چگونه وب ‌سایت تجارت الکترونیک خودمان را برای بازار نسل هزاره آماده کنیم؟ – قسمت اول

چگونه وب ‌سایت تجارت الکترونیک خودمان را برای بازار نسل هزاره آماده کنیم؟

روش‌های بازاریابی نسل هزاره (Millennials) برای تجارت الکترونیک (e-Commerce) با نسل‌های گذشته بسیار متفاوت بوده و نیازمند رویکردهای جدیدی است. با لجیتو همراه باشید.

نسل هزاره، که در بازه سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ میلادی متولد شده‌اند، تنها در آمریکا جمعیتی ۸۰ میلیون نفری دارد. شاید جالب توجه‌ترین موضوع در خصوص این نسل این باشد که آن‌ها در موازات انقلاب دیجیتالی و توسعه اینترنت رشد کرده‌اند. کریستین دکوستا (Kristen DeCosta) در یکی از مقالات سلز (Selz) که درباره فروش محصولات به صورت آنلاین است به این نکته اشاره کرده که شما نیاز دارید در حالی که فروشگاه‌ اینترنتی خودتان را تبلیغ می‌کنید در کانال‌های دیجیتالی متفاوت حضور داشته باشید. این کانال‌ها موتور جستجو‌ی گوگل (Google)، فرم‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نقد و بررسی را شامل می‌شود.

بازاریابی نسل هزاره نسبت به نسل گذشته‌ی آن‌ها یک امر بسیار متفاوت است. با توجه تخمین‌هایی که گزارش می‌دهند در سال ۲۰۱۷ قدرت خرید از مرز ۲۰۰ میلیون دلار فراتر خواهد رفت، ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیک مناسب در ساخت برند شما برای آینده بسیار حیاتی است.

بیایید در ادامه برخی از راه‌هایی که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها نظر نسل هزاره را به خود جلب کنید، بررسی کنیم.

امکان حرکت سریع بین صفحات فروشگاه اینترنتی یکی از عوامل تاثیر گذار بر میزان رضایت کاربران از تجربه خرید است.

امکان حرکت سریع بین صفحات فروشگاه اینترنتی یکی از عوامل تاثیر گذار بر میزان رضایت کاربران از تجربه خرید است.

بهینه سازی برای موبایل (Mobile)

این موضوع بر کسی پوشیده نیست که نسل هزاره عاشق ابزارهای قابل حمل خود هستند و بر اساس نیلسن (Nielsen)، بیش از ۸۵ درصد از گروه نسل هزاره در آمریکا دارای گوشی‌های هوشمند هستند و این در حالی است که در سال ۲۰۱۵، استفاده از موبایل به عنوان پرطرفدارترین پلتفرم از دسکتاپ پیشی گرفت.

بهبودهای صورت گرفته در فناوری موبایل در سال‌های اخیر، جایگاه آن را به عنوان ابزار برتر جستجو استحکام بخشید و الان بیشتر از هر وقت دیگری اهمیت دارد که یک تجربه موبایل بی‌نظیر را خلق کنید. انجام این کار با هیچ تعریفی آسان نیست، هرچند توصیه‌های ارزشمندی وجود دارند که در زمان بهینه کردن تجربه کاربری (UX) موبایل باید به خاطر داشته باشید.

ساده‌سازی فرم‌ها: ۵۳ درصد از مراجعات به سایت‌ها با موبایل، پس از گذشت تنها ۳ ثانیه به دلیل سرعت بارگذاری آهسته قطع می‌شوند. فرم‌های پیچیده مقصر اصلی این مشکل هستند. این بسیار مهم است که آن‌ها را تا حد ممکن کوتاه‌تر و ساده‌تر طراحی کنید. بخش‌های ضروری را تا حد امکان در کمترین حد نگه دارید تا کاربران بتوانند به سرعت و بدون تأخیر در سایت شما حرکت کنند.

جابجایی را ساده نگه دارید: سعی کنید سایت خودتان را با صفحات بی‌مورد کند نکنید. کدام صفحه بیشترین بازدید و کلیک را دارد؟ به آمار وب سایت خود نگاه کنید تا مشخص سازید کدامیک از آن‌ها بیشترین ترافیک را دارند، سپس آن‌ها را در منوی موبایل وارد کنید. یک منوی بزرگ روی موبایل‌ها عملکرد خوبی ندارد و می‌تواند باعث پیچیدگی تجربه کاربری شود.

مسیر خرید را بهینه کنید: یکی از بهترین راه‌ها برای سرعت بخشیدن به نرخ تبدیل موبایل هر چه ساده‌تر و سریع‌تر کردن فرایند پرداخت است. این را به خاطر داشته باشید که هر قدم در فرایند خرید، فرصت دیگری برای تغییر نظر مشتری است. برای مثال در نظر داشته باشید که گزینه پرداخت آمازون را به سایت تجارت الکترونیک خود اضافه کنید. این موضوع به خریداران اجازه خواهد داد تا تنها با یک کلیک و بدون ترک کردن صفحه شما وارد شده و خرید کنند.

تجارت الکترونیک همراه (Mobile eCommerce) اینجاست که بماند. اگر شما قصد دارید که روند تغییراتتان با روندهای موجود همراه باشد، بهینه سازی سایت برای موبایل باید یکی از اولویت‌های شما باشد. در قسمت بعدی این مطلب به بررسی اثرات اطلاعات ارائه شده و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

0

بدون دیدگاه