آرامکس دبی قرارداد خرید شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی MyUS را تکمیل کرد

آرامکس دبی قرارداد خرید شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی MyUS را تکمیل کرد

شرکت تجارت الکترونیک MyUS واقع در فلوریدا آمریکا، اکنون با قراردادی به ارزش ۲۶۵ میلیون دلار آمریکا تحت تملک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات لجستیک در خاورمیانه در آمده است. هم‌اکنون MyUS متعلق به آرامکس است و به طور کامل با این شرکت اماراتی ادغام خواهد شد و به عنوان بخشی از خدمات پست و حمل و نقل آرامکس فعالیت خواهد کرد.

شرکت پست آرامکس که مقر اصلی آن در دبی واقع شده است، روز چهارشنبه ۱۹ اکتبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که بزرگ‌ترین قرارداد تمک خود را با شرکت تجارت الکترونیک مستقر در فلوریدا آمریکا یعنی Access USA Shipping (MyUS) به مبلغ ۲۶۵ میلیون دلار به صورت نقد تکمیل کرده است.

چرا خرید MyUS توسط آرامکس مهم است؟

هم‌اکنون MyUS متعلق به Aramex است و به طور کامل با این شرکت اماراتی ادغام خواهد شد. این شرکت آمریکایی نام تجاری خود را حفظ خواهد کرد و در کنار پلتفرم ارسال پستی اشتراکی آرامکس برای ارسال مرسولات با پیک فعالیت خواهد کرد. خدمات ارسال پیک آرامکس Shop & Ship به معنای خرید و ارسال نام دارد و مهم‌ترین ارزش افزوده آن جمع‌آوری مرسولات و حمل آن تا آدرس نهایی در مقصد است.

علاوه بر این، این خرید به Aramex این امکان را می‌دهد تا عملیات‌های ارسال سریع مرسولات خارج از کشورش را گسترش داده و به پایگاه مشتریان گسترده‌تری در بازار آمریکای شمالی دسترسی داشته باشد.

عثمان الجدا، مدیرعامل آرامکس گفت:سهامداران ما فوراً تأثیر آن را بر عملکرد مالی خواهند دید و در درازمدت، می‌توانیم ارزش بیشتری را از طریق هم افزایی عملیاتی و هزینه باز کنیم.

به گفته آرامکس، این شرکت تجارت الکترونیک در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۰۰ میلیون دلار درآمد به ثبت رسانده است و پایگاه مشتری گسترده‌ای با نزدیک به ۱۸۰،۰۰۰ مشتری فعال دارد.

جزییات معامله آرامکس و MyUS

در حالی که MyUS اعلام کرده که ارزش این معامله ۲۶۵ میلیون دلار است، آرامکس بدون ارائه جزییات بیشتر، گفت که قیمت خرید مشمول “تعدیل‌های معمولی” است.

Citi مشاوره مالی را به آرامکس ارائه کرد، در حالی که Cravath و Swaine و Moore مشاوران حقوقی شرکت بودند.

به گفته آرامکس، UBS مشاور مالی و King & Spalding مشاور حقوقی همه فروشندگان، از جمله شرکت وابسته به Palm Beach Capital، یک شرکت سهام خصوصی مستقر در فلوریدا بود.

۲۲٫۳۲ درصد از سهام آرامکس متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری دولتی ابوظبی (ADQ) است که در ماه ژانویه ۲۰۲۲، سهام خود را به گروه بنادر ابوظبی که مالکیت کامل آن را دارد، منتقل کرد.

منبع خبر: Logistics Middle East

0

بدون دیدگاه