طرح دریافت هزینه مرجوعی سفارش از مشتری در سوییس رد شد

طرح دریافت هزینه مرجوعی سفارش از مشتری در سوییس رد شد

فروشگاه‌های اینترنتی در سوییس از این پس نیاید برای مرجوعی کالا توسط مشتری هزینه دریافت کنند. شورای ملی سوییس پیشنهادی را برای دریافت هزینه مرجوعی سفارش توسط فروشگاه‌های اینترنتی رد کرده است و آن را مغایر با آزادی اقتصادی دانسته است.

طرحی برای حذف درخواست‌های غیرضروری برای مرجوعی کالای سفارش داده شده

طبق گزارش وب‌گاه اخبار تجارت الکترونیک اروپا اخیرا مایکل تونگی، عضو شورای ملی سوییس، طرحی را برای کاهش حمل و نقل غیرضروری ارائه کرده بود. مطابق با این طرح برای حذف درخواست‌های غیرضروری برای مرجوعی کالای سفارش داده شده توسط مشتریان فروشگاه‌های اینترنتی، بابت مرجوعی کالا از آن‌ها هزینه‌ای اضافه بر هزینه ارسال دریافت می‌شد. در حال حاضر حدود یک چهارم بسته‌های پستی توسط مشتریان مرجوع می‌شود. آقای تونگی معتقد است این میزان از مرجوعی هدر دادن کالا است چراکه بیشتر اقلام مرجوع شده از بین می‌روند. آقای تونگی همچنین هدف از ارائه این طرح را کمک به محیط زیست و کاهش انتشار آلاینده‌های هوا اعلام کرده بود.

تجاوز به آزادی اقتصادی

با ارائه طرح یاد شده اما از میان ۱۰۱ نفر از اعضای شورا با ۸۳ رای موافق و ۳ ممتنع به این طرح رای منفی دادند. با این اقدام، اتاق به درخواست شورای فدرال عمل کرد. آنها استدلال کردند که هزینه برگشتی پست به طور نامتناسبی آزادی کارآفرینی و مزایای مصرف‌کنندگان را کاهش می‌دهد.

شورای فدرال سوییس معتقد است فروشگاه‌های آنلاین باید محصولات و اندازه‌های آن‌ها را تا حد امکان با جزییات توصیف کنند. در عوض، فروشگاه‌های اینترنتی کشور مسئولیت درج اطلاعات صحیح محصول و سایزبندی را بر عهده دارند تا به دلیل انتخاب سایز اشتباه یا اطلاعات ناکافی، میزان بازگشت کالا را کاهش دهند. این موضوع اکنون حل شده است و هیچ بحث دیگری برای کاهش مقدار زیادی از اقلام برگشتی برنامه‌ریزی نشده است.

0

بدون دیدگاه