کاهش ۸ درصدی حجم مرسولات پستی آلمان در سال ۲۰۲۲

کاهش 8 درصدی حجم مرسولات پستی آلمان در سال 2022

بخش پیک، پست اکسپرس و ارسال بسته پستی در آلمان، که به اختصار KEP شناخته می‌شود، در سال ۲۰۲۲ با روزهای پرتلاطمی روبرو شد. در این سال ۳۶۰ میلیون بسته کمتر از سال ۲۰۲۱ به درب منزل تحویل شد. این به معنای کاهش ۷٫۹ درصدی تعداد مرسولات پستی آلمان بود.

مطابق با گزارش انجمن خدمات لجستیک و پست اکسپرس آلمان (BIEK) در مطالعه KEP 2023 در مجموع، ۴٫۱۵ میلیارد مرسوله در سال ۲۰۲۲ توسط اشخاص یا فروشگاه‌های آنلاین در آلمان ارسال شده است. درآمد این بخش از صنعت تجارت الکترونیک آلمان نیز کاهش یافت، اما نه به اندازه تعداد بسته‌های ارسالی، کل درآمد سال ۲۰۲۳ صنعت پست آلمان به حدود ۲۶ میلیارد یورو رسید که ۳٫۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داشته است.

کاهش مرسولات پستی آلمان را می‌توان به همه‌گیری COVID-19 نسبت داد، که منجر به کاهش قابل‌توجه تمایل مصرف‌کننده به صرف هزینه و تغییر تمایل به خرید آفلاین به جای خرید آنلاین شد. تعداد بسته‌های ارسالی از سوی فروشگاه‌های آنلاین برای مشتریان در ۲۰۲۳ میلادی ۱۱ درصد کاهش یافت اما بسته‌های ارسال شده میان واحدهای تجاری شاهد کاهش ۴ درصدی بوده است.

علیرغم رکود اخیر، مارتن بوسلمان، رئیس BIEK، با اشاره به این واقعیت که حجم مرسولات پستی در سال گذشته ۱۴ درصد بیشتر از قبل از شیوع کرونا بوده، آینده را روشن می‌بیند.

Bosselmann در یک بیانیه مطبوعاتی افزود: در عین حال، صنعت پست آلمان در حال تطبیق با ادامه وضعیت آشفته آب و هوایی و تسلط بر چالش‌هایی است که اقتصاد و جامعه به طور کلی باید با آن مواجه شوند. علی‌رغم همه چیزهای غیر قابل تصور، علاوه بر عملکرد ثابت متخصصان KEP، چیزی ثابت باقی می‌ماند: اهمیت آن‌ها به عنوان موتور محرک کار و کارفرمایی که دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد.

سال ۲۰۲۲ بخش خدمات پستی ۲۵۷،۸۰۰ نفر را به طور مستقیم در آلمان مشغول به کار کرده بود که ۳ درصد کمتر از سال ۲۰۲۱ است. گفته می‌ شود که صنعت پست آلمان به طور غیرمستقیم نزدیک به ۵۷۰،۰۰۰ شغل در آلمان ایجاد کرده است.

با نگاهی به آینده، رشد بازار خدمات پستی آلمان در سال ۲۰۲۳ به دلیل عواملی مانند تورم بالا، جنگ جاری در اوکراین و مسائل زنجیره تامین نامشخص است. با این حال، پیش‌بینی‌های اقتصادی حاکی از بهبود تدریجی به ویژه در نیمه دوم سال است که می‌تواند به رشد مجدد منجر شود. به گفته BIEK در میان مدت، متوسط رشد سالانه حجم مرسولات پستی ۳٫۳ درصدی می‌توان انتظار داشت که تا سال ۲۰۲۷ به کمتر از ۴٫۹ میلیارد مرسوله پستی برسد.

0

بدون دیدگاه