سه نفر از هر چهار مصرفکننده پرتغالی به صورت آنلاین خرید میکنند

تجارت الکترونیک همچنان به سرعت در پرتغال گسترش مییابد. طبق گزارش E‑Shopper Barometer 2025 توسط Geopost، اکنون ۷۵ درصد از مصرفکنندگان پرتغالی به صورت آنلاین خرید می کنند و تقریبا نیمی از آنها خریداران آنلاین منظم در نظر گرفته میشوند. هر خریدار آنلاین پرتغالی حدود ۳۹ خرید آنلاین در سال انجام میدهد، که نسبت به سال ۲۰۲۳ افزایش جزئی داشته است اما همچنان کمتر از میانگین اروپایی ۴۹ است.
تجارت مجدد (Recommerce) رو به افزایش است
درست مانند سایر بازارهای اروپایی، تجارت مجدد در پرتغال نیز در حال محبوب شدن است. حدود ۶۷ درصد از خریداران آنلاین در پرتغال محصولات دست دوم میخرند که هفت درصد بیشتر از سال گذشته است. این عادت که زمانی محدود به خریداران خاص بود، اکنون بخشی از رفتار دیجیتال اصلی شده است. در حالی که صرفه جویی در هزینه انگیزه اصلی است، پایداری و کاهش ضایعات به طور فزایندهای بر انتخابهای مصرفکنندگان تأثیر میگذارد.
قیمت همچنان اولویت اصلی است
برای ۷۸ درصد از خریداران پرتغالی، قیمت مهمترین عامل هنگام خرید آنلاین است. این رقم بسیار بالاتر از میانگین اروپایی ۶۸ درصد است. این امر بسیاری را به سمت خریدهای برون مرزی سوق می دهد، به طوری که ۴۳ درصد از مصرفکنندگان آنلاین از وبسایتهای اسپانیا، چین یا بریتانیا برای یافتن معاملات بهتر و تنوع بیشتر خرید میکنند.
استفاده از لاکرهای پستی (Parcel Lockers) در حال افزایش است
حدود ۱۴ درصد از خریداران پرتغالی از لاکرهای پستی استفاده میکنند که نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اما همچنان کمتر از میانگین ۲۷ درصدی اروپا است. مصرفکنندگان اعتماد بیشتری به شرکای لجستیکی شناخته شده دارند و می خواهند دید بیشتری نسبت به اینکه چه کسی ارسال سفارشات آنها را انجام میدهد، داشته باشند. برای بسیاری، قابلیت اطمینان و شفافیت اکنون به اندازه سرعت اهمیت دارد.
خریداران جوان آینده را شکل میدهند
در حالی که تقریبا تمام کاربران نسل Z محصولات را در رسانههای اجتماعی مرور و کشف میکنند، تنها ۳۹ درصد خرید خود را مستقیما از طریق کانالهای اجتماعی تکمیل کردهاند. رسانههای اجتماعی همچنان بیشتر یک ابزار کشف هستند تا یک کانال فروش ، اما تأثیر آنها بر تصمیمات خرید همچنان در حال گسترش است.
تجارت الکترونیک در پرتغال به طور فزایندهای با راحتی، اعتماد و نوآوری هدایت میشود
آمریکو مندس استدلال می کند که “نتایج E-Shopper Barometer 2025 نشانه واضحی از جهتی است که تجارت الکترونیک در پرتغال در پیش گرفته است: به طور فزاینده ای با راحتی، اعتماد و نوآوری هدایت میشود”. برای مدیرعامل کسبوکار در DPD پرتغال، “رشد راهحلهای خارج از خانه، به ویژه لاکرها، و وزن فزاینده نسل Z نشاندهنده مصرفکنندگانی است که قوانین جدیدی را شکل میدهند و خواستار راهحلهای انعطافپذیرتر و پایدارتری مطابق با انتظارات خود هستند.”
دیدگاه شما