گسترش خدمات انبار خودکار Ochama در کشورهای اروپایی

راه‌اندازی انبار خودکار Ochama در هلند

Ochama که یک خرده‌فروشی زیرمجموعه غول تجارت الکترونیک چینی JD.com است از گسترش خدمات تحویل در منزل خود به ۱۹ کشور اروپایی دیگر خبر داده است تا مجموع کشورهای زیر پوشش این سرویس به ۲۴ کشور در این قاره برسد. آنلاین‌شاپ Ochama که ابتدا در ژانویه ۲۰۲۲ در هلند راه‌اندازی شد، یک مدل خرده فروشی ارایه می‌دهد که تجربیات خرید آنلاین و آفلاین را ترکیب می‌کند. این شرکت با ارایه انعطاف‌پذیری برای جمع‌آوری سفارش‌های آنلاین غذا و غیرغذایی از نقاط مختلف در سطح شهر اقدام می‌کند و سفارشات جمع‌آوری شده را درب منزل مشتری تحویل می‌دهد. این شرکت تجربه بی‌نقص ارسال پستی را برای مشتریان تضمین می‌کند. Ochama در حال حاضر فقط سرویس تحویل درب منزل را ارایه می‌دهد.

اوچاما در ابتدای راه‌اندازی خود در هلند، چهار مغازه رباتیک در شهرهای بزرگ این کشور راه‌اندازی کرد، اما همه آن‌ها از آن زمان تاکنون بسته شده‌اند. در همین حال، این برند در حال ایجاد شبکه‌ای وانت‌های جمع‌آوری سفارشات است و این شبکه جمع‌آوری و توزیع را در بلژیک و آلمان نیز توسعه داده است به طوری که در این کشورها امکان سفارشات در فردای روز جمع‌آوری، تحویل مشتری می‌شوند. این سرویس در مورد ۱۹ کشوری که به تازگی زیر پوشش قرار گرفته‌اند نیز صدق می‌کند.

Ochama که در فرانسه و لوکزامبورگ نیز فعال است، به طور مستمر با فروشندگان همکاری می‌کند تا بازه‌های منعطف جمع‌آوری سفارشاتشان را ارایه دهد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی Ochama «برای اولین بار مشتریان در اتریش، بلغارستان، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، یونان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلوونی، اسپانیا و سوئد می‌توانند طیف وسیع محصولات Ochama را انتخاب کنند و از تحویل گرفتن آن‌ها درب منزل لذت ببرند.»

در اوایل سال ۲۰۱۸، JD.com از برنامه های جاه‌طلبانه برای ورود به بازار اروپا پرده‌برداری کرد که یک سال بعد در فرانسه شروع شد. پس از آن مطابق با انتظارات وارد بازار بریتانیا و آلمان شد تا در واقع JD.com را در سه بازار بزرگ تجارت الکترونیک اروپایی فعال کند. با این حال، بیش از پنج سال بعد، این برنامه‌ها آن‌طور که در ابتدا تصور می‌شد پیشرفت نکردند.

انبار خودکار اوچاما در هلند

در سال ۲۰۲۱، JD.com اولین انبار خود را در خاک اروپا، واقع در Venray، در بخش جنوبی هلند افتتاح کرد. تمام سفارشات اروپایی اوچاما از این انبار خودکار بسته بندی و ارسال می‌شود. علاوه بر این، JD.com خدمات انبارداری و بسته‌بندی آنلاین‌شاپ های دیگر از جمله برند هلندی لباس زیر زنانه Hunkemöller را نیز در این انبار خودکار انجام می‌دهد.

0

بدون دیدگاه