آمازون در حال تغییر هزینههای بستهبندی است

غول تجارت الکترونیک آمازون در حال کاهش هزینههای بستهبندی برای چندین گروه محصول در برنامه Fulfilment by Amazon (FBA) خود است. هزینه بستهبندی در این دستهها بر اساس اندازه بسته و وزن واحد تعیین خواهد شد.
این اولین بار نیست که آمازون هزینههای خود را تغییر میدهد. در سال ۲۰۲۳، این شرکت پیش از این نیز هزینه ارسال خود را افزایش داده بود. ماه گذشته، آمازون تغییر دیگری در هزینهها برای مصرفکنندگان آلمانی اعمال کرد. برای تشویق به مرجوعیهای بدون جعبه مشتریانی که محصولی را در جعبه باز میگردانند باید هزینه پرداخت کنند. اما تغییر ساختار قیمتگذاری به همین جا ختم نمیشود.
آمازون اکنون اعلام میکند که هزینههای بستهبندی FBA را برای فروشندگان آنلاین کاهش خواهد داد. این امر شامل بخش بزرگی از محصولات در دستههای لباس، لوازم جانبی، کولهپشتی و کیف دستی میشود. این بازارچه آنلاین بزرگ هنوز اعلام نکرده است که فروشندگان چقدر در این محصولات صرفهجویی خواهند کرد و همچنین مشخص نکرده است که کدام محصولات برای این تغییر انتخاب خواهند شد و کدام نه.
هزینههای اقلام در این دستهها بر اساس اندازه بسته و وزن واحد تعیین خواهد شد (به جای قیمت بالاتر وزن واحد و وزن حجمی).
آمازون در یک بیانیه رسمی اعلام کرد: از ۱۵ ماه می ۲۰۲۵، هزینههای Fulfilment by Amazon برای اقلام در این دستهها را صرفا بر اساس اندازه بسته و وزن واحد محاسبه خواهیم کرد.
هزینههای پردازش بازگشت بخشوده یا مسترد میشود.
برای دستههای انتخاب شده، آمازون هفت سایز کارتن را معرفی میکند که جایگزین ۱۶ سایز قبلی خواهد شد. علاوه بر این، محصولاتی که نرخ مرجوعی بالایی دارند، از هزینه پردازش بازگشت که قبلا معرفی شده بود، معاف خواهند بود. این امر شامل کولهپشتی و کیف دستی میشود. هزینههای پردازش مرسولات برگشتی که از اول فوریه برای محصولات در این دستهها دریافت شده است، اکنون بخشوده یا مسترد خواهد شد.
به نظر میرسد این تغییر در هزینهها در تمام بازارهای اروپایی آمازون اعمال خواهد شد. آنها همچنین در شبکه تحویل در اروپا، تحویل از راه دور بین بریتانیا و اتحادیه اروپا و برنامه “ارسال بدون بستهبندی اضافی آمازون” در اسپانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا اعمال میشوند.
دیدگاه شما