۷۳ درصد از مشتریان آنلاین‌شاپ‌های بلژیکی سفارش خود را مرجوع نمی‌کنند

4 هفته پیش
73 درصد از مشتریان آنلاین‌شاپ‌های بلژیکی سفارش خود را مرجوع نمی‌کنند

هفت نفر از هر ده مصرف‌کننده بلژیکی هرگز (یا تقریبا هرگز) اقلامی را که به صورت آنلاین سفارش داده‌اند، مرجوع نمی‌کنند. به نظر می‌رسد دلیل اصلی آن‌ها برای عدم برگشتی سفارشاتشان این باشد که آن‌ها تنها محصولاتی را سفارش می‌دهند که واقعا می‌خواهند استفاده کنند. بسیاری از مردم بلژیک محصولات مورد نیاز خود را به صورت آنلاین سفارش می‌دهند و ۴۰ درصد از کل خریدهای مصرف‌کنندگان بلژیکی به صورت آنلاین انجام می‌شود.

تجارت الکترونیک در بلژیک در طول سال‌ها به طور پیوسته رشد کرده است. در سال ۲۰۲۳، مصرف‌کنندگان در این کشور ۱۶/۳ میلیارد یورو را به صورت آنلاین هزینه کردند. این میزان نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۱۰/۷ درصد افزایش داشته است که رقم قابل توجهی است.

بر اساس گزارش مصرف‌کننده که توسط شرکت خدمات لجستیک Descartes ارائه شده است، ۴۰ درصد از کل خریدها در بلژیک به صورت آنلاین انجام می‌شود. این درصد در سال ۲۰۲۳ بدست آمده است و در مقایسه با سال ۲۰۲۲ به میزان ۳۳ درصد افزایش یافته است. به عبارت دیگر تعداد افرادی که در بلژیک خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام داده‌اند در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن ۳۳ درصد بیشتر بوده‌اند.

چرا بلژیکی‌ها خریدهای خود را اینترنتی انجام می‌دهند؟

اما چرا بلژیکی‌ها به طور فزاینده‌ای از آنلاین شاپ‌ها خرید می‌کنند؟ نظرسنجی خریداران آنلاین بلژیکی که توسط فدراسیون تجارت الکترونیک بلژیک Becom منتشر شده است، نشان می‌دهد که بلژیکی‌ها به این دلیل که می‌توانند قیمت محصول مورد نظر خود را در فروشگاه‌های مختلف با هم مقایسه کنند (۳۷ درصد) آنلاین خرید می‌کنند. و یک نفر از هر سه نفر شرکت‌کننده در نظرسنجی Becom می‌گوید که آن‌ها آنلاین خرید می‌کنند زیرا خریدشان ارزان‌تر تمام می‌شود. ۳۰ درصد دیگر گفتند که می‌توانند تخفیف‌های بهتری را به صورت آنلاین پیدا کنند.

۸۵ درصد از خریداران آنلاین بلژیکی برای این موضوع که فروشگاه آنلاین شیوه قیمت‌گذاری خود را در طول زمان ثابت نگه دارد، اهمیت زیادی قائل هستند.

هنگام انتخاب یک آنلاین شاپ برای خرید، بلژیکی‌ها قیمت‌گذاری را مهم می دانند. که شامل شفافیت در نمایش قیمت و تخفیف می‌شود. آن‌ها همچنین انتظار دارند آنلاین‌شاپ‌ها از داده‌هایشان در برابر سرقت حفاظت کنند و روش‌های پرداخت متفاوتی را به صورت ایمن ارائه کنند.به گفته پاسخ دهندگان، یک فروشگاه آنلاین پایدار می‌بایست بر حمل و نقل کارآمد، گستردگی مراکز تحویل سفارش، استفاده از بسته بندی محکم و سازگار با محیط زیست، ارائه محصولات یا خدمات ثابت و بازیافت سفارشات برگشتی تمرکز داشته باشد.

یکی از مسائل اصلی در ثبات آنلاین شاپ میزان محصولات برگشتی است. بیشتر این محصولات در محل‌های دفن زباله رها شده یا سوزانده می‌شوند و به شدت در انتشار گازهای گلخانه‌ای نقش دارند.

به نظر می‌رسد که مصرف‌کنندگان بلژیکی مایل به مشارکت در بازار تجارت الکترونیک با ثبات هستند، زیرا ۷۳ درصد از آن‌ها هرگز یا تقریباً هرگز سفارش اینترنتی خود را مرجوع نمی‌کنند. بخش مد و پوشاک به دلیل نرخ برگشتی بالای خود در خرید اینترنتی مشهور است، اما طبق این گزارش، ۶۴ درصد از خریداران آنلاین بلژیکی که اغلب کالاهای مد و پوشاک را خریداری می‌کنند، هرگز آن‌ها را مرجوع نمی‌کنند.

0

بدون دیدگاه