کاهش ۱۵ درصدی فروش اینترنتی در آلمان

کاهش 15 درصدی فروش اینترنتی در آلمان

گزارش آماری صنعت تجارت الکترونیک در اروپا، از کاهش ۱۵ درصدی فروش اینترنتی در آلمان، در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی حکایت می‌کند. کاهش فروش آنلاین کالاها در آلمان بیش از همه در بخش فروش آنلاین پوشاک رخ داده است. از سوی دیگر فروش خدمات آنلاین مانند رزرو هتل و اقامتگاه در همین بازه زمانی به ویژه در روزهای تعطیلات کریسمس، بیش از ۲۸ درصد افزایش یافته است. همچنین میزان فروش آنلاین محصولات غذایی در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ تغییر نکرده است.

Bevh، انجمن فدرال تجارت الکترونیک آلمان، این آمار را منتشر کرده است. گزارش این انجمن بر مبنای نظرسنجی از ۴۰۰،۰۰۰ آلمانی بالای ۱۴ سال در مورد رفتار مصرفی و نحوه هزینه‌کرد آن‌ها در خرید اینترنتی به دست آمده است. در سال ۲۰۲۲ خرده‌فروشی آنلاین در آلمان ۵ درصد کاهش یافته بود و برای نخستین بار از سال ۲۰۱۴ میلادی، خرید و فروش اینترنتی در روزهای کریسمس کاهش یافته بود.

کاهش بیش از ۲۰ درصدی فروش اینترنتی پوشاک در آلمان

بین ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، میزان فروش آنلاین آنلاین کالاها در آلمان با احتساب مبلغ مالیات بر ارزش افزوده، مبلغ ۱۹٫۴ میلیارد یورو بوده در حالی که این رقم برای مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ مبلغ ۲۲٫۸ میلیارد یورو بوده است که نشان از کاهشی ۱۵ درصدی دارد.

این کاهش بیشتر در بخش مد و پوشاک احساس می‌شود، جایی که فروش آنلاین پوشاک از جمله کفش ۲۰٫۸ درصد کاهش یافت. در این رده، فروش جواهرات و ساعت نزدیک به ۳۰ درصد کاهش داشته و پس از آن لوازم جانبی خودرو و موتورسیکلت با ۲۵٫۸ درصد کاهش در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

همچنین بخوانید: مقایسه قابلیت های آلمان و انگلستان در تحویل کالاهای خرید اینترنتی

رشد ۲۸ درصدی خرده فروشی خدمات دیجیتال

از سوی دیگر، فروش کالاهای مصرفی روزانه با افت ۳ درصدی کمترین ضربه را متحمل شد. خرید آنلاین غذا تنها دسته‌ای بود که ثابت ماند و تنها رشد اندک ۳/۷ درصدی را تجربه کرده است. خدمات دیجیتال، مانند رزرو بلیط و تعطیلات، پس از همه‌گیری کرونا به سیر صعودی خود ادامه می دهد و فروش خدمات در بخش رزرو بلیط مسافرت هوایی و اقامتگاه با بیش از ۲۸ درصد افزایش به ۲٫۴ میلیارد یورو رسیده است.

Bevh می نویسد، اگرچه آمار فروش اینترنتی سه ماهه اول هر سال معمولا پس از فصل تعطیلات کاهش نشان می‌دهد، اما اعداد نیز تحت تاثیر عدم اطمینان سیاسی هستند.

مارتین گروس آلبنهاوزن، معاون مدیرعامل Bevh، می‌گوید:لیست عدم قطعیت‌های سیاسی نه تنها طولانی است، بلکه بیشتر و بیشتر نیز در حال ایجاد است. بنابراین، تجارت آنلاین امسال به تثبیت خود ادامه خواهد داد. مردم خریدهایی را که نیاز فوری ندارند، مانند پوشاک، جواهرات و وسایل سرگرمی را به تعویق می‌اندازند. در لوازم مصرفی برای استفاده روزمره در خانه، آمار فروش بهتر به نظر می‌رسد.

0

بدون دیدگاه