خرده فروشان آمریکایی در حال جبهه گیری در جنگ تجارت الکترونیک «آمازون» و «وال مارت» هستند

خرده فروشان آمریکایی در حال جبهه گیری در جنگ تجارت الکترونیک «آمازون» و «وال مارت» هستند

به گفته تحلیلگران، برخی از برندها دریافته‌اند که به تنهایی در جنگ تجارت الکترونیک موفق نخواهند شد، لذا به دنبال شراکت با فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ هستند. با لجیتو همراه باشید.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکا که روند تحولات در خرده‌فروشی‌ها را حس کرده‌اند در حال انتخاب یک شریک استراتژیک برای خود هستند که به معنای جبهه‌گیری در جنگ تجارت الکترونیک است. خریداران کولز (Kohl’s)، یک فروشگاه عمومی آمریکایی، می‌توانند دستگاه‌های آمازون (Amazon) را در برخی از این فروشگاه‌ها پیدا کنند و کالاهایی را که از فروشگاه‌های آنلاین (Onilne Stores) آمازون خریداری کرده‌اند را باز گردانند. صاحب سیرز (Sears) در حال فروش وسایلی با برند کنمور (Kenmore) در برخی بازارهای آمازون است. و بست بای (Best Buy) نیز در بخش خرید صوتی در حال مشارکت با آمازون است.

مقایسه ارزش بازار آمازون در مقابل ۵ خرده فروش سنتی/زنجیره‌ای بزرگ آمریکا.

مقایسه ارزش بازار آمازون در مقابل ۵ خرده فروش سنتی/زنجیره‌ای بزرگ آمریکا.

در همین حال وال‌مارت (Walmart) که بیشترین تعداد فروشگاه‌ها در آمریکا را دارد، در حال شکل دادن ائتلاف مختص به خودش است: خرید برند‌های آنلاین کوچکتر، تبدیل شدن به یکی از رده‌بالاترین شرکای گوگل (Google) در بخش خرید صوتی و اعلام شراکت و همکاری، توامان با تخفیف‌های چشمگیر، با فروشگاه رده بالای Lord & Taylor.

جول بینس، سرپرست مشترک فروشگاه AlixPartners و مدیرعامل شرکت، در این خصوص گفته است:

هنگامی که شما در میان یک بی‌نظمی ناشناخته و تاریخی هستید، اغلب شاهد این همکاری‌های عجیب و غریب خواهید.

از ابتدای سال، چندین خرده فروش برای جلوگیری از ورشکستگی در این جنگ تجارت الکترونیک ثبت نام کرده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به نام‌های شناخته شده همچون Toys “R” Us اشاره کرد. همچنین خرده فروش‌ها تعطیلی هزاران فروشگاه را اعلام کرده‌اند و انتظار می‌رود تعداد بسیار بیشتری از آن‌ها نیز در آینده تعطیل شوند. به گفته تحلیل‌گران، برخی از برندها دریافته‌اند که احتمال دارد به تنهایی موفقیتی کسب نکنند.

وندی لیبمان (Wendy Liebmann)، مدیرعامل شرکت WSL Retail Strategic، در این خصوص گفته است:

شما مجبور هستید معیارهای قبول شده را به چالش بکشید. بنابراین امکان دارد شرکایی را پیدا کنید که در حالت عادی در نظر نمی‌گرفتید. این مسأله به دلیل تغییرات ضروری شدت گرفته است. شما می‌توانید خرده فروش‌هایی را ببینید که مشکل دارند یا در حال بسته شدن هستند.

0

بدون دیدگاه