میزان اهمیت حفظ محیط زیست هنگام دریافت مرسولات پستی در اروپا

میزان اهمیت حفظ محیط زیست هنگام دریافت مرسولات پستی در اروپا

بیش از نیمی از مشتریان فروشگاه اینترنتی حاضرند برای دریافت مرسوله پستی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، مدت بیشتری منتظر بمانند و این موضوع میزان اهمیت حفظ محیط زیست هنگام دریافت مرسولات پستی در اروپا را نشان می‌دهد. با این‌حال، از هر ۵ مشتری فقط ۱ نفر آماده پرداخت هزینه پست بیشتر برای دریافت مرسولات پستی سازگار با محیط زیست هستند. پژوهش‌های نشان می‌دهد مصرف‌کنندگان هنگام خرید مواد غذایی و پوشاک نگران محیط زیست می‌شوند. مصرف‌کنندگان اغلب نقش کارتن پستی و ملزومات بسته‌بندی سفارش را در آسیب به محیط زیست در نظر نمی‌گیرند. به گزاریش پایگاه خبری تجارت الکترونیک اروپا، بیش از نیمی از خریداران اروپایی حاضرند برای دریافت سفارش خود روش‌های ارسال حافظ محیط زیست را در انتخاب کنند و مدت بیشتری برای دریافت خریدشان صبر کنند.

این آمار حاصل برخی از نتایج یک نظرسنجی توسط شرکت طراحی سایت Descartes Systems Group است که توسط پایگاه خبری تجارت الکترونیک اروپا متشر شده است. در نظرسنجی رفتار مشتری فروشگاه اینترنتی ۸،۰۰۰ مصرف کننده از کانادا، ایالات متحده و ۹ کشور اروپایی شرکت کردند: انگلستان، هلند، آلمان، بلژیک، سوئد، نروژ، دانمارک، فنلاند و فرانسه.

بیشترین تحویل درب منزل در انگلستان و هلند

به طور متوسط ۴۶ درصد از سفارشات آنلاین درب منزل تحویل داده می‌شود. با بیش از ۵۴٪ مرسولات، تحویل درب خانه در بریتانیا و هلند رایج‌ترین آدرس برای دریافت سفارشات است. در حالی که ارسال پستی به آدرس خانه در حال حاضر در سوئد کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد (۴۲ درصد)، اما پیش‌بینی می‌شود این آمار در آینده به بالای ۵۰درصد برسد.

۵۴٪ از مصرف‌کنندگان حاضرند برای بسته‌بندی و ارسال سازگار با محیط زیست، زمان بیشتری منتظر دریافت مرسوله پستی خود بمانند.

به‌نظر می‌رسد ۵۰٪ از مصرف‌کنندگان به طور کلی علاقه‌مند به تحویل سازگار با محیط زیست هستند. خریداران آنلاین برای کاهش هزینه ارسال و کاهش آسیب به طبیعت ترجیح می‌دهند چند سفارش خود را ترکیب کرده و باهم تحویل بگیرند. آنلاین‌شاپ‌ها نیز به ارائه گزینه‌های جمع‌آوری سفارشات و ارسال پستی سازگار با طبیعت روی آورده‌اند. بیش از نیمی از خریداران آنلاین (۵۴ درصد) حاضرند برای دریافت سفارش خود از آنلاین‌شاپ‌های حافظ محیط زیست مدت زمان بیشتری منتظر بمانند.

در فرانسه (۴۹ درصد)، آلمان (۴۸ درصد) و بلژیک (۴۶ درصد) حفظ محیط زیست بیش‌ترین اهمیت را قبل از خرید دارد. دسته‌بندی‌های محصولاتی که مصرف‌کنندگان برای خرید آن‌ها بیشتر نگران محیط زیست هستند، خواربار و لباس و کفش هستند.

۴۹درصد از خریداران فرانسوی به حفظ محیط زیست اهمیت می‌دهند.

در آلمان مردم نگرانی‌های زیست محیطی بیشتری در مورد مواد غذایی دارند (۴۶ درصد)، در حالی که هلند کم‌ترین امتیاز را در این بخش دارد (۲۱ درصد). برای خواربارفروشی‌ها، بیش از نیمی از مردم آماده هستند تا سفارش خود را در صورتی که در راستای احترام به طبیعت باشد، تحویل بگیرند. هنگام خرید پوشاک، ۴۵ درصد برای این کار آماده هستند.

راحتی و هزینه همچنان بر تحویل سبز پیروز می‌شود

با همه این تغییرات مثبت به سود طبیعت، ۴۰ درصد از خریداران همچنان راحتی را مهمتر از احترام به محیط زیست می‌دانند. از هر ۵ مصرف کننده فقط ۱ نفر آماده پرداخت هزینه اضافی برای تحویل آگاهانه از نظر حفظ محیط زیست است. این عدد برای نسل جدید (۲۷ درصد) در مقایسه با بزرگسالان بالای ۵۰ سال (۱۴ درصد) است.

لینک منبع

0

بدون دیدگاه