آلمانی‌ها ۱۱ درصد از سفارشات آنلاین خود را مرجوع می‌کنند

آلمانی‌ها 11 درصد از سفارشات آنلاین خود را مرجوع می‌کنند

خریداران آنلاین در آلمان ۱۱ درصد از کل خریدهای آنلاین خود را مرجوع می‌کنند. نسل های جوان در آلمان بیشتر از نسل های قدیمی سفارشات خود را مرجوع می‌کنند. دلیل اصلی برگشتی سفارشات از سوی خریداران آلمانی آسیب دیده بودن بسته پستی یا مغایرت با مشخصات اعلامی است.

این یافته ها از نظرسنجی انجام شده توسط انجمن دیجیتال آلمان Bitkom بدست آمده است. در این نظرسنجی از ۱۰۵۰ خریدار آنلاین آلمانی ۱۶ ساله و بالاتر در مورد عادات خریدشان سؤال شد. تحقیقات قبلی توسط مؤسسه خرده‌فروشی EHI نشان می‌دهد که تلاش برای کاهش سفارشات برگشتی فروشگاه‌های اینترنتی، صرفه‌جویی قابل توجی در هزینه‌های فروشگاه ایجاد می‌کند. به طور میانگین هزینه مرجوعی سفارش اینترنتی در آلمان بین ۵ تا ۱۰ یورو است.

تنها ۲۴% از مشتریان هرگز سفارشات آنلاین خود را مرجوع نمی‌کنند

به گفته Bitkom، تنها ۲۴ درصد از خریداران آنلاین در آلمان هرگز سفارشات آنلاین خود را مرجوع نمی‌کنند. وقتی به افرادی که سفارشات خود را پس می‌دهند نگاه کنیم متوجه می‌شویم که مردان کمتر از زنان این کار را انجام می‌دهند. نتایج  نشان می‌دهد که مردان به نسبت کمتری (۹ درصد) نسبت به زنان (۱۴ درصد) سفارش خود را مرجوع می‌کنند.

فروشگاه‌های آنلاین انگلیسی چه مبلغی بابت هزینه ارسال سفارشات دریافت می‌کنند؟

فروشگاه‌های آنلاین انگلیسی چه مبلغی بابت هزینه ارسال سفارشات دریافت می‌کنند؟

افراد جوان‌تر خریدهای بیشتری را مرجوع می‌کنند

علاوه بر این، افراد بین ۱۶ تا ۲۹ سال به طور متوسط ​​۱۵ درصد از تمام سفارشات آنلاین خود را مرجوع می‌کنند. این میزان در بین ۳۰ تا ۴۹ ساله‌ها ۱۳ درصد است. افراد بین ۵۰ تا ۶۴ سال ۱۰ درصد و افراد بالای ۶۵ سال تنها ۷ درصد سفارشات آنلاین خود را پس می‌دهند.

به گفته Bernhard Rohleder مدیر اجرایی Bitkom:هر بار که کالاها برای مشتری ارسال و مرجوع می‌شوند، منابع مالی زیادی مصرف می‌شود، برای افزایش بازدهی و سود فروشگاه، هدف اصلی باید کاهش مرجوعی سفارشات باشد تا در هزینه‌ها و استهلاک منابع لجستیکی صرفه‌جویی کنند و در نهایت به سود خریدار تمام می‌شود چرا که هزینه عملیاتی کمتر فروشگاه باعث قیمت‌گذاری پایین‌تر محصولات می‌شود.

دلایل مرجوعی سفارشات در آلمان

حداقل دو سوم (۶۷ درصد) از پاسخ دهندگان گفتند که به دلیل مغایرت اندازه محصول، سفارش را مرجوع کرده‌اند و ۵۶ درصد نیز دلیل خود را آسیب دیدگی یا معیوب بودن کالا اعلام کرده‌اند. دوست نداشتن محصول نیز یک دلیل رایج (۵۰ درصد) بود.

محصولی که با تصویر یا توضیحات فروشگاه اینترنتی مطابقت ندارد نیز یک دلیل متداول برای بازگشت کالا بود (۴۱ درصد)، همچنین ۳۷ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که محصولات بی کیفیت به نظر می‌رسد. در ۳ مورد از ۱۰ مورد، سفارشات به دلیل ارسال اشتباه محصول برگشت داده شده است و ۲۹ درصد از پاسخ دهندگان عدم نیاز به محصول را به عنوان دلیل برگشتی ذکر کرده‌اند.

ابزارهای دیجیتالی مانند دستیارهای خرید مبتنی بر هوش مصنوعی، مشاوره اندازه (مثل اندازه کفش و لباس) مبتنی بر داده می‌توانند به شما کمک کنند هنگام خرید آنلاین فورا محصول مناسب را پیدا کنید و در عین حال نرخ برگشتی سفارشات را کاهش دهید. بسیاری از آنلاین‌شاپ‌ها این موضوع را درک کرده‌اند و به طور فزاینده‌ای چنین برنامه‌هایی را در فروشگاه‌های خود قرار می‌دهند.

0

بدون دیدگاه