، مرکادونا و کارفور) ۴۱ درصد بازار را تشکیل می‌دهند.

سهم از میزان فروش۲۵۰ آنلاین‌شاپ‌ها برتر بازار تجارت اکترونیک کشورهای منتخب در سال ۲۰۲۴

سهم از میزان فروش۲۵۰ آنلاین‌شاپ‌ها برتر بازار تجارت اکترونیک کشورهای منتخب در سال ۲۰۲۴

در بریتانیا، پنج شرکت برتر (آمازون، سینزبوری، تسکو، آسدا و آرگوس) ۴۰ درصد را تشکیل می‌دهند که این درصد کمی کمتر از ایتالیا و اسپانیا است. با این حال، سهم ۲۵ شرکت برتر با ۷۱ درصد بالاتر است، در مقایسه با ۶۵ درصد در ایتالیا و ۶۸ درصد در اسپانیا. این آمار نشان می‌دهد که طبق رتبه‌بندی ECDB، بازیگران رتبه ۶ تا ۲۵ عملکرد نسبتا خوبی در بریتانیا دارند.

بریتانیا بالاترین سهم بازار را برای ۲۵ آنلاین‌شاپ برتر دارد

در آلمان، آمازون، اوتو، زالاندو، مدیامارکت و ایکیا ۳۸ درصد از فروش ۲۵۰ شرکت برتر را به خود اختصاص داده‌اند. در فرانسه، پنج شرکت برتر – آمازون، شین، ویپی، اوشان و بولانژه – ۳۳ درصد را تشکیل می‌دهند. ۶ تا ۲۵ شرکت برتر نیز در آنجا، مانند بریتانیا، قوی هستند.

آمازون رهبر بلامنازع بازار در پنج بازار بزرگ تجارت الکترونیک اروپا است و حداقل دو برابر بیشتر از دومین بازیگر بزرگ در هر کشور فروش دارد. در ایتالیا و فرانسه، این غول آمریکایی بزرگتر از مجموع فروش شماره ۲ تا شماره ۵ است. در اسپانیا، تقریبا به همین اندازه مسلط است.

در ایتالیا و فرانسه، آمازون بزرگتر از مجموع چهار رقیب نزدیک خود است.

هلند، که یکی از ۱۰ کشور برتر در تجارت الکترونیک اروپا نیز محسوب می‌شود، استثنایی بر سلطه بازار آمازون است. بازیگر محلی بول در رتبه‌بندی‌های مختلف در آنجا جایگاه نخست را دارد. طبق گفته ECDB، آمازون تا سال ۲۰۲۳ به رتبه دوم در هلند رسیده بود.

0

بدون دیدگاه