تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۷ سهمی ۹ درصدی از بازار خرده فروشی داشته است

بر اساس گزارش eMarketer شرکت‌های فعال در بخش تجارت الکترونیک (e-Commerce) موفق شده‌اند ۹ درصد از کل درآمد بازار خرده فروشی آمریکا را به خود اختصاص دهند. با لجیتو همراه باشید.

هنگامی که صحبت از سهم بازار آنلاین (Online Market Share) تجارت الکترونیک باشد، آمازون (Amazon) کلاس کاری مختص به خودش را خواهد داشت. اما وال مارت (Walmart) نیز در حال قدرتمندتر شدن است.

گزارش eMarketer در خصوص بازار فروش آنلاین آمریکا و سهم شرکت‌های آمازون، ای‌بی و وال مارت از آن.

گزارش eMarketer در خصوص بازار فروش آنلاین آمریکا و سهم شرکت‌های آمازون، ای‌بی و وال مارت از آن.

بر اساس گزارش eMarketer فروش تجارت الکترونیک در سال جاری با رشد ۱۵٬۸ درصدی به ۴۵۲٬۷۶ میلیارد دلار خواهد رسید، که به معنای ۹ درصد از کل فروش خرده‌فروشان خواهد بود. بدون تردید شرکت پیشرو در تجارت الکترونیک آمازون است و با در اختیار داشتن ۴۳٬۵ درصد از بازار فروش آنلاین آمریکا (معادل ۱۹۶٬۷۵ میلیارد دلار)، بیشترین سهم در این بخش را دارا است. این خرده فروش آنلاین ۳٬۹ درصد از کل بازار خرده‌فروشان آمریکا را به خود اختصاص داده است.

در جایگاه دوم شرکت ای‌بی (eBay) قرار دارد که رشد چشمگیری نداشته و در حال از دست دادن سهم خود از بازار است. بر اساس تخمین eMarketer، فروش بخش تجارت الکترونیک این شرکت تا انتهای سال جاری به ۳۰٬۶۶ میلیارد دلار خواهد رسید اما سهم این شرکت از کل بازار تجارت الکترونیک آمریکا به ۶٬۸ درصد خواهد رسید.

وال مارت در رتبه سوم قرار دارد و ۳٬۶ درصد از فروش تجارت الکترونیک آمریکا را به خود اختصاص داده است، اما فروش این شرکت با سرعت زیادی در حال افزایش است. فروش آنلاین وال مارت در سال ۲۰۱۷ با رشدی ۴۶٬۸ درصدی همراه خواهد بود و به رقم ۱۶٬۲۱ میلیارد دلار خواهد رسید.

بر اساس پیش‌بینی eMarketer فروش کلی دوران تعطیلات پایان سال ۲۰۱۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۳٬۱ درصد افزایش همراه خواهد بود و به ۹۲۹٬۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید. فروش آنلاین تعطیلات پایان سال نیز با رشد ۱۱٬۵ درصدی به ۱۰۶٬۹۷ میلیارد دلار خواهد رسید که معادل ۱۱٬۵ درصد از فروش کلی خرده‌فروشان در این دوره از سال (بیشترین سهم بازار آنلاین تا کنون) خواهد بود.

این گزارش همچنین اشاره کرده است که تجارت الکترونیک همراه (Mobile e-Commerce) نیز به در سال جاری با رشد ۳۸ درصدی به ۱۵۶٬۲۸ میلیارد دلار خواهد رسید. این مقدار معادل ۳۴٬۵ درصد از تمام فروش بخش تجارت الکترونیک و ۳٬۱ درصد از کل فروش خرده فروشان است.

0

بدون دیدگاه