آنلاین‌شاپ‌های اروپایی در پی جلوگیری از مرجوعی کالا

3 ماه پیش
آنلاین‌شاپ‌های اروپایی در پی جلوگیری از مرجوعی کالا

جلوگیری از مرجوعی کالا اولویت اصلی و مهم خرده فروشان آنلاین در آلمان، اتریش و سوئیس است. به طور متوسط، هزینه برگشت کالاها بین ۵ تا ۱۰ یورو است که برخی از آنها از این محدوده فراتر می روند. اطلاعات دقیق محصول توسط کارآفرینان به عنوان راه حل کلیدی دیده می شود.

موسسه خرده فروشی آلمان EHI در سال ۲۰۲۳ تحقیقاتی را در مورد مدیریت حمل و نقل و برگشت کالا انجام داده است و قبلاً نتایج اولیه را ارائه کرده است. از نظرسنجی ۸۱ خرده فروش آنلاین در منطقه DACH، موسسه به این نتیجه رسید که بازدهی برای اکثر آنها بالاترین اولویت را دارد.

درصد برگشتی آنلاین‌شاپ‌های اروپایی

تلاش‌های کارآفرینان برای اجتناب از برگشت کالا، ناشی از حجم بازدهی و هزینه‌های مرتبط با آن است.» «متوسط درصد بازگشت کاملاً مناسب است، اما برای محصولات تکی، بسیار بالا است.

هلگا برگمان، رهبر پژوهشتلاش‌های کارآفرینان برای اجتناب از برگشت کالا، ناشی از حجم بازدهی و هزینه‌های مرتبط با آن است.» «متوسط درصد بازگشت کاملاً مناسب است، اما برای محصولات تکی، بسیار بالا است.

تعداد برگشتی آنلاین در گروه غذا و نوشیدنی کمتر است. با این حال، آنلاین‌شاپ‌های مد و اکسسوری معمولا شاهد برگشت یک چهارم تا نیمی از سفارشات هستند که اوج آن به ۷۵ درصد می‌رسد. خریداران آنلاین اغلب چندین قلم کالا را در اندازه‌های مختلف سفارش می‌دهند، تصمیم نهایی برای خرید را در خانه می‌گیرند و بقیه را برمی‌گردانند. به گفته EHI، بسیاری از بازیگران مد این سبک خرید مشتریان را تحمل کرده و تسهیل می‌کنند.

هزینه‌های برگشتی آنلاین شاپ

بر اساس مطالعه EHI، علاوه بر درصد مرجوعی سفارشات، هزینه‌های برگشتی سفارشات نیز به طور قابل توجهی متفاوت است.
به طور متوسط، این نرخ بین ۵ تا ۱۰ یورو است. در دسته‌بندی خانه و لوازم داخلی خانه، هزینه‌های برگشتی می‌تواند این مقدار را دو برابر کند. از میان خرده‌فروش‌های آنلاین مورد بررسی، ۶۴ درصد هزینه برگشتی سفارشات را پوشش می‌دهند، انتخابی که بازیگران اصلی مد مانند H&M و Inditex (زارا) به طور فزاینده‌ای در بیشتر کشورها به کار می‌برند.
برای اکثر پاسخ‌دهندگان (۵۶ درصد)، در نهایت این بازرسی و کنترل کیفیت اقلام برگشتی است که بیشترین هزینه را متحمل می‌شود.

معیارهای مشتری برای مرجوع کردن کالا

از هر ده نفر بررسی شده هفت نفر دلیل مرجوع کردن سفارش را ثبت می‌کنند تا بتوان اقدامات مناسب را انجام داد.
اکثریت قریب به اتفاق پاسخ دهندگان (۸۶ درصد) اطلاعات دقیق محصول را در فروشگاه آنلاین خود به عنوان مقیاسی مهم برای کاهش درصد برگشت می‌دانند.
تصاویر و توضیحات دقیق اقلام به مشتریان کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری برای خرید بگیرند. سایر اقدامات مهم از دیدگاه خرده فروشان شامل بسته‌بندی ایمن، گزینه‌های تماس برای مشاوره فردی و تایید آدرس است.

0

بدون دیدگاه