مدارک کدام خودروها به پلیس راهنمایی و رانندگی بازگردانده می‌شود؟

2 ماه پیش
مدارک کدام خودروها به پلیس راهنمایی و رانندگی بازگردانده می شود؟

در طول هر ماه تعدادی از مرسولات پستی حاوی مدارک خودرو و موتورسیکلت به دلایلی همچون ناقص یا اشتباه بودن آدرس تحویل گیرنده مرسوله به پلیس راهور برگردانده می‌شود. این سخن از زبان خانم سمیه زارعی کارشناس مسئول خدمات خودرویی شرکت ملی پست بیان شده است. خانم سمیه زارعی در دفتر پستی شهرک آزمایش تهران مشغول به کار است.

بسیار از مدارک مرتبط با خودرو، کامیون و موتورسیکلت شامل کارت خودرو و کارت موتورسیکلت، سند خودرو و گواهینامه‌ها به دلیل ایراد داشتن آدرس اعلامی توزیع نمی‌شوند و به پلیس راهور برگشت می‌شوند.

نکاتی که هنگام ثبت آدرس گواهینامه و مدارک خودرو باید رعایت شود

در زمان ثبت آدرس در فرم‌های درخواست صدور و تمدید گواهینامه و نقل و انتقال خودرو آدرس صحیح و استاندارد وارد شود. به عنوان مثال از آن‌جایی که مجتمع‌های مسکونی معمولا در یک پلاک دارای چندین واحد هستند حتما هنگام یادداشت کردن آدرس علاوه بر پلاک، طبقه و واحد محل سکونت یا محل کار نیز اعلام شود. از نظر مامور شرکت پست عدم توانایی در شناسایی واحد گیرنده به عنوان نقص آدرس گیرنده شناخته می‌شود و مامور ارسال مدرک خودرو را به دفتر پستی برگردانده و از آن‌جا مدرک به پلیس راهور برگشت می‌شود.

همچنین آدرس و مشخصات شخص دیگری به جای شخص مالک خودرو یا گواهینامه را ثبت نکنید، چراکه به همین دلیل آدرس دارای مغایرت خواهد بود و مرسوله تحویل داده نمی‌شود. به عنوان مثال درج مشخصات همسر در آدرس به جای مشخصات مالک گواهینامه یا کارت ماشین یکی از علل رایج برگردانده شدن مدارک خودرو به پلیس راهور است.

در ثبت آدرس گیرنده مدرک باید نام خیابان فرعی علاوه بر خیابان اصلی آورده شود.

آنچه در یک آدرس پستی صحیح باید درج شود

آنچه در یک آدرس پستی صحیح باید درج شود شامل موارد زیر می‌باشد.:

  • نام استان
  • شهر
  • خیابان
  • کوچه
  • پلاک
  • کدپستی
  • نام و شماره تلفن فرستنده و گیرنده

ننوشتن هر یک از این موارد بالا باعث برگشت مرسوله خواهد شد.

0

بدون دیدگاه