ارسال پستی دی اچ ال در روسیه متوقف شد

2 سال پیش
ارسال پستی دی اچ ال در روسیه متوقف شد

پس از گذشت یک هفته از حمله نظامی روسیه به اوکراین، ارسال پستی دی اچ ال و دیگر شرکت‌های تحویل بسته پستی در روسیه متوقف شد و کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان این کشور را پس از حمله ارتش این کشور به اوکراین با مشکلاتی مواجه کردند. در این بین ارسال پستی دی اچ ال به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حمل و نقل و تحویل بسته پستی در جهان نیز از مبدا روسیه و به مقصد روسیه متوقف شد.

دی‌اچ‌ال و Kuehne + Nagel AG که از بزرگ‌ترین شرکت‌های لجستیک اروپا هستند، اعلام کردند تحویل ورودی به روسیه را به حالت تعلیق درآورده‌اند و به محدودیت‌هایی روسیه پس از بسته شدن حریم هوایی مسکو از سوی اتحادیه اروپا،  ارسال پستی بسته‌ها را نیز اضافه کرده‌اند. بلومبرگ در گزارسی به محدودیت ارسال پستی دی اچ ال در روسیه اشاره کرده است.

شرکت پستی دی‌اچ‌ال در ارسال واکسن‌های کرونا و سایر مواد برای مقابله با همه‌گیری بیماری در روسیه کمک کرده است. حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه ۲۰۲۲ برای این کشور محکومیت جهانی، محدودیت‌های تجاری و تحریم‌های مالی را به همراه داشت. صادرات نفت روسیه به اروپا با چالش‌های لجستیکی و ممنوعیت هدف‌مند روبروست.

مرکز هوایی اکسپرس برای ارسال پستی دی اچ ال در فرودگاه Roissy-Charles de Gaulle، خارج از پاریس، فرانسه

مرکز هوایی اکسپرس برای ارسال پستی دی اچ ال در فرودگاه Roissy-Charles de Gaulle، خارج از پاریس، فرانسه. عکاس: اریک پیرمونت/AFP/Getty Images

DHL در بیانیه ای در وب‌سایت خود اعلام کرد: “سرویس‌های پستی ورودی ما به روسیه و بلاروس به حالت تعلیق درآمده است، به همین دلیل است که ما نیز تا اطلاع ثانوی ارسال به این کشورها را نمی پذیریم.” این شرکت، یکی از واحدهای Deutsche Post AG، به تهیه واکسن‌های کرونا و سایر مواد برای مبارزه با همه‌گیری به روسیه کمک کرده است.

به گفته سخنگوی انجمن حمل و نقل و لجستیک آلمان، ارسال بسته‌ها از اروپا به روسیه هنوز از طریق جاده امکان‌پذیر است، اما توسط تعداد کمی از شرکت‌های واسط پستی انجام می‌شود. او گفت که شرکت‌های بزرگ‌تری که در ایالات متحده فعالیت دارند و نگران شهرت خود هستند، دیگر مایل به حمل کالا به روسیه نیستند.

پیش‌تر شرکت‌های بزرگ جهان از جمله اپل، نایکی، بی ام دبلیو از توقف فروش محصولات خود در روسیه خبر داده بودند و جمعیت ۱۴۵ میلیون نفری روسیه اکنون به بعضی از نمادین‌ترین برندهای جهان دسترسی ندارند. شرکت پوما نیز اعلام کرد ارسال و انبارکردن محصولات تولیدی خود را به ۵۰ نمایندگی این برند در روسیه به حالت تعلیق در آورده است اما این ۵۰ نمایندگی پوما در روسیه همچنان باز هستند و به فروش محصولات ورزشی پوما ادامه می‌دهند.

غول های کشتیرانی Maersk و MSC Mediterranean روز دوشنبه اعلام کردند که در حال توقف حمل و نقل مرسولات به روسیه هستند و به دو شرکت حمل و نقل دریایی آسیایی Hapag-Lloyd AG و Ocean Network Express در توقف خدمات ارسال پستی می‌پیوندند.

اتحادیه اروپا روز یکشنبه ۲۷ فوریه ۲۰۲۲ حریم هوایی خود را به روی جت‌های روسی بست و انگلیس، کانادا و ایالات متحده نیز همین کار را انجام داده‌اند. مسکو نیز با وضع قوانین ممنوعیت متقابل با این عمل غربی‌ها مقابله کرده است. در حالی که پرواز خطوط هوایی ایالات متحده به رورسیه هنوز ممنوع نشده است، برخی شرکت‌های هواپیمایی بزرگ اروپا پروازهای روسیه را متوقف کرده اند.

0

بدون دیدگاه