آمازون از حمل و نقل ریلی و دریایی به جای ارسال مرسوله‌ها با کامیون استفاده می‌کند

آمازون از حمل و نقل ریلی و دریایی به جای ارسال مرسوله‌ها با کامیون استفاده می‌کند

آمازون به طور فزاینده‌ای از حمل و نقل ریلی و دریایی در اروپا استفاده می‌کند و در سال جاری میلادی نیز ارسال بسته‌های آمازون از طریق مسیرهای ریلی و دریایی ۵۰ درصد رشد کرده است. به گفته این شرکت، مسیرهای ریلی و دریایی کوتاه نه تنها با محیط زیست سازگارتر هستند، بلکه اغلب کارآمدتر و حتی سریع‌تر هستند.

آمازون تصمیم گرفته است تا برای ارسال بسته پستی کمتر از کامیون استفاده کند و در صورت امکان از مسیرهای ریلی و دریایی بهره‌مند شود. این شرکت با شرکت‌های حمل‌ونقل اروپایی مانند Cargo Beamer، Viia، Mercitalia Group، Grimaldi، Stena Line و DFDS برای تحویل محصولات از طریق بیش از ۱۰۰ خط ریلی و بیش از ۳۰۰ مسیر دریایی همکاری می‌کند که منجر به کاهش انتشار کربن به نصف می‌شود.

زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی و دریایی منحصر به فرد اروپا

آمازون تاکید می‌کند که فروشندگان دیگر، تقریبا ۶۰ درصد از فروش را در Market Place آمازون تشکیل می‌دهند. این غول فروش اینترنتی امریکایی به طور مداوم در حال کار بر روی بهینه‌سازی موجودی محصولات در سراسر انبارهای قاره اروپا است. فروشندگان آمازون اکنون از سرویس Fulfillment by Amazon (FBA) استفاده می‌کنند.

به گفته آمازون، مزایای بیشتری وجود دارد:چشم‌انداز جغرافیایی منحصر به فرد و زیرساخت های اروپا به این معنی است که مسیرهای ریلی و دریایی اغلب یک روش کارآمدتر و حتی سریع تر برای حمل و نقل کالا هستند.

تعهد آمازون برای کاهش آلایندگی زیست محیطی

آمازون با تعهد اقلیمی خود که توسط صدها شرکت بزرگ دیگر امضا شده است، قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ به انتشار خالص کربن به صفر برسد. این ده سال زودتر از جاه‌طلبی ذکر شده در توافقنامه آب و هوایی پاریس است.

آمازون در تلاش است تا جنبه‌های مختلف عملیات لجستیکی خود را پایدارتر کند و با همکاری شرکای خود در زنجیره تامین. گام‌های موثری نیز برداشته است. یک سال پیش، این شرکت از سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد یورویی خود برای کربن‌زدایی شبکه حمل و نقل خود در اروپا تا سال ۲۰۲۷ خبر داد.

طبق گزارش کمیسیون اروپا، کل تقاضا برای حمل و نقل بار در اروپا در دهه‌های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است، اما بیشتر آن توسط حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود. برای تحقق اهداف تغییر رویه تعیین شده در کتاب سفید اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۱، لازم است تا سال ۲۰۵۰ سهم بازار راه آهن از ۱۸ درصد امروزی به ۳۶ درصد افزایش یاید.

استفاده آمازون از بسته‌بندی قابل بازیافت

امسال، آمازون ده‌ها پروژه انرژی‌های تجدیدپذیر را در اروپا آغاز کرده است که ظرفیت انرژی پاک این قاره را تقویت کرده است. ماه گذشته، غول تجارت الکترونیک اعلام کرد که تمام جعبه‌ها، کیسه‌ها و پاکت‌های مورد استفاده برای ارسال بسته در اروپا قابل بازیافت شده‌اند.

0

بدون دیدگاه