فروش وال مارت در آمریکا به لطف تجارت الکترونیک و غذا از حد انتظارات فراتر رفت

فروش وال مارت در آمریکا به لطف تجارت الکترونیک و غذا از حد انتظارات فراتر رفت

وال مارت (Walmart) به لطف تجارت الکترونیک و غذا توانست در جدیدترین سه‌ماه مالی خودش فراتر از انتظارات ظاهر شود و رکوردی جدید را از خود به جای بگذارد. با لجیتو همراه باشید.

تحولات وال مارت در چند سال اخیر به لطف سرمایه گذاری عظیم این شرکت به منظور بازسازی اساسی بخش تجارت الکترونیک و ارتقاء هزاران خواروبار فروشی که در آمریکا تحت اختیار دارد سرعت گرفته است. این فروشگاه زنجیره‌ای که یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیا نیز به حساب می‌آید، پنجشنبه گذشته گزارش داده است که فروش فروشگاه‌های تحت مالکیت آن در آمریکا نسبت به سه ماهه مالی سوم سال گذشته با ۲٬۷ درصد رشد همراه بوده است. همچنین این سه ماهه سیزدهمین دوره رشد پیاپی این شرکت بوده است. از همه این‌ها مهمتر وال مارت به عنوان یکی از خرده فروش‌هایی که در حال رقابت با آمازون (Amazon) است موفق شده مراجعات فیزیکی بیشتری را نیز تجربه کند. درآمد آنلاین مربوط به آمریکای این شرکت نیز ۵۰ درصد رشد داشته است.

نتایج قدرتمند در آمریکا، جایی که حدود ۶۰ درصد از درآمد وال مارت را تشکیل می‌دهد، باعث شده است تا ارزش سهام این شرکت در معاملات پیش از بازار ۳ درصد افزایش یابد، چرا که این اطمینان را در سرمایه گذاران ایجاد کرده است که آنها در تعطیلات پیش رو به بالاترین میزان فروش خود خواهند رسید. داگ مکمیلون (Doug Macmillon)، مدیر عامل فروشگاه‌های آنلاین وال مارت، در خصوص عملکرد این شرکت در آمریکا گفته است:

ما تقریباً در تمام بخش‌ها، شاهد رشد هستیم. در این بین بخصوص تجارت غذا، با شتاب همراه شده است.

وال مارت اکنون رقیبی توانمند برای آمازون است و جنگی نفس‌گیر بین این دو غول تجارت الکترونیک در حال وقوع است.

وال مارت اکنون رقیبی توانمند برای آمازون است و جنگی نفس‌گیر بین این دو غول تجارت الکترونیک در حال وقوع است.

سمز کلاب (Sam’s Club)، دیگر فروشگاه‌ زنجیره‌ای زیر مجموعه وال مارت اینترنشنال (Walmart International)، نیز موفق شده است با رشد ۲٬۸ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل به روند بازسازی خود سرعت بخشد (فروش وال مارت اینترنتشال با رشد ۴٬۱ درصدی همراه بوده است).

وال مارت در سه سال گذشته جهت مستحکم کردن تجارت الکترونیک خود و ساختن سرویس‌هایی نظیر فروش مواد غذایی با تحویل روزانه توسط فروشگاه‌های محلی میلیاردها دلار سرمایه گذاری کرده است. این سرمایه گذاری‌ها به منظور جلوگیری از دست اندازی آمازون به صنعت غذا، مجهز کردن فروشگاه‌ها برای مدیریت کردن سفارش‌های آنلاین، ایجاد برنامه پرداخت موبایلی مخصوص به خود و توسعه مجموعه آنلاین خود برای کشاندن خریداران به فروشگاه‌ها انجام شده است. آنها همچنین با ارائه تخفیف به مشتریانی که برای دریافت سفارش‌های آنلاین خود به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند تخفیف‌هایی را در نظر گرفته‌اند که باعث افزایش مراجعات حضوری شده است.

وب سایت وال مارت هم اکنون حاوی حدوداً ۷۰ میلیون قلم کالا است که نسبت به سال گذشته سه برابر شده است. وال مارت در ۱۵ ماه گذشته وب سایت‌هایی چون جت (jet.com)، بنوبوس (Bonobos) و مادکلاث (ModCloth) را خریداری کرده است و به زودی به بخش آمریکایی فروشگاه‌ «لورد اند تیلور» (Lord & Taylor) فروشگاهی را در Walmart.com، که در حال تبدیل شدن به رقیبی هم‌وزن آمازون است، اختصاص خواهد داد. هرچند، این وب سایت از نظر درآمد آنلاین هنوز پایین‌تر از رقیب خود قرار دارد.

0

بدون دیدگاه