تحویل بسته های پستی با ربات دیجیت ۲

تحویل بسته های پستی با ربات دیجیت 2

شرکت اجیلیتی روباتیکس از نسخه دوم ربات حمل کننده بسته های پستی خود با نام دیجیت ۲ (Digit 2) رونمایی کرد. دیجیت یک ربات انسان نما است که می‌تواند بسته های پستی را درب منزل مشتریان تحویل نماید. دیجیت ۲ دارای بازوهای رباتیک ظریف و سنسورهایی است که به این ربات امکان حرکت در محیط‌های پیچیده و انجام کارهایی همچون تحویل بسته را می‌دهد.

بازوهای رباتیک امکان حرکت در چهار جهت مختلف را به این ربات می‌دهند. این بازوها در کنار نیم تنه محکم امکان بلندکردن و جابه جایی بسته ای به وزن حداکثر ۱۸ کیلوگرم را به ربات دیجیت می‌دهند. این ربات طوری برنامه ریزی شده تا در صورت افتادن به کمک مفصل‌های رباتیک و انتقال نیرو در جهت مخالف از شتاب سقوط کم کرده و در نتیجه آسیب دیدگی اندام های ربات و بسته در حال حمل را کاهش دهد.

قابلیت های حرکتی پیشرفته به دیجیت اجازه می دهد تا از پله ها، موانع و انواع ناهمواری‌های کوچه و خیابان های شهری عبور کند.

قابلیت های حرکتی پیشرفته به دیجیت اجازه می دهد تا از پله ها، موانع و انواع ناهمواری‌های کوچه و خیابان های شهری عبور کند.

سیستم کنترل حرکت دیجیت که تلفیقی از اندام های رباتیک حرکتی و هسته پردازشی و هوش مصنوعی برنامه ریزی شده قدرتمند است امکان انجام دادن رفتارهای پیچیده تر و هوشمندانه تری مانند بالا و پایین رفتن از پله‌ها و تشخیص سطوح مختلف را به این ربات می‌دهد.

برای پشتیبانی از درک اضافی و قابلیت یادگیری برنامه ریزی شده برای ربات از دو پردازنده چند هسته ای به همراه ماژول اتصال پردازنده خارجی استفاده شده است.

دیجیت ۲ در کنار برادر بزرگ‌تر خود دیجیت ۱

دیجیت ۲ در کنار برادر بزرگ‌تر خود دیجیت ۱

شرکت آمریکایی Agility Robotics در سال ۲۰۱۵ بنیان گذاشته شد و با عرضه نسخه اول ربات Digit گام محکمی برای توسعه برنامه های خود جهت عرضه ربات های حمل کننده در صنعت لجستیک و توزیع کالا برداشت.

ربات دیجیت برای کمک به تحویل بسته های پستی درب منزل در حال توسعه است و به نظر می‌رسد با افزوده شدن قابلیت های دریافت پول و خرید با کارت اعتباری امکان استفاده از روش پرداخت در محل در خرید اینترنتی را فراهم خواهد کرد.

0

بدون دیدگاه