آمازون راه‌اندازی انبارهای لجستیکی جدید در اسپانیا را متوقف می‌کند

آمازون راه‌اندازی انبارهای لجستیکی جدید در اسپانیا را متوقف می‌کند

فروشگاه اینترنتی آمازون توسعه و راه‌اندازی انبارهای لجستیکی جدید در اسپانیا را تا سال ۲۰۲۴ متوقف می‌کند. این شرکت قصد داشت در زمینی به مساحت ۱۵۰،۰۰۰ مترمربع در اسپانیا، انبار لجستیک جدیدی برای نگهداری و بسته‌بندی کالاهایش بسازد. اما اکنون این طرح توسعه لجستیکی را متوقف کرده است. دلیل این تصمیم آمازون تورم و کاهش تقاضای خرید اینترنتی در اسپانیا بیان شده است.

به گزارش وب‌گاه اخبار تجارت اروپا، آمازون ماه گذشته شرکت تخصصی مکاترونیک Cloostermans را در تلاش برای افزایش عملیات انبارداری رباتیک خود خریداری کرد. با این حال در تازه‌ترین تصمیم افتتاح مراکز توزیع و انبار جدید خود در اغلب بازارهای اروپایی را لغو کرده یا به تعویق انداخته است.

شرکت بلژیکی Cloostermans در سال ۱۸۸۴ به عنوان یک کارگاه ماشین‌آلات نساجی تاسیس شد و در آنجا ماشین‌های کوچک نساجی را توسعه داد. کارخانجات این شرکت در بروکسل و آنتورپ قرار داشت، اما از دهه هفتاد میلادی به یک شرکت تخصصی مکاترونیک تبدیل شده است.

مکاترونیک رویکردی یکپارچه به سیستم‌های تشکیل‌شده از اجزای مکانیکی، الکترونیکی، کنترلی و نرم‌افزار است. فناوری مکاترونیک ترکیبی از شش رشتهٔ مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک، مهندسی کنترل، مهندسی مخابرات‌، مهندسی پروژه، مهندسی کامپیوتر و مهندسی مولکولی است. فناوری مکاترونیک با مسئله مهندسی کنترل سیستم‌های مکانیکی سر و کار دارد.

آمازون و Cloostermans از سال ۲۰۱۹ با یکدیگر همکاری می‌کردند. در حال حاضر، آمازون با بهره‌مندی از دانش های‌تک Cloostermans از ربات‌ها برای جابجایی و چینش پالت‌ها و جعبه‌های سنگین استفاده می‌کند. این ربات‌ها همچنین برای بسته‌بندی سفارشات استفاده می‌شوند که به کاهش هدر رفتن ملزومات و کارتن برای بسته‌بندی کمک می‌کنند.

به گفته مدیران آمازون، در حال حاضر بیش از ۵۲۰،۰۰۰ ربات در سراسر جهان برای این شرکت کار می‌کنند. استفاده از تکنولوژی پیشرو Cloostermans به آمازون امکان می‌دهد تا عملیات رباتیک خود را افزایش داده و بهره‌وری بیشتری داشته باشد.

نایب رئیس گلوبال رباتیک در آمازون، گفت: «سرمایه‌گذاری آمازون در رباتیک و فناوری های‌تک به ما کمک می‌کند تا محل کار بهتر و ایمن‌تری برای کارمندان خود ایجاد کنیم و رضایت مشتری را به حداکثر برسانیم.»

۲۰۰ نفر از کارمندان Cloostermans به تیم رباتیک آمازون در اروپا خواهند پیوست. Frederik Berckmoes-Joos، مدیر عامل Cloostermans گفت: “ما مشتاقانه منتظر هستیم که به زودی به خانواده آمازون بپیوندیم و تاثیری که می‌توانیم در مقیاس جهانی داشته باشیم را بیشتر کنیم. ما هیجان‌زده هستیم که بخشی از فصل بعدی نوآوری باشیم.”

0

بدون دیدگاه