اطلاعیه شرکت پست به فروشگاه‌های اینترنتی طرف قرارداد سرویس تجارت الکترونیک

5 سال پیش

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۱۳۹۹/۰۲/۰۹ در اطلاعیه ای خطاب به کلیه فروشگاه های اینترنتی اعلام نموده که جهت اتخاذ تدابیر لازم در خصوص اعمال نظارت و کنترل بر فرایند آماده سازی و ارسال کالاها و محصولات مورد تقاضای مشتریان مطابق با شرایط فنی، وزن مرسوله و تعرفه های پستی و نیز جلوگیری از ارسال مرسولات نامنطبق با قوانین و مقررات پستی، با توجه به گزارشات رسیده از واحدهای پستی مشاهده شده که برخی از فروشگاه های طرف قرارداد دقت لازم را در این زمینه نداشته و مرسولات با وزن غیر منطبق وارد چرخه پستی می گردد، بنابراین جدول طبقه بندی و امتیاز دهی تخلفات و نحوه رفتار با شرکت ها و فروشگاه هایی که توجه لازم به درج صحیح اوزان مرسولات را نداشته اند در زیر آمده است.

ارسال مرسولات با رعایت قوانین و مقررات پستی

بنابراین کلیه فروشگاه های اینترنتی که از سرویس تجارت الکترونیک پست برای ارسال بسته های پستی فروشگاه اینترنتی خود استفاده می کنند باید کلیه اقدامات لازم پیرامون مقررات پستی را رعایت فرمایند.

بدیهی است مسئولیت عواقب ناشی از عدم رعایت بخشنامه صادره شرکت پست بر عهده فروشگاه های اینترنتی طرف قرارداد می باشد.

 

طبقه بندی تخلفات و نحوه برخورد با مغایرت اوزان فروشگاه های طرف قرارداد سرویس تجارت الکترونیک

سطح تخلف

تعداد مغایرت وزن واحد امتیاز منفی (PU)

نوع برخورد با فروشگاه

۱

۱ مرسوله ۱

اخطار کتبی- دریافت ۲ برابر هزینه پستی

۲

۲ تا ۵ مرسوله ۲

اخطار کتبی- دریافت ۲ برابر هزینه پستی

۳

۶ تا ۱۰ مرسوله ۳

اخطار کتبی- دریافت ۲ برابر هزینه پستی

۴

بیش از ۱۰ مرسوله ۴

اخطار کتبی- دریافت ۲ برابر هزینه پستی

۵

تکرار بار اول ۵

یک هفته تعلیق

۶

تکرار بار دوم ۶

یک ماه تعلیق

۷ تکرار بار سوم ۷

تعلیق دائم- لغو قرارداد

 

طبقه بندی تخلفات و نحوه برخورد با مغایرت اوزان شرکت های طرف قرارداد سرویس تجارت الکترونیک

سطح تخلف

مجموع امتیاز منفی فروشگاه های زیر مجموعه واحد امتیاز منفی (PU) نوع برخورد با شرکت

۱

۲۵ ۱

اخطار کتبی

۲

۵۰ ۲

یک هفته تعلیق

۳ ۷۵ ۳

یکماه تعلیق

۴ ۱۰۰ ۴

تعلیق دائم-لغو قرارداد

منبع : شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران

1

یک دیدگاه

  • کری
    3 سال پیش

    طراحی قالب های بسته بندی