خرید پستی قرص سقط جنین زنان در آمریکا

2 سال پیش
خرید پستی قرص سقط جنین زنان در آمریکا

به تازگی و با اعلام اداره غذا و داروی ایالات متحده آمریکا، خرید پستی قرص سقط جنین در این کشور امکان‌پذیر شده است. به گزارش یورونیوز پارسی متقاضیان می‌توانند قرص سقط جنین را از طریق پست دریافت کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای دریافت آن نیست.

این تصمیم در آمریکا زمانی گرفته شده است که همچنان بر سر حق زنان برای سقط جنین در این کشور بحث و جدل وجود دارد. قوانین آمریکا به زنان اجازه می‌دهد به صورت قانونی و تا هفته دهم بارداری از قرص میفپریستون (Mifepristone) برای سقط جنین استفاده کنند. همچنین پزشکان این دارو را برای درمان زنانی که سقط جنین طبیعی و غیرعمدی داشته‌اند، تجویز می‌کنند.

البته تا سال ۲۰۰۰ میلادی به علت عدم تایید این دارو از سوی اداره دارو و غذای آمریکا، فروش و عرضه این دارو ممنون بوده است و  پس از تایید اداره دارو و غذا نیز دسترسی به این دارو با محدودیت همراه بود اما این محدودیت به علت شیوع ویروس کرونا از چند ماه گذشته به طور موقت لغو شد.

اما با تصمیم اداره غذا و داروی آمریکا در دسامبر ۲۰۲۱ در عرضه اینترنتی و خرید پستی قرص سقط جنین به معنای لغو دائمی این محدودیت‌ها است.

 

ممنوعیت خرید پستی قرص سقط جنین در برخی از ایالت‌ها

با وجود تصمیم اداره غذا و دارو، ۱۹ ایالت آمریکا قوانینی وضع کرده‌اند که دسترسی به قرص میفپریستون از راه دور شامل خرید پستی و سفارش آنلاین آن را در این ایالت‌ها ممنوع کرده است. اما ایالت‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک دسترسی به قرص سقط جنین میفپریستون را آسان کرده و حتی امکان ارسال پستی قرص سقط جنین برای زنان دیگر ایالت‌ها را فراهم کرده‌ند.

قوانین آمریکا به زنان اجازه می‌دهد به صورت قانونی و تا هفته دهم بارداری از قرص میفپریستون (Mifepristone) برای سقط جنین استفاده کنند.

قوانین آمریکا به زنان اجازه می‌دهد به صورت قانونی و تا هفته دهم بارداری از قرص میفپریستون (Mifepristone) برای سقط جنین استفاده کنند.

دیوان عالی آمریکا قرار است تا پایان ماه ژوئن سال آینده (خرداد/تیر) درباره پرونده ممنوعیت سقط جنین از هفته پانزدهم بارداری در ایالت میسیسیپی تصمیم گیری کنند. حکم عالی ترین مرجع قضایی ایالات متحده در این پرونده می‌تواند حکم قبلی این نهاد در سال ۱۹۷۳ مبنی بر قانونی بودن سقط جنین در سراسر آمریکا را زیر سوال ببرد.

دسترسی به قرص میفپریستون در شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و ایرلند در جریان همه‌گیری کرونا تسهیل شد. این در حالی است که لهستان و اسلوواکی در جریان شیوع بیماری «کووید ۱۹» قوانین سخت‌گیرانه‌تری در زمینه سقط جنین وضع کردند.

0

بدون دیدگاه