فعال شدن ارسال پهبادی سفارشات آمازون در اروپا

فعال شدن ارسال پهبادی سفارشات آمازون در اروپا

آمازون برنامه‌های خود را برای استفاده از پهپادها برای ارسال بسته‌های پستی به مشتریان در بریتانیا و ایتالیا از سال آینده اعلام کرد. آمازون ارسال بسته پستی با پهباد را تا پایان سال ۲۰۲۴ در برخی مکان‌های نامشخص در این دو کشور راه‌اندازی خواهد کرد. مشتریان منتخب آمازون می‌توانند اقلامی با وزن تقریباً ۲ کیلوگرم را با پهباد تحویل بگیرند.

در حال حاضر آمازون تحویل بسته‌های پستی با پهپاد را در دو ایالت امریکا برای کالاهای تا وزن ۲٫۲ کیلوگرم انجام می‌دهد. برای شروع ارسال پستی با پهاد در اروپا، آمازون از نزدیک با مقامات اروپایی و کشوری برای پایبندی به مقررات قاره سبز دیدار و گفتگو می‌کند. این شرکت به زودی اولین مناطق آزمایشی را که در آن تحویل پهپاد برای مشتریان در دسترس خواهد بود، معرفی خواهد کرد.

پروسه ارسال بسته پستی با پهباد آمازون

در طول فرآیند سفارش در آمازون، مشتریان می‌توانند تحویل بسته با پهپاد را در صورت فعال بودن در منطقه خود انتخاب کنند. پس از تکمیل سفارش، پهپاد به حیاط خانه مشتری پرواز می‌کند و بسته را تحویل می‌دهد و سپس به نقطه تجزیه مبادلات پستی باز می‌گردد.

دیوید کربن، معاون آمازون پرایم ایر، می‌گوید:تقاضای زیادی برای این فناوری وجود دارد. مشتریان می توانند از میان هزاران کالای با وزن ۲٫۲ کیلوگرم یا کمتر، از مایع ظرفشویی و مسواک گرفته تا محصولات آرایشی سفارش ثبت کنند، البته تا زمانی که محصولات سفارش داده شده در اندازه یک جعبه کفش قرار گیرند.

استفاده از GPS برای تحویل مرسوله پستی

مشتریان علاقه مند به دریافت مرسوله با پهباد ابتدا باید تایید شوند. این پهپاد برای تحویل بسته به فضای باز کافی تا ارتفاع ۳٫۶متری نیاز دارد. در ایالات متحده، مشتری یک نشانگر با کد QR روی زمین قرار می‌دهد تا پهپاد را به محل تحویل هدایت کند. در بریتانیا، آمازون در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از تحویل بدون نشانگر است و پهپادها مکان های تحویل را با استفاده از GPS شناسایی می‌کنند.

منبع خبر: وب‌سایت تجارت الکترونیک اروپا

0

بدون دیدگاه