در جمعه سیاه ۲۰۱۸ فروشگاه های سنتی سهم بیشتری از بازار آمریکا را در اختیار خواهند داشت

در جمعه سیاه 2018 فروشگاه های سنتی سهم بیشتری از بازار آمریکا را در اختیار خواهند داشت

بنابر اعلام Deloitte، ارائه دهنده خدمات مشاوره به شرکت‌های بزرگ، فروشگاه‌های سنتی در جمعه سیاه ۲۰۱۸ سهم بیشتری از بازار آمریکا را در اختیار خواهند داشت. با لجیتو همراه باشید.

فروشگاه‌های سنتی ممکن است بتوانند آخر هفته جاری برای مدت کوتاهی نفس راحتی بکشند. بر اساس نظرسنجی انجام شده Deloitte LP در جمعه سیاه (Black Friday) امسال تنها ۴۷ درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی قصد خرید از فروشگاه‌های اینترنتی را دارند. این در حالی است که سال گذشته ۵۵ درصد از خریداران به صورت اینترنتی خرید خود را انجام داده‌اند. در همین حال بیش از ۲/۳ شرکت کنندگان در این نظرسنجی قصد دارند از فروشگاه‌های سنتی بازدید کنند.

این نتایج نشان دهنده یک ضدحمله منحصربفرد به حملات دنباله‌دار آمازون (Amazon) و دیگر خرده فروشگاه‌های اینترنتی (Online Stores) است. اما این بدان معنی نیست که خرده فروشان سنتی می‌توانند برای مدت زیادی احساس راحتی کنند. بر اساس یافته‌های Deloitte، خریداران در نظر دارند که ۵۲ درصد از بودجه خود را به صورت آنلاین و در طول تعطیلات آخر هفته صرف کنند.

بنابر پیشبینی Deloitte در جمعه سیاه سال جاری خرده فروش‌های سنتی سهم بیشتری از بازار را در اختیار خواهند داشت.

بنابر پیشبینی Deloitte در جمعه سیاه سال جاری خرده فروش‌های سنتی سهم بیشتری از بازار را در اختیار خواهند داشت.

به گفته راد سایدز (Rod Sides)،‌ معاون ارشد Deloitte، جمعه سیاه هنوز هم آنقدر فعالیت‌های اجتماعی که آمریکایی‌ها به صورت شخصی مایل به انجام دادنشان باشند دارد. وی در این خصوص گفته است:

بسیاری از افراد که برای تعطیلات به خانه می‌روند احتمالاْ با مادر، مادربزرگ یا دوستان خودشان به بیرون می‌روند. این مسأله برای خرده فروشان سنتی یک خبر بسیار خوب است.

خطر فروشگاه‌های اینترنتی در بلند مدت همچنان برای فروشگاه‌های سنتی جدی است. Deloitte انتظار دارد که فروش فروشگاه‌های اینترنتی در طول تعطیلات آخر سال بین ۱۸ تا ۲۱ درصد افزایش یابد. این مقدار از رشد ۱۴ درصدی سال گذشته بیشتر است.

به گفته سیدز، این واقعیت که خریداران بیشتر برای خرید کالاهای کم حجم به فروشگاه‌های سنتی مراجعه می‌کنند کمکی به این فروشگاه‌ها نخواهد کرد.

مردم برای خرید لباس و لوازم کوچک به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. کالا‌های بزرگتر و گران‌تر احتمالاً از فروشگاه‌های اینترنتی خریداری می‌شوند.

0

بدون دیدگاه