هزینه پستی ۱۴۰۱ بین ۶۷ تا ۱۱۰ درصد افزایش یافت

2 سال پیش
هزینه پستی 1401 بین 67 تا 110 درصد افزایش یافت

شرکت ملی پست از روز چهارشنبه چهارم خرداد هزینه پستی ۱۴۰۱ را بین ۶۷ تا ۱۱۰ درصد برای تمام خدمات ارسال پستی خود افزایش داد. افزایش بی‌سابقه نرخ تعرفه پستی سال ۱۴۰۱ اعتراض بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی به ویژه آنلاین‌شاپ‌های اینستاگرامی را به دنبال داشته است.

وزیر ارتباطات دولت آقای رییسی سال ۱۴۰۰ هنگام شرکت در یکی از مراسم‌های شرکت ملی پست از افزایش هزینه پستی ۱۴۰۱ پس از دو و نیم سال عدم تغییر تعرفه‌های پستی خبر داده بود. عیسی زارع‌پور گفته بود با در نظر گرفتن تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی سال‌های گذشته نرخ کرایه پستی نیاز به بازنگری دارد و وعده افزایش هزینه پستی در سال ۱۴۰۱ را داده بود.

بعد از افزایش شدید قیمت بسته‌های اینترنت ثابت و همراه در ابتدای سال، محمود لیائی، مدیرعامل شرکت پست نیز اعلام کرده بود که طبق مصوبه سال گذشته رگولاتوری، اجازه افزایش تعرفه خدمات پستی به صورت میانگین تا ۶۷ درصد به این شرکت داده شده است.

در گفتگوی مدیرعامل شرکت پست با وب‌سایت زومیت، محمود لیائی تاکید کرده بود پیش از طرح موضوع افزایش هزینه پستی باید موضوع واقعی‌سازی تعرفه‌های پستی مطرح باشد. به گفته مدیرعامل شرکت پست افزایش درآمد حاصل از واقعی‌سازی تعرفه‌های پستی برای هوشمندسازی زیرساخت‌های پستی در راستای ارائه خدمات پستی بهتر به کسب‌وکارها استفاده خواهد شد. او در این گفتگو اعلام کرده بود که شرکت پست منتظر دریافت تاییدیه ستاد تنظیم بازار است تا در نیمه اول سال ۱۴۰۱ نرخ کرایه پستی را افزایش دهد.

حالا گویا ستاد تنظیم بازار این مجوز را به شرکت پست داده تا این افزایش تعرفه‌ها را در خدمات مختلف پستی خود اعمال کند.

با اینکه در سایت پست هیچ اطلاع‌رسانی در مورد تغییر تعرفه‌های پستی نشده بود اما از روز چهارشنبه چهارم خرداد با اعمال تغییرات در سیستم نرم‌فزاری پست و همچنین سامانه گیت‌وی خرید و فروش پستی، نرخ هزینه پستی افزایش یافته است.

یکی از مسئولین شرکت پست در خصوص میزان افزایش هزینه پستی در سال ۱۴۰۱ می‌گوید:

به صورت دقیق نمی‌توان گفت که این تعرفه‌ها به چه میزان افزایش داشته؛ اما بسته به نوع سرویس برخی خدمات بین ۵۰ تا ۶۰ درصد و بعضی از سرویس‌ها حتی تا ۱۱۰ درصد افزایش تعرفه داشته‌اند.

0

بدون دیدگاه