تجارت الکترونیک ایتالیا در سال ۲۰۲۴ به میزان ۶ درصد رشد کرد

1 هفته پیش
تجارت الکترونیک ایتالیا در سال 2024 به میزان 6 درصد رشد کرد

فروش آنلاین کالا و خدمات در ایتالیا به مجموع ۸۵٫۴ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۴ رسید. در مقایسه با سال ۲۰۲۳، این میزان ۶ درصد افزایش داشته است. بیشتر این درآمد از فروش آنلاین شرکت‌های فعال در بخش خدمات مسافرتی و گردشگری به دست آمده است.

این داده‌ها از نوزدهمین گزارش سالانه درباره تجارت الکترونیک در ایتالیا توسط آژانس مشاوره دیجیتال Casaleggio Associati به دست آمده است. طبق گزارش قبلی آن‌ها، در سال ۲۰۲۳، فروش آنلاین در ایتالیا حدود ۸۰٫۵۵ میلیارد یورو تخمین زده شده بود.
بیش از ۲۱٫۸ میلیارد یورو به صورت آنلاین در بخش مسافرت هزینه شد.

طبق جدیدترین مطالعه، بخش مسافرت و گردشگری در سال ۲۰۲۴ ارزش آنلاین تخمینی بیش از ۲۱٫۸ میلیارد یورو را تولید کرد. پس از آن، باراچه‌های آنلاین (مارکت‌پلیس‌ها) با ۱۴٫۸ میلیارد یورو در رتبه دوم قرار گرفتند. تفریحات با درآمد ۱۳٫۴ میلیارد یورو در رتبه سوم جای گرفت. مد، قمار و غذا در رده‌های بعدی قرار داشتند.

استفاده از هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک رو به افزایش است

به گفته محققان، فروشندگان آنلاین در ایتالیا به طور فزاینده‌ای از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. آنها این ابزارها را برای ترجمه، ایجاد خودکار محتوای محصول، تجزیه و تحلیل و پیش‌بینی داده‌ها و شخصی‌سازی به کار گرفته‌اند.

دیوید کاسالگیو، رئیس Casaleggio Associati توضیح داد: «سال ۲۰۲۴ سالی بود که شرکت‌ها واقعا شروع به درک نحوه استفاده از هوش مصنوعی در فرآیندهای داخلی خود کردند و یک انقلاب واقعی را کشف کردند. چالش سال ۲۰۲۵ ایجاد ارزش جدید از طریق این فناوری‌ها و فراتر رفتن از کارایی عملیاتی خواهد بود.»

۱۴ درصد از آنلاین‌شاپ‌های ایتالیایی به مشتریانی در آلمان و فرانسه فروختند

این تحقیق همچنین نشان داد که پیاده‌سازی هوش مصنوعی به فروشگاه‌های آنلاین ایتالیایی در افزایش فروش فرامرزی کمک کرده است. حداقل ۱۴ درصد از فروشگاه‌هایی که در این تجزیه و تحلیل مورد بررسی قرار گرفتند، کالاها را به مشتریان در فرانسه و آلمان فروختند. اسپانیا (۱۲ درصد)، هلند (۹ درصد)، بریتانیا (۸ درصد)، سوئیس و ایالات متحده (هر دو ۸ درصد) نیز از بازارهای هدف فروشگاه‌های آنلاین ایتالیایی بودند.

0

بدون دیدگاه