موج سفارشات برگشتی آنلاین‌شاپ‌های اروپایی

3 ماه پیش
موج سفارشات برگشتی آنلاین‌شاپ‌های اروپایی

به گفته بخش جمع‌آوری سفارشات برگشتی ZigZag، خرده‌فروشان آنلاین با بزرگ‌ترین موج سفارشات برگشتی آنلاین‌شاپ‌های اروپایی در ژانویه ۲۰۲۴ دست و پنجه نرم می‌کنند.

با وجود اینکه خریداران مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای مرجوع کردن سفارشات خود هستند همچنان درصد سفارشات برگشتی آنلاین‌شاپ‌های اروپایی نسبت به سال ۲۰۲۳ بسیار بیشتر است.

زیگ زاگ که سه سال پیش توسط Global Blue خریداری شد آمار برگشتی خود را بر اساس داده‌های کاربران از پلتفرم مدیریت برگشتی سامانه آنلاین خود به دست می‌آورد.
دفتر مرکزی این شرکت در انگلستان است. در این کشور، تعداد برگشتی از ۲۴ دسامبر ۲۰۲۳ تا ۲ ژانویه ۲۰۲۴ به میزان ۱۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بود. در ایالات متحده، تعداد برگشتی‌ها نسبت به سال قبل ۲۶ درصد بیشتر شده است.

اوج برگشتی سفارشات

در ۱ و ۲ ژانویه، ZigZag اوج ثابتی را گزارش کرد: آنلاین شاپ‌های بریتانیایی ۴۲ درصد بیشتر از دو روز اول سال ۲۰۲۳ برگشتی دریافت کردند.

Al Gerrie، مدیر عامل ZigZag معتقد است که این ریزش در شرایط اقتصادی کنونی تعجب آور نیست. این نشان دهنده این است که چگونه مصرف‌کنندگان سعی می‌کنند هزینه خود را کاهش دهند.

مدیرعامل زیگ زاگ می‌گوید:اگرچه انتظار نداریم برگشتی در کل ژانویه ۴۲ درصد افزایش یابد، اما این ارقام نشان می‌دهد که می‌توانیم انتظار داشته باشیم یکی از شلوغ‌ترین ژانویه‌های سال‌های اخیر را در خصوص سفارشات برگشتی شاهد باشیم. این امکان وجود دارد که خریداران هدایا و خریدهای کریسمس را اکنون به قصد خرید ارزان‌تر در فروش ژانویه برگشت بزنند. وضعیت پیچیده‌ای که خرده‌فروشان باید به دقت آن را بررسی کنند.

برگشتی سفارشات پرداخت شده

از تمام برگشتی های آنلاین ZigZag که در طول کریسمس ثبت شده، تقریبا نیمی از (۴۸ درصد) برگشتی‌ها پرداخت شده بودند که بسیار بیشتر از یک سال قبل است. به عنوان مثال در آلمان و فرانسه سفارشات پرداخت شده مرجوع شده به ترتیب ۱۳ و ۲۰ درصد افزایش یافته است.

۶۳ درصد از آنلاین‌شاپ‌هایی که از خدمات ارسال پستی ZigZag استفاده می‌کنند،‌هم‌اکنون دارای راه‌حل‌های متفاوت مرجوعی سفارشات پرداخت شده هستند. این موضوع نشان می‌دهد که حتی پرداخت هزینه سفارش و هزینه ارسال سفارش آن نیز برای تصمیم‌گیری در خصوص برگشت کردن آن در حال تبدیل شدن به یک هنجار جدید است.

آنلاین شاپ‌ها ترجیح می‌دهند سفارشاتشان به هیچ وجه مرجوع نشوند، چراکه هزینه‌های بسته‌بندی و ارسال بسیار بیشتر از هزینه ارسال پرداختی توسط مشتری است. به همین دلیل است که بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین اکنون از برگشتی سفارش هزینه ارسال جداگانه دریافت می‌کنند. جلوگیری از برگشت اولویت اصلی بسیاری از خرده فروشان آنلاین است.

0

بدون دیدگاه