نیمی از نظرات کاربران درباره محصولات آمازون جعلی است

نیمی از نظرات کاربران درباره محصولات آمازون جعلی است

در حال حاضر از ۵ مورد از ۱۰ مورد نقد و نظرات نوشته شده برای محصولات در فروشگاه اینترنتی آمازون غیر واقعی و جعلی است. این موضوع در گزارشی در مجله آلمانی Computer Bild و توسط یکی از منتقدان اینترنتی که به بازبینی و بررسی این موضوع می‌پردازد، مطرح شده است.
هم اکنون میلیون ها نفر از وبسایت آمازون خرید می‌کنند و اغلب این خریداران اینترنتی به نظرات کاربران و نقد و بررسی های نوشته شده در خصوص محصولی که قصد خرید آن را دارند اعتماد می‌کنند. اما یکی از منتقدان مجله Computer Bild معتقد است در بسیاری از موارد نقد و بررسی ها و نظرات کاربران جعلی است.
به نوشته این منتقد، به طور مثال در مورد یک هدفون تولید شده توسط یک استارتاپ، تعداد قابل توجهی از نظرات کاربران جعلی است، در واقع تولیدکنندگان و تامین کنندگان این محصولات با نوشتن نقدهای مثبت درباره محصولشان تلاش می‌کنند در صدر نتایج جستجو در آمازون قرار بگیرند. تامین کنندگان آمازون برای این کار از آژانس های مشکوکی کمک می‌گیرند که به آن‌ها آژانس های خوشنامی گفته می‌شود.

نوشتن نقدهای مثبت درباره محصولات یک شغل فریلنسری است

منتقد مجله Computer Bild اطلاعات جالب توجهی در این خصوص بیان می‌کند، به نوشته شر شخصی می‌تواند به عنوان یک فریلنسر با ثبت نام در وبسایت هایی همچون TesterJob و دریافت دستمزد، به طور مرتب درباره محصولات پیشنهاد شده در این وبسایت نظرات بنویسد. این منتقد برای بررسی این موضوع به عنوان بررسی کننده محصول در این وبسایت ثبت نام کرد و متوجه شد که شرط لازم برای کار در این وبسایت ارسال نظرات مثبت است. این وب سایت ها تلاش می‌کنند امتیاز محصولات در آمازون را با ارسال نظرات با رتبه ۵ ستاره بالا ببرند.
هرچند غول تجارت الکترونیکی آمریکایی با ادعاهای نوشته شده در این مقاله و مقاله های مشابه دیگری که درباره جعلی بودن نظرات نوشته شده درباره محصولات وبسایتش نوشته شده اند، مخالفت می‌کند.

0

بدون دیدگاه