سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون یورویی سافت بانک در پلتفرم ارسال پستی

سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون یورویی سافت بانک در پلتفرم ارسال پستی

پلتفرم ارسال پستی و توزیع کالا Sendcloud که در حوزه تجارت الکترونیک اروپا یکه تازی می‌کند اخیرا موفق شده تا مبلغی نزدیک به ۱۵۰ میلیون یورو سرمایه برای توسعه فعالیت‌هایش در اروپا جذب کند.

سرمایه گذاری بزرگ سافت بانک در ارسال پستی

به گزارش خبرگزای تجارت الکترونیک اروپا، سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون یورویی در پلتفرم ارسال پستی Sendcloud از سوی SoftBank انجام خواهد شد. این شرکت آلمانی بنا دارد تا این سرمایه جذب شده را برای سرعت بخشیدن به توسعه بازار بین المللی و اروپایی خود هزینه کند.

پلتفرم توزیع کالا Sendcloud هم اکنون در ۸ کشور اروپایی فعالیت می‌کند، این شرکت پس از فراگیری خدماتش در آلمان و پس از آن فرانسه و این اواخر در انگلستان، فعالیت‌هایش را به خارج از قاره اروپا گسترش داده است.

دفتر مرکزی سندکلود در آیندهوون، هم اکنون ۴۰۰ کارمند دارد و برای گسترش فعالیت‌هایش قصد دارد نسبت به جذب ۲۵۰ کارمند دیگر اقدام کند.

افزایش سفارشات پلتفرم ارسال پستی بعد از همه گیری کرونا

سندکلود در سراسر اروپا با بیش از ۲۰ هزار فروشگاه اینترنتی و خرده فروش آنلاین همکاری می‌کند. این فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند به پلتفرم چندکاره سندکلود متصل شده و از خدمات تحویل درب منزل شرکت های واسط پستی مخلتف در اروپا برای توزیع سفارشاتشان استفاده کنند. فروشگاه های اینترنتی طرف قرارداد سندکلود همچنین می‌توانند از گزینه های ارسال پستی مختلفی مانند جمع آوری کالا در محل فروشگاه اینترنتی و انتخاب زمان و مکان دلخواه و قابل تغییر برای پیکاب (جمع آوری کالا) استفاده کنند.

تصمیم سندکلود برای جذب سرمایه بیشتر به دنبال افزایش خرید و فروش اینترنتی و رونق کسب و کارهای اینترنتی و در نتیجه آن افزایش تقاضا برای تحویل درب منزل پس از همه گیری کرونا صورت گرفته است.

رشد ارسال پستی در پی شروع کرونا

تعداد بسته های توزیع شده در پلتفرم پستی SendCloud در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ دو برابر بوده است. به طور کلی بازار مرسولات پستی اینترنتی در سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۳ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.

اثرات همه گیری کرونا در رشد مرسولات پستی و خدمات لجستیک فروشگاه های اینترنتی همچنان باقی مانده است و همچنان در حال افزایش است.

SendCloud برای فروشگاه های اینترنتی، پلتفرمی پستی را ارائه داده است تا در بازار رقابتی خدمات پستی امکان مقایسه و انتخاب خدمات از شرکت های توزیع پستی مختلف را داشته باشند. همچنین علاوه بر ارائه سرویس پستی برای فروشگاه های اینترنتی، SendCloud توانسته است حق انتخاب بیشتری برای مشتریان این فروشگاه ها نیز فراهم کند.

به نظر می‌رسد سندکلود که به تازگی خدمات ارسال با پست و ارسال با پیک خود را در انگلستان راه اندازی کرده است در پی رونق خرید و فروش اینترنتی پس از همه گیری کرونا با شتاب بیشتری به رشد خود ادامه خواهد داد.

0

بدون دیدگاه