آلتا بیوتی روی توسعه مراکز انبارداری فروشگاهی خود سرمایهگذاری میکند
وقتی آلتا بیوتی در سال ۲۰۲۱ مرکز زنجیره تامین کالای فعلی خود را راهاندازی کرد، میخواست کاری متفاوت از رقبا انجام دهد.
دیگر خردهفروشان آنلاین اغلب تاسیسات بزرگ انبارداری محصولات و پردازش سفارشات خود را میسازند که ممکن است در طول سال کم استفاده شوند، اما Ulta تصمیم آگاهانهای گرفت. اریک لوپز، مدیر ارشد زنجیره تأمین، در مصاحبهای با نشریه Supply Chain Dive گفت “ما رویکرد متفاوتی اتخاذ کردیم و گفتیم، میدانید، ما نمیخواهیم فقط یک شبکه یک اندازه برای همه بسازیم، زیرا میدانیم که رشد میکنیم، اما رشد ما فقط عمودی نخواهد بود. ما یک رویکرد مرحلهای داریم و میخواستیم یک مدل MFC [مرکز زنجیره تامین فروشگاهی] داشته باشیم.”
آلتا بیوتی تصمیم گرفت با راهاندازی مراکز انبارداری فروشگاهی کوچک اندازه اما چابک در مناطق مختلف میزان بهرهوری هر یک از این مراکز را به حداکثر برساند.
پس از تکمیل، این مدل شامل چهار مرکز توزیع منطقهای، سه مرکز انبارداری فروشگاهی و یک مرکز انبارداری و ارسال “سریع” خواهد بود.
لوپز گفت: “زیبایی مدل MFC این است که سریعتر ساخته میشود، به مشتریان نزدیکتر میشود، تمام موجودی کالاها را زیر یک سقف نگه میدارد و ما میتوانیم آن را با سرعت بیشتری نسبت به ساخت ساختمانهای بزرگتر که سرمایه بسیار بیشتری نیاز دارند، انجام دهیم.”
آلتا در حال حاضر سه مرکز توزیع منطقهای در دالاس، فرزنو، کالیفرنیا و گرینوود، ایندیانا اداره میکند. این شرکت همچنین ساخت یک مکان چهارم را در چمبرزبرگ، پنسیلوانیا در سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد کرد.
برای بهینهسازی بهتر روش توزیع منطقهای خود برای یک مدل MFC، این شرکت قصد دارد امکانات جدیدی را به شبکه انبارداری خود اضافه کند و در عین حال مکانهای دیگر را با فناوری اتوماسیون انبارداری ارتقا یافته بازسازی کند.
این شرکت سال گذشته یک بازسازی فناورانه را در مرکز گرینوود خود تکمیل کرد و سیستمهای دریافت خودکار محصول باقیمانده را به همراه برخی ارتقاءهای دیگر به این مرکز اضافه کرد. لوپز گفت که سال آینده، این شرکت قصد دارد بازسازی مرکز توزیع دالاس خود را با اضافه کردن فناوری اتوماسیون مشابه و همچنین نرمافزار مدیریت انبار به پایان برساند. این شرکت انتظار دارد در نهایت با بازسازی مراکز توزیع دیگر خود، به یک مدل عملیاتی منسجم واحد داشته باشد.
نرمافزار مدیریت انبار مانند “مغز تأسیسات [آلتا] عمل میکند و جریان ورود و خروج کالا را در تاسیسات کنترل میکند.
تصمیم به بازسازی تاسیسات به دلیل پایین بودن سطح فناوری اتوماسیون انبارداری قبلی نبوده است. در عوض، این شرکت نیازهای کارکنان خود را در نظر گرفت تا راههایی برای ارائه فرصتهای ارتقاء مهارتهای آنها در عین افزایش کارایی فرآیندها پیدا کند.
آنچه آلتا با اتوماسیون انبارداری جدید سعی کرده است انجام دهد، تمرکز بر کاهش مراحل، کاهش ضایعات و کاهش شدت کار است.
علاوه بر تحول زنجیره تامین کالا، آلتا همچنین در حال انجام پروژهای به نام SOAR است که مخفف Strength، Optimize، Accelerate و Renew است. این پروژه یک ارتقاء برنامهریزی منابع سازمانی در سطح کل شرکت است که برای تسریع و تجدید عملیات اصلی آن در نظر گرفته شده است. اگرچه زنجیره تأمین محصول تمرکز اصلی این پروژه نیست، اما این شرکت همچنان از مزایای آن در این بخش از کسبوکار در نتیجه ارتقاء بهرهمند میشود.
به طور خاصتر، این ارتقاء به قابلیتهای کراس-داکینگ کمک کرده است.
کراس-داکینگ نیاز به عملیات انبارداری بین دریافت کالا از تامین کننده تا ارسال کالا برای مشتری را کاهش میدهد. این امر به محصولات آلتا اجازه میدهد تا مستقیما از یک انبار توزیع منطقهای به یک انبارک کوچک فروشگاهی و سپس به فروشگاهها منتقل شوند.
در مقایسه با مراکز توزیع منطقهای که به طور متوسط ۶۵۰،۰۰۰ فوت مربع مساحت دارند، مراکز انبارداری فروشگاهی آلتا کوچکتر هستند و به طور متوسط حدود ۳۰۰،۰۰۰ فوت مربع مساحت دارند.
لوپز گفت که مراکز انبارداری فروشگاهی میتوانند روزانه تا ۱۲۰ فروشگاه و ۲۵،۰۰۰ سفارش آنلاین را پردازش و ارسال کنند. آنها همچنین دارای طیفی محدود از محصولات هستند که توسط شرکت به عنوان بالاترین میزان فروش طبقهبندی میشوند.
هر مرکز انبارداری فروشگاهی آلتا به فناوری اتوماسیون مجهز است، از جمله قفسهبندی پالت بسیار باریک (VNA) که به ایجاد راهروهای باریکتر برای کمک به افزایش ظرفیت کمک میکند. Ulta همچنین از مسیرهای هدایت شونده با سیم در این تأسیسات استفاده میکند، به این معنی که همکاران نیازی به آموزش برای حرکت بین تجهیزات ندارند.
آنها میتوانند فقط سوار ترولی شوند و سیستم هدایت شونده با سیم واقعا همه کار را برای آنها انجام میدهد. آموزش و استخدام آنها آسانتر است و به همکاران ما کمک میکند کارآمدتر باشند.
آلتا در حال حاضر دو مرکز انبارداری فروشگاهی در گریر، کارولینای جنوبی و بولینگبروک، ایلینویز دارد. این شرکت در سال ۲۰۲۶ ساخت یک تأسیسات مشابه در شمال غربی اقیانوس آرام را آغاز خواهد کرد که انتظار میرود در سال ۲۰۲۷ افتتاح شود.
عنصر سوم مدل میکروفولفیلمنت آلتا ، مرکز انبارداری سریع آن در جکسونویل، فلوریدا است. این مرکز که فقط سفارشات آنلاینشاپها را پردازش میکند، روش ارسال از فروشگاه آلتا را تقویت میکند. برنامه ارسال از فروشگاه آلتا که در سال ۲۰۱۹ با یک مرحله آزمایشی روی پنج فروشگاه آغاز شد، اکنون شامل بیش از ۵۰۰ فروشگاه است.
در سال ۲۰۱۸، انتظار میرفت یک مرکز انبارداری سریع بتواند در اوج فروش فصلی تا ۳۰،۰۰۰ سفارش در روز را پردازش کند و ظرفیت شبکه آلتا را افزایش داده و به سمت هدف ارسال پستی دو روزه تجارت الکترونیک تا سال ۲۰۲۱ پیش برود. امروزه این تأسیسات میتواند روزانه تا ۲۵،۰۰۰ سفارش را پردازش کند.
لوپز گفت علاوه بر اینکه مشتریان سفارشات خود را سریع میخواهند، بلکه به دنبال گزینههای بیشتر برای دریافت سفارش خود هستند.
دیدگاه شما