افزایش مبلغ هزینه‌ مرجوعی آنلاین‌شاپ H&M

6 ماه پیش
افزایش هزینه‌ برگشتی فروشگاه H&M

در اوایل سال ۲۰۲۳، H&M هزینه مرجوعی سفارشات برگشتی مشتریانش کشورهای اروپایی از جمله هلند را ۰٫۹۹ یورو اعلام کرد با این حال برای بار دوم در سال جاری و در پی افزایش قیمت انرژی در قاره سبز،  از اول نوامبر، نرخ هزینه مرجوعی H&M در اروپا ۱ یورو افزایش خواهد یافت و به دو برابر هزینه فعلی می‌رسد. اعضای باشگاه مشتریان H&M از این افزایش هزینه مرجوعی کالا مستثنی نخواهند بود.

H&M یکی از شرکت‌های صنعت پوشاک است که پس از سنجش افزایش قیمت مرجوعی در نروژ و بریتانیا، هزینه مرجوعی سفارش را با هدف کاهش تعداد مرجوعی سفارشات و هزینه‌های مرتبط با آن در دیگر کشورهای اروپایی نیز افزایش داد. مرجوعی رایگان سفارش در یک دهه گذشته به یک موضوع عادی در میان آنلاین‌شاپ‌های اروپایی تبدیل شده بود، اما بازیگران فروش آنلاین پوشاک، شاهد کاهش رشد درآمد آنلاین خود بودند و احساس کردند که مجبور به انجام اقداماتی برای بهبود سودآوری خود هستند.

دریافت هزینه برای مرجوعی کالا دیگر به عنوان یک تابو برای آنلاین‌شاپ‌های پوشاک در نظر گرفته نمی‌شود، برای مثال، درست مانند H&M و Inditex مالک Zara نیز شروع به دریافت هزینه مرجوعی کرد که در بسیاری از کشورها به ۱٫۹۵ یورو می‌رسد.

همانطور که این شرکت در صفحه خدمات مشتریان خود اعلام کرده است مشتریان هلندی آنلاین‌شاپ H&M برای مرجوعی سفارش خود مبلغ ۱٫۹۹یورو پرداخت خواهند کرد که بیشتر از دیگر کشورها است. برخلاف سیاست فعلی، حتی اعضای باشگاه مشتریان نیز باید از ماه نوامبر این هزینه را پرداخت کنند، به جز اعضای به اصطلاح پلاس که حداقل سالانه ۵۰۰ یورو برای برند هزینه می‌کنند. مرجوع کردن اقلام در فروشگاه‌های فیزیکی H&M برای مشتریان هلندی رایگان است.

سیاست‌های هزینه مرجوعی بین کشورهایی که H&M به صورت آنلاین در آن‌جا فعالیت می‌کند متفاوت است. خریداران آنلاین بلژیکی در حال حاضر هزینه ای معادل ۱٫۹۵ یورو (چهار سنت کمتر از هلند) پرداخت می‌کنند، به جز اعضای پلاس. در فرانسه H&M هزینه ای معادل ۰٫۹۵ یورو دریافت می‌کند، اما اعضا نیازی به پرداخت هزینه برای برگرداندن کالا ندارند. همین امر در مورد بازار بریتانیا نیز صدق می‌کند، جایی که افراد غیرعضو باید ۱٫۹۵ پوند انگلیس بپردازند. برای خریداران آلمانی، بازگرداندن اقلام همچنان کاملا رایگان است، خواه عضو باشند یا نباشند.

تاثیر دریافت هزینه مرجوعی بر تعداد سفارشات مرجوعی

در هلند، اخیرا بحث‌های زیادی در مورد تاثیر کارمزد مرجوعی ۰٫۵۰ یورویی که توسط Wehkamp در بهار امسال معرفی شد، وجود داشته است. این فروشگاه آنلاین در یک کنفرانس نشان داد که با دریافت هزینه مرجوعی از مشتریان، روزانه تقریبا پنج هزار محصول کمتر مرجوعی می‌شود که ۱۰ درصد از کل کالاهای مرجوعی را تشکیل می‌دهد. با اعمال هزینه مرجوعی، مشتریان تعداد کمتری از اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف یک محصول را سفارش می‌دهند.

0

بدون دیدگاه