استقبال از پرداخت مبلغ سفارش پس از تحویل در امریکا

3 ماه پیش
استقبال از پرداخت اقساطی مبلغ سفارش پس از تحویل در امریکا

رشد سریع عرضه خدمات و محصولات به صورت اینترنتی دنیای تجارت را متحول کرده است. مصرف‌کنندگان در آسایش از خانه یا محل کار خود می‌توانند محصولات متنوع با قیمت‌های رقابتی را در آن سوی مرزهای کشورشان جستجو کرده و سفارش دهند. روش‌های پرداخت وجه سفارش برای پاسخ‌دهی به تقاضای زیاد صنعت تجارت الکترونیک نیز در دوره‌های مختلف تکامل پیدا کرده‌اند. روش‌های پرداخت با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان برای بیشتر کردن میزان فروش آنلاین‌شاپ‌ها گسترش پیدا کرده‌اند.

در ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۳، Splitit Payments اعلام کرد که با مشارکت AliExpress و Checkout.com روش پرداخت جدیدی با عنوان پرداخت پس از تحویل (Pay After Delivery) را در ایالات متحده امریکا راه‌اندازی کرده است و بلافاصه پس از آن این سرویس در سراسر اروپا و استرالیا نیز عرضه شد. ناندان شیث، مدیرعامل Splitit از نتایج هیجان‌انگیز علاقه مصرف‌کنندگان به استفاده از سرویس پرداخت پس از تحویل خبر داد.

پرداخت پس از تحویل چیست؟

هنگام عرضه روش پرداخت درب منزل (پرداخت در محل) از سوی شرکت‌های ارسال پستی شاهد رونق بسیار خوبی در توسعه سریع‌تر خرید و فروش اینترنتی بودیم. این روش پرداخت هنوز هم در کشورهای مختلف مورد استقبال قرار می‌گیرد. با این حال روش پرداخت پس از تحویل دوباره روزهای نخستین عرضه روش پرداخت در محل را به یاد می‌آورد. این روش پرداخت به طور فزاینده‌ای در اروپا محبوب شده است و در بازار تجارت الکترونیک ایالات متحده نیز باعث ایجاد پویایی در خریدهای اینترنتی شده است.

Splitit مدتی است که محصولات اقساطی با برچسب سفید ارائه می‌دهد. این شرکت با تمرکز بر افرادی که دارای رتبه اعتباری بالا و دسترسی به کارت‌های اعتباری دارند، از اعتبار موجود از طریق کارت اعتباری مصرف‌کننده برای تقسیط مبلغ سفارش اینترنتی استفاده می‌کند. در واقع پرداخت اقساطی پس از تحویل سفارش پایه و اساس روش پرداخت پس از تحویل است و بدون همکاری شرکت‌های فین‌تک معتبر برای اعتبارسنجی مشتریان امکان‌پذیر نخواهد بود.

امکان انتخاب روش پرداخت پس از تحویل در سبد خرید مشتری

امکان انتخاب روش پرداخت پس از تحویل در سبد خرید مشتری

مدیرعامل Splitit می‌گوید ما با برخی از صاحبین مشاغل خارج از کشور صحبت کرده‌ایم و آن‌ها بزرگترین مشکل خود را نیاز به زمان برای ارسال کالا بیان کرده‌اند. آنلاین‌شاپ‌هایی که اقدام به فروش محصول در خارج از مرزهای کشور خودشان می‌کنند در همه کشورهایی که به آن‌ها خدمات می‌دهند امکان استفاده از زیرساخت لجستیکی و حمل و نقل کالای آن کشور را ندارند، همین موضوع باعث می‌شود ۴۵ تا ۷۵  روز طول بکشد تا محصول فروخته شده به دست مشتریان برسد. خریدار باید به ما اعتماد کند و بعد نسبت به پرداخت وجه سفارش اقدام کند.

طبق آمار Statista، نرخ سبدهای خرید نهایی نشده تا ۸۸درصد از کل سبدهای خرید است. بر اساس ارزیابی Splitit Payments دلایل اصلی رها شدن سد خرید در حساب کاربری مشتریان عبارتند از:

  • عدم اعتماد به امنیت خرید آنلاین
  • فرآیندهای طولانی و پیچیده پرداخت آنلاین
  • اضافه شدن هزینه پستی به مبلغ سفارش هنگام تسویه حساب

مدیرعامل Splitit Payments ادعا می‌کند که با ارائه روش پرداخت اقساطی این شرکت توانست نرخ برگشتی سفارشات را کاهش داده و نرخ تکمیل سبد خرید را افزایش دهد. استفاده از سرویس پرداخت پس از تحویل (پرداخت اقساطی) به ویژه برای آنلاین شاپ‌های فرامرزی مانند AliExpress ارزشمند بود.

او ادامه داد: «یکی از بزرگرترین مشکلاتی که با آن مواجه شدیم این بود که راه حل پرداخت اقساطی به اندازه کافی برای آنلاین‌شاپ‌های داخلی جذاب نبود در نتیجه آ‌ن‌ها به سرویس پرداخت در محل روی آوردند. در روش پرداخت درب منزل خریدار سبد خرید خود را تکمیل می‌کند و متعهد می‌شود که وجه آن را هنگام تحویل بپردازد. بنابراین مشتری فقط زمانی که کالا یا خدمات را دریافت می‌کند، مبلغ آن را می‌پردازد. این فرآیند باعث جلب اعتماد مشتری می‌شود و به فروشگاه اینترنتی به افزایش نرخ وصول سفارشات کمک می‌کند.

مصرف‌کنندگان می‌توانند انتخاب کنند که مبلغ کامل را هنگام تحویل بپردازند یا در چند قسط پس از تحویل پرداخت کنند. همچنین استفاده از روش پرداخت درب منزل به آن‌ها این امکان را می‌دهد که فرصت کافی داشته باشند و هنگام مراجعه مامور ارسال برای تحویل بسته پستی اقدام به مرجوع کردن سفارش کنند بدون آن‌که مجبور به پرداخت هزینه پستی باشند.

0

بدون دیدگاه