دولت امریکا معافیت گمرکی مرسولات پستی آنلاین‌شاپ‌های خارجی را حذف می‌کند

2 هفته پیش
دولت امریکا معافیت گمرکی مرسولات پستی آنلاین‌شاپ‌های خارجی را حذف می‌کند

دولت جو بایدن برنامه‌هایی را برای اجرای قوانین سختگیرانه گمرکی در مورد کالاهای صنعت تجارت الکترونیکی که در حال حاضر از معافیت گمرکی برخوردار هستند، اعلام کرد. در صورت اجرای این قوانین محصولاتی به صورت اینترنتی در آمریکا خریداری و از دیگر کشورها ارسال می‌شوند و مشمول معافیت گمرکی هستند،‌دیگر مشمول معافیت گمرکی نخواهند بود.

قوانین فعلی در ایالات متحده کالاهایی با ارزش ۸۰۰ دلار یا کمتر را از پرداخت عوارض گمرکی معاف کرده است و هنگام ارسال مستقیم این کالاها برای مشتری تحت نظارت گمرکی کمتری قرار می‌گیرند. کالاهای خریداری شده صنعت تجارت الکترونیک آمریکا که تحت معافیت گمرکی هستند در حال حاضر ۴۰ درصد از کل واردات ایالات متحده را شامل می‌شود که ۷۰ درصد از این مقدار هم مربوطه به واردات پوشاک از چین می‌شود. از دیگر اقلام مشمول تعرفه‌های پایین گمرکی شامل کفش و ماشین آلات صنعتی است.

دولت بایدن در بیانیه‌ای گفت: «برخی از پلت‌فرم‌های تجارت الکترونیک و سایر فروشندگان خارجی با ارسال اقلام از چین به ایالات متحده با ادعای معافیت حداقلی، تعرفه‌های گمرکی را دور می‌زنند که با اجرای قانون جدید این کالاها دیگر واجد شرایط معافیت گمرکی نخواهند بود.»

تعرفه‌های ماده ۲۰۱ قانون گمرکی ایالات متحده شامل محصولاتی مانند ماشین لباسشویی و پنل‌های خورشیدی است، در حالی که ماده ۲۳۲ محصولات صنعتی فولاد و آلومینیوم را پوشش می‌دهد.

گمرک امریکا همچنین داده های بیشتر برای محموله‌های جدید دریافت می‌کند از جمله شماره طبقه‌بندی تعرفه ۱۰ رقمی و اطلاعات فردی دریافت کننده کالا.

در حال حاضر مشخص نیست این قوانین پیشنهادی دولت بایدن از چه زمانی اجرایی خواهند شد خرچند دولت بایدن از کنگره خواسته تا در سال جاری قانونی را تصویب کند و در این صورت قوانین جدید در روزهای اوج فروش آنلاین شاپ‌ها مانند جمعه سیاه اجرا می‌شوند.

به نظر می‌رسد در صورت تصویب قوانین جدید بین ۶۰ تا ۱۲۰ روز اجرایی شدنشان طول خواهد کشید و همچنین باید یک طوره اجرای آزمایشی را سپری کنند.

اجرا شدن قوانین گمرکی جدید آمریکا هزینه‌های فروش و ارسال پستی محصولات آنلاین‌شاپ‌ها خارجی برای ارسال کالا به امریکا را افزایش می‌دهد.

قوانین جدید در حالی وضع می‌شوند که ایالات متحده به سرکوب کالاهایی که توسط شرکت‌هایی مانند Temu و Shein به این کشور وارد می‌شود، ادامه می‌دهد.

در ۱۰ سال گذشته تعداد محموله‌هایی که با ادعای معافیت گمرکی به ایالات متحده وارد می‌شوند به طور قابل توجهی افزایش یافته است به طوری که این تعداد با ارزش ۱۴۰ میلیون دلار در ۱۰ سال پیش به ۱ میلیارد دلار کنونی رسیده است.

در سال ۲۰۱۵ معافیت گمرکی مرسولات آنلاین‌شاپ‌ها خارجی به آمریکا از سفارشات ۲۰۰ دلار و کمتر به سفارشات با ارزش ۸۰۰ دلار و کمتر افزایش یافت و همین موضوع باعث شد تا محموله‌های تجارت الکترونیکی ورودی به آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یابد و همین موضوع باعث رونق فروش کسب‌وکارهای اینترنتی چینی شد.

بیشتر مرسولاتی که با ادعای معافیت گمرکی وارد امریکا می‌شوند از چندین پلتفرم تجارت الکترونیکی تازه تاسیس چینی ارسال می‌شوند و کارگران و مشاغل امریکایی را تحت الشعاع قرار می‌دهند. از طرف دیگر این معافیت‌ها منجر به واردات حجم عظیمی از محصولات کم ارزش به ایالات متحده شده است.

حجم فزاینده مرسولات کوچک پستی به امریکا، شناسایی محموله‌های غیرقانونی و ناایمن را برای گمرک امریکا دشوار کرده است.

ظهور آنلاین‌شاپ‌های چینی مانند Temu و Shein منجر به افزایش حجم مرسولات پستی هوایی در آمریکا شده است به طوری که این بسته‌های پستی به طور مستقیم از چین به ایالت‌های مختلف امریکا ارسال می‌شوند و با دور زدن فرایندهای گمرکی به دست مشتری می‌رسند. اما در سوی دیگر غول خرده‌فروشی آنلاین امریکایی آمازون محصولات عرضه شده در آنلاین‌شاپ خود را به صورت عمده از چین خریداری می‌کند و از طریق مبادی گمرکی با پرداخت هزینه‌های گمرکی برای ذخیره در انبارهایش وارد می‌کند. همین موضوع باعث افزایش قیمت این محصولات در وب‌سایت فروشگاه اینترنتی آمازون می‌شود و همین موضوع مشتری امریکایی را برای خرید مستقیم از آنلاین‌شاپ‌های چینی ترغیب می‌کند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که خریداران متوجه می‌شوند که آمازون قابل اعتمادتر است و خدمات بهتر و سریع‌تری را نسبت به غول‌های تجارت الکترونیک چین ارائه می‌کند، اما قیمت‌های پایین محصولات در آنلاین‌شاپ‌های چینی باعث انتخاب آن‌ها از سوی خریداران آمریکایی می‌شود.

مخالفت انجمن هوانوردی لجستیک آمریکا با افزایش تعرفه‌های گمرکی

از آن‌جایی که لغو معافیت گمرکی و افزایش تعرفه‌های گمرکی بر مرسولات پستی آنلاین‌شاپ‌ها باعث افزایش قیمت محصولات و کاهش سفارشات خریداران می‌شود  انجمن هوانوردی لجستیک در آمریکا با این افزایش مخالفت کرده است. این انجمن معتقد است معافیت کنونی گمرکی واردات کالاهای کم قیمت را ساده می‌کند، بار اداری را کاهش داده و هزینه‌ها را برای مشاغل و مصرف‌کنندگان کاهش می‌دهد.

این انجمن راهکاری دیگری را به دولت امریکا پیشنهاد داده است. پیشنهاد آن‌ها از دولت امریکا می‌خواهد بودجه بیشتری برای گمرک ایالات متحده در نظر بگیرد تا بتوانند بسته‌های بیشتر را بازرسی کنند.

0

بدون دیدگاه