۸ روش برای راه اندازی یا خرید فروشگاه اینترنتی در میانه زندگی

راه‌اندازی کسب و کار در قالب فروشگاه اینترنتی و در میانه زندگی برای بسیاری از افراد یک چالش است، در ادامه ۸ روش مرسوم برای تحقق این هدف بیان خواهند شد. با لجیتو همراه باشید.

شما تا الان تیترهایی را خوانده‌اید که در مورد رسیدن فوق العاده سریع حجم مبادلات اینترنتی به ۴ تریلیون دلار صحبت کرده‌اند. و شما دائماً در حال مشاهده سیکل اخبار تکراری در خصوص غول‌های اینترنتی مانند آمازون (Amazon)، گوگل (Google) و فیسبوک (Facebook) هستید. و شاید الان زمان آن رسیده باشد که شما هم شرکت اینترنتی خودتان را در میانه زندگی خودتان راه‌اندازی کنید. جی وایت‌هد (Jay Whitehead) مدیرعامل ۵۸ ساله LeagueNetwork.com، یک شرکت ورزشی مختص جوانان که در نیوجرسی واقع شده است، می‌گوید:

من در طول زندگی خودم بیش از ۱۲ تجارت را آغاز کرده‌ام و همواره همگام با فناوری پیش رفته‌ام. و من می‌توانم به شما بگویم که فناوری اینترنت کوچکترین مشکل شما خواهد بود.

با یک کامپیوتر شما می‌توانید تجارت کوچک یا متوسط خودتان را در طول یک نصفه روز راه‌اندازی کنید. و شما به هیچ مهارت خاصی برای توسعه وبسایت خود نیز نیازی نخواهید داشت.

خواه شما در حال راه‌اندازی تجارت خود در بخش خرده فروشی یا فروشگاه‌ اینترنتی باشید، اصول تجارت همچنان پابرجا خواهند بود: اینکه یک نفر به دنبال فروش یک کالا به فردی دیگر است و یا نیازهای برآورده نشده را برآورده می‌کند یا مشکلاتی را پیدا می‌کند که نیاز به حل شدن دارند.

در ادامه هشت روش انجام این کار را بیان خواهیم کرد.

راه اندازی و طراحی یک فروشگاه اینترنتی (Online Store) ساده در ابتدای کار توسط بسیاری از کارشناسان تجارت الکترونیک توصیه شده است.

راه اندازی و طراحی یک فروشگاه اینترنتی (Online Store) ساده در ابتدای کار توسط بسیاری از کارشناسان تجارت الکترونیک توصیه شده است.

۱- پیش از سرمایه گذاری روی یک وب سایت پیچیده شرایط را بسنجید

ویتو سانتورور ۶۸ ساله در سال ۲۰۰۴ سایت خود را احداث کرد و موفق شد به رتبه‌های بالای گوگل دست یابد. پس از آن وی به یکی از بنیانگذاران شرکت تکنولوژی ویدیویی Vaetas تبدیل شد. او درباره ایجاد یک فروشگاه اینترنتی جدید می‌گوید:

شما می‌توانید به صورت رایگان یک سایت کوچک را روی وردپرس (WordPress.com) یا بلاگر (Blogger.com) ایجاد کنید و اگر که شاهد فروش بودید، آنگاه روی یک وب سایت سرمایه گذاری کنید.

بسیاری از افراد قبل از اینکه بدانند یک فروش خواهند کرد یا نه روی یک ایده سرمایه گذاری می‌کنند.

۲- به دنبال یک تجارت کوچک و بکر باشید

بیایید فرض کنیم که شما به دنبال فروش کفش هستید. این یک تجارت بسیار وسیع است. شما باید برای بدست آوردن یک جایگاه مناسب در موتورهای جستجو با برندهای معروف کفش و خرده فروشانی مانند والمارت (Walmart) و مکی (Macy) و همچنین تمام فروشندگان اینترنتی کفش به رقابت بپردازید.

بنابراین شما تصمیم می‌گیرید به طور تخصصی روی فروش کفش به افراد قطع عضو (گروهی بسیار مشخص) تمرکز کنید. شما مانند تمام فروشگاه‌های اینترنتی دیگر در ازای ۲۰ دلار یک جفت کفش می‌خرید و آن را با قیمت ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسانید، اما شما تنها یک لنگه کفش را به قیمت ۶۰ دلار می‌فروشید (چپ یا راست)، این یک صرفه‌جویی فوق‌العاده برای مصرف کننده است. هنگامی که شما دیگر لنگه کفش را نیز با قیمت ۶۰ دلار به فروش برسانید، آنگاه درآمدی بیشتر از دیگر فروشگاه‌های اینترنتی کفش خواهید داشت.

و برای اینکه در خصوص کفش‌های اختصاصی خودتان تبلیغ کنید، می‌توانید سایت‌های تخصصی یا بلاگ‌های مختص افرادی که دچار قطع عضو شده‌اند را هدف قرار دهید. همچنین ممکن است رده‌بندی شما در گوگل با رشد بسیار سریعی همراه شود، چرا که شما با بزرگان این تجارت رقابت نمی‌کنید.

اگر که شما به دنبال یافتن یک بازار کوچک و بکر هستید یا می‌خواهید موردی را پیدا کنید که با سلایق شما سازگار است، احتمالاً خواهید توانست ایده‌هایی را در سایتی مانند Answerthepublic.com، که تمام سوال‌های تایپ شده در گوگل را لیست می‌کند، پیدا کنید.

۳- در صورتی که نمی‌توانید محصول مورد نیاز خودتان را پیدا کنید، کسب و کار خودتان را راه بیاندازید

این احتمال وجود دارد که دیگران نیز مشکلی شبیه به شما داشته‌ باشند. آن جانسون (Ann Johnson)،‌ محصولات مراقبت‌های پوستی دست‌ساز ارگانیک خود با نام All You Naturally را به این دلیل راه‌اندازی کرد که نمی‌توانست چیزی را برای رفع اگزمای خودش پیدا کند.

۴- فروشگاه خودتان را در یک بازار از پیش فعال ایجاد کنید

داگلاس مک‌کویلکن (Douglas McQuilken)، یک مشاور کسب و کارهای کوچک با سابقه طولانی در توسعه نرم‌افزارهای تجارت الکترونیک واقع در چارلستون است. مک‌کویلکن درباره این نحوه سنجش پایداری تجارت‌های جدید می‌گوید:

این روش برای سنجش پایداری سرمایه‌گذاری شما، ارزانتر و سریعتر است.

گلوریا پیرسون ۶۲ ساله، مدت ۲ سال است که لوازم دکوری دست‌ساز خودش را روی Etsy بفروش می‌رساند. او دلیل انتخاب این فروشگاه را اینطور بیان کرده است:

این یک فروشگاه حاضر و آماده بود که نیازی به راه‌اندازی یک وبسایت گران قیمت، یا کار روی قابلیت‌هایی نظیر پرداخت، ارسال و بازاریابی را نداشت.

پیش از راه اندازی فروشگاه اینترنتی خودتان حتماً با مشاورین بخش تجارت الکترونیک مشورت کنید.

پیش از راه اندازی فروشگاه اینترنتی خودتان حتماً با مشاورین بخش تجارت الکترونیک مشورت کنید.

او به تازگی مسیر خود را با تأسیس وبسایت Mybooklandia از Etsy جدا کرده است و اکنون با چالش «کسب اعتبار در گوگل» مواجه شده است. به گفته برندون رایت، یک مشاور تجارت الکترونیک در ThoughtLab، فروش محصولات روی یک بازار فعال نگرانی‌های شما در خصوص ایجاد ترافیک به فروشگاه اینترنتی خودتان را از بین می‌برد. این روش همچنین می‌تواند یک راه عالی برای ایجاد شتاب و احتمالاً بدست آوردن برخی مهارت‌ها باشد.

دروز داگلاس ۶۷ ساله هم علاوه بر فروشگاهی که روی Etsy دارد یک سایت مستقل (Nicoletbeauty.com) را نیز راه‌اندازی کرده است و به کمک دخترش آن را مدیریت می‌کند. آنها پس از گذشت یک سال به سود اندکی رسیدند. توصیه وی به علاقمندان به تجارت الکترونیک اینچنین است:

بخش‌هایی را در بازار پیدا کنید که اشباع نشده‌اند. در مورد محصولات یا سرویس‌هایی که قصد ارائه آنها را دارید خیلی تحقیق کنید. به گروه‌های کسب و کار بپیوندید.

۵- یک مشاور پیدا کنید

بسیاری از انجمن‌ها و گروه‌های کسب و کار مکان‌های مناسبی را برای ارتباط یافتن، آموزش و ملاقات با مشاوران فراهم می‌کنند. برای مثال اسکور (SCORE)، بزرگترین شبکه ملی مشاوران کسب و کار رایگان در آمریکا، دارای شعبه‌هایی در سرتاسر کشور است که کارگاه‌ها و سمینارهای اینترنتی را در کنار منابع حرفه‌ای و تکنیکی ارائه می‌دهد.

پیرسون پیشنهاد می‌دهد که پیش از آغاز کسب و کار اینترنتی خودتان یک مشاور یا گروه مشاور را پیدا کنید. او برای سازندگان صنایع دستی انجمن اینترنتی فلوریش (Flourish) را پیشنهاد می‌دهد.

جانسون که در چندین گروه کسب و کار و رسانه‌های اجتماعی عضو است، می‌گوید که او بیشترین سود را از شبکه کسب و کارهای مستقل (Indie Business Network) برده است. او در این خصوص گفت:

ما در مورد همه چیز صحبت می‌کنیم. از برندینگ گرفته تا لوگوها و پلتفرم‌های فروش یا اینکه چه پرینتری بخریم و برخی اوقات ما فقط احساسات خودمان را بیان می‌کنیم.

0

بدون دیدگاه