دلایل استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای خرید آنلاین در انگلستان

در بریتانیا رفتار افرادی که آنلاین خرید می‌کنند مورد بررسی قرار گرفته است. از هر ۱۰ خریدار آنلاین مورد بررسی در انگلستان ۲ نفر از آن‌ها ابتدا در شبکه‌های اجتماعی به دنبال محصول خود جستجو می‌کنند و در مورد آن اطلاعات به دست می‌آورند. جالب اینجاست که از این تعداد تنها ۷ درصدشان از همان شبکه‌های اجتماعی نسبت به سفارش محصول اقدام می‌کنند و بیشتر آن‌ها خرید خود را در وب‌سایت آنلاین شاپ یا اپلیکیشن آن ثبت می‌کنند.

این اطلاعات از نظرسنجی Elusive Consumer Survey 2024 توسط Capterra که در آوریل ۲۰۲۴ انجام شده، به دست آمده است. در این نظرسنجی ۴۹۹ شهروند بالای ۱۸ سال در بریتانیا مورد بررسی قرار گرفته است.

۷۵ درصد از خریداران محصول خود را در موتورهای جستجو پیدا می‌کنند

بر اساس اطلاعات این نظرسنجی، سه چهارم از مصرف‌کنندگان در انگلستان جستجوی آنلاین برای محصول مورد نظرشان را در موتورهای جستجوی اینترنتی شروع می‌کنند. بازارهای آنلاین (مارکت پلیس‌ها) نیز منبع دیگر مصرف‌کنندگان برای جستجوی محصول هستند و بیشتر سفارشات نیز در همین بازارها ثبت می‌شود.

اینستاگرام و جستجوی محصول آنلاین شاپ

هرچند برخلاف ظرفیت بسیار زیاد، شبکه‌های اجتماعی هنوز نقش مهمی در خرید آنلاین ندارند اما مصرف‌کنندگان تمایل دارند برای نتیجه گرفتن و پیدا کردن محصول مناسبشان ابتدا به اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند. مصرف‌کنندگانی که از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای خرید استفاده می‌کنند این کار را بیشتر در اینستاگرام (۶۹ درصد)، فیس بوک (۵۴ درصد) و تیک تاک (۵۰ درصد) انجام می‌دهند.

مهمترین دلیلی که خریداران برای استفاده از اینستاگرام و … استفاده می‌کنند، یافتن محصولاتی است که به آن‌ها علاقه دارند است. ۷۳ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی Elusive Consumer Survey این را مهم‌ترین دلیلشان ذکر کرده اند. دلایل دیگر شامل استفاده از تخفیف‌ها (۶۱ درصد) و پیدا کردن برندهای جدید (۵۸ درصد) می‌شوند. حتی ۴۶ درصد گفته‌اند که علاقه‌مند به یافتن و خرید کردن از برندهای کوچک یا محلی در شبکه‌های اجتماعی هستند.

درصد دلایل مختلف استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای خرید آنلاین در انگلستان

درصد دلایل مختلف استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای خرید آنلاین در انگلستان

نتایج نظرسنجی‌هایی شبیه به این نشان می‌دهد که برندها با استفاده از ظرفیت‌های فزاینده شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ محصولاتشان در این شبکه‌ها می‌توانند به مخاطبانشان نزدیک‌تر شوند.

 

0

بدون دیدگاه