پیگیری گذرنامه در پست با کد ملی

پیگیری گذرنامه در پست با کد ملی

اگر برای دریافت پاسپورت (صدور گذرنامه) اقدام کرده‌اید اما هنوز موفق به دریافت گذرنامه خود نشده‌اید، می‌توانید جهت پیگیری گذرنامه خود از طریق روش‌های متفاوتی از جمله پیگیری گذرنامه در پست عمل کنید. در ابتدا پیگیری وضعیت صدور گذرنامه و اطلاع از شرایط مفقودی آن‌ تنها با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ امکان‌پذیر بود که از جمله مشکلات آن ایستادن در صف‌های طولانی، قطعی سیستم هنگام مراجعه و گیر کردن در ترافیک است.

هم‌اکنون برای استعلام وضعیت صدور گذرنامه خود می‌توانید از راه‌های ساده‌تری اقدام کنید. اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد دیگر به علت تاخیر در صدور گذرنامه با مشکل عدم دریافت آن روبرو شده‌اید می‌توانید با استفاده از یکی از راه‌های استعلام اینترنتی وضعیت گذرنامه، پیگیری وضعیت آن شوید.

راه‌های استعلام اینترنتی وضعیت صدور گذرنامه عبارتند از:

  • پیگیری اینترنتی گذرنامه با کد ملی در اپلیکیشن پلیس من
  • پیگیری گذرنامه در پست
  • پیگیری گذرنامه با موبایل و شماره *۱۱۰#

پیگیری اینترنتی گذرنامه با کد ملی در اپلیکیشن پلیس من

یکی از جدیدترین رو‌ش‌های پیگیری تاخیر گذرنامه با کد ملی و استعلام شماره پاسپورت استفاده از وب‌سایت egozar.epolice.ir یا برنامه کاربردی پلیس‌من است.

اپلیکیشن پلیس من یکی از برنامه‌های موبایلی است که کلیه خدمات الکترونیک انتظامی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. خدماتی مانند مشاهده خلافی خودرو و تصویر دوربین، پیگیری وضعیت کارت و سند خودرو، وضعیت خروج از کشور افراد دارای گذرنامه (وضعیت ممنوع‌الخروجی) و مشاهده و مسیریابی اماکن انتظامی و پلیس + ۱۰ روی نقشه از طریق این اپلیکیشن کاربردی ارائه می‌شود.

اپلیکیشن پلیس من کلیه خدمات غیرحضوری پلیس راهور، پلیس گذرنامه، پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری، وظیفه عمومی و نظارت همگانی پلیس را به کاربران ارائه می‌دهد.

در بخش گذرنامه اپلیکیشن پلیس من خدمات زیر ارائه می‌شود:

  • مشاهده وضعیت ممنوع‌الخروجی افراد دارای گذرنامه
  • ثبت درخواست صدور و تعویض اینترنتی گذرنامه
  • استعلام گذرنامه
  • ثبت فقدان (گم شدن) گذرنامه
  • پرداخت عوارض خروج از کشور

برای پیگیری گذرنامه در این برنامه کاربردی،‌ ابتدا باید برای دانلود برنامه پلیس من اقدام و آن‌را روی گوشی موبایل خود نصب کنید. پس از نصب اپلیکیشن پلیس من و اجرای آن، از بین گزینه های موجود، گزینه گذرنامه و سپس استعلام گذرنامه را انتخاب کرده و پس از پرداخت ۵ هزار و ۲۰۰ تومان (در سال ۱۴۰۱) بابت کارمزد استعلام وضعیت و وارد کردن شماره ملی خود در کادر مربوطه، شماره گذرنامه شما به همراه دیگر اطلاعات مانند تاریخ صدور و تاریخ انقضاء گذرنامه، وضعیت آن و بارکد پستی گذرنامه نمایش داده خواهد شد.

پیگیری گذرنامه در پست

اگر همه مراحل صدور گذرنامه را انجام داده‌اید و از صدور آن خود مطمئن شده‌اید اما هنوز پاسپورت به دستتان نرسیده ممکن است به دلیل مشکلات ناشی از ارسال پستی گذرنامه این تاخیر رخ داده باشد. چراکه حداکثر بعد از ۱۴ روز از صدور، گذرنامه از طریق ارسال پستی شرکت پست به آدرس اعلامی منزل شما فرستاده می‌شود و به محض این‌که گذرنامه شما به اداره پست تحویل داده شد پیامک حاوی کد رهگیری مرسوله پستی برایتان پیامک می‌شود.

کد رهگیری ارسال شده ۲۴ رقم است. با استفاده از این کد رهگیری یکتا وضعیت ارسال گذرنامه خود را بررسی کنید. برای این‌کار می‌توانید به قسمت رهگیری مرسولات پستی سایت شرکت پست مراجعه کنید و پس از درج کد رهگیری پیامک شده ببینید مرسوله پستی حاوی گذرنامه شما در کجا قرار دارد.

رهگیری گذرنامه در پست با کد ملی

به تازگی شرکت پست با همکاری اداره گذرنامه فراجا و دیگر نهادهای دولتی که مدارک دولتی را از طریق پست برای شهروندان ارسال می‌کنند اقدام به راه‌اندازی سامانه رهگیری مرسولات سازمانی نموده است.

همزمان با اربعین ۱۴۰۱ امکان پیگیری مرسوله گذرنامه در پست با کد ملی برای زائرین اربعین حسینی مهیا شد.

شرکت ملی پست اعلام کرد که در آستانه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و افزایش ترافیک ثبت نام و تمدید گذرنامه زائرین حسینی، بدین وسیله به اطلاع می‌رساند شرکت ملی پست امکان دسترسی هموطنان به ویژه زائرین عتبات عالیات به بارکد پستی به منظور پیگیری مرسولات حاوی گذرنامه صادره را از طریق پرتال رسمی این شرکت مهیا کرده است.

سامانه رهگیری مرسولات پستی سازمانی که همزمان با اربعین ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده است، علاوه بر گذرنامه، امکان رهگیری پستی شناسنامه خودرو، کارت خودرو، اسناد موتورسیکلت، گواهینامه، نظام وظیفه، اسناد دیوان عدالت اداری و رهگیری سیم‌کارت را نیز تنها با درج کد ملی متقاضی فراهم کرده است.

رهگیری گذرنامه در پست با کد ملی

تصویری از صفحه اصلی وبسایت سامانه رهگیری مرسولات سازمانی به آدرس najatracking.post.ir

بنابراین اگر کد رهگیری ۲۴ رقمی گذرنامه برای شما پیامک نشده یا به هر دلیلی آن‌را در اختیار ندارید می‌توانید به وبسایت najatracking.post.ir سر بزنید و پس از درج کد ملی و اعداد کنترلی وضعیت گذرنامه خود را در پست رهگیری کنید.

در نظر داشته باشید اگر ۱۰ روز از تحویل گذرنامه به پست گذشته است و مرسوله به دست شما نرسیده، به احتمال زیاد مشکلی در فرایند پستی ارسال گذرنامه شما رخ داده است. در این صورت می‌توانید به صورت حضوری به نزدیک‌ترین اداره پست مراجعه کنید و پیگیر بسته خود شوید. البته اگر پیامک کد رهگیری به دستتان نرسیده نیازی به مراجعه حضوری نیست. در این صورت با درج کد ملی در سایت رهگیری مرسولات سازمانی پست، پیغام «گذرنامه‌ای با مشخصات وارد شده تا کنون از سوی اداره گذرنامه تحویل شرکت پست نگردیده است» را دریافت خواهید کرد.

در صورت عدم دریافت پیامک از سوی اداره پست پس از دو هفته از صدور گذرنامه، به احتمال زیاد گذرنامه شما از سوی اداره گذرنامه تحویل شرکت پست نشده و ممکن است در مراحل صدور آن در اداره گذرنامه فراجا مشکلی پیش آمده باشد و باید استعلام وضعیت پاسپورت خود را مراجع دیگری انجام دهید.

پیگیری گذرنامه با موبایل و شماره ستاره ۱۱۰ مربع

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌های پیگیری گذرنامه بدون دسترسی به اینترنت استفاده از کد ملی در سامانه USSD پلیس + ۱۰ است. برای این کار از راهنمای تصویری زیر کمک بگیرید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در قسمت شماره‌گیری گوشی موبایل­تان کد دستوری #۱۱۰* را شماره­‌گیری کنید. اگر دو سیمکارت دارید، سیم‌­کارت مورد نظر را انتخاب کنید و منتظر بمانید. بعد از چند ثانیه وارد سامانۀ ۱۱۰ می­‌شوید.
  2. منویی برای شما نمایش داده می‌شود شامل دو گزینه خدمات قابل ارائه و خدمات در دست اقدام که باید شماره ۲ یعنی گزین خدمات در دست اقدام را وارد کنید.
  3. در منوی بعد ۴ گزینه دیگر برایتان باز می‌شود که باید شماره ۱ یعنی گزینه پلیس +۱۰ را وارد کنید.
  4. در منوی ۴تایی بعدی نیز چون قصد پیگیری گذرنامه‌تان را دارید، باید گزینه شماره ۴ یعنی گزینه وضعیت مدارک را وارد کنید.
  5. در ادامه و منوی ۴تایی بعدی، شماره ۳ یعنی گزینه گذرنامه را وارد کنید.
  6. در این مرحله کادری برای شما باز می­‌شود که باید کد ملی خودتان را بدون خط تیره وارد کنید و سپس گزینۀ ارسال (Send) را کلیک کنید.
  7. در آخر بعد از واردکردن شماره گذرنامه‌تان، منتظر اعلام نتیجه از سوی سامانه ۱۱۰ باشید.

زمان تحویل گذرنامه یک ماه شد

در دی‌ماه ۱۴۰۱ اعلام شد که مدت زمان دریافت پاسپورت به ۱ ماه افزایش یافته است. زمان دریافت گذرنامه تا پیش از این به جز روزهای اربعین، یک هفته تا ۱۰ روز بود و گاهی گذرنامه جدید کمتر از یک هفته نیز به دست صاحب آن می‌رسید. طبق گزارش فراز تمدید گذرنامه در ایران با گره جدیدی همراه شده، مدتی است که دفاتر پلیس ۱۰+ در پاسخ به مراجعان اعلام می‌کنند که اگر تا یک ماه دیگر گذرنامه به دست‌تان نرسید به پست مراجعه کنید.

طی آبان و آذر ۱۴۰۱ به بعد، مدت چاپ و ارسال گذرنامه از یک هفته به یک ماه تغییر کرده و دلیل آن هم “مشکل در فرآیند چاپ گذرنامه” اعلام می‌شود. مشکلی که احتمالا می‌تواند ریشه در تامین کاغذ مورد نیاز برای چاپ گذرنامه داشته باشد. در حالی متصدیان دفاتر پلیس ۱۰+ مشکل تاخیر در ارسال گذرنامه را فرآیند چاپ عنوان می‌کنند که سال‌هاست کشور برای چاپ کارت ملی نیز با همین مشکل مواجه است. با این حال وزیر کشور با قطعیت اعلام کرده بود که تا پایان سال همه کارت‌های ملی صادر خواهند شد. اما در حالی‌که هنوز کارت‌های ملی به صورت کامل صادر نشده‌اند به نظر می‌رسد که از این پس در چاپ یکی از اوراق مهم هویتی دیگر یعنی گذرنامه نیز چالشی جدی وجود خواهد داشت.

پیگیری گذرنامه اربعین با استفاده از کد ملی

شرکت ملی پست دسترسی به بارکدپستی گذرنامه از طریق کدملی را مهیا کرد. به گزارش دفتر ارتباطات‌ و اموربین‌الملل‌ شرکت ملی پست، در آستانه راهپیمایی اربعین حسینی در سال ۱۴۰۲ و افزایش ترافیک ثبت نام و تمدید گذرنامه زائرین حسینی، شرکت ملی پست امکان دسترسی هموطنان به ویژه زائرین عتبات عالیات به بارکد پستی گذرنامه اربعین به منظور  پیگیری مرسولات حاوی گذرنامه صادره را از طریق پرتال رسمی این شرکت مهیا نموده است.
بر اساس این گزارش متقاضیان دریافت گذرنامه می‌توانند با مراجعه به نشانی https://najatracking.post.ir گذرنامه خود را پیگیری نمایند.

25

25 دیدگاه

  • فایزه نیامی
    2 سال پیش

    گذرنامه من ۱۷ روزه برای تمدید رفته و هنوز نرسبده و من مسافر هستم. چیکار باید بکنم؟؟

  • مجیدالهایی
    1 سال پیش

    علت اینکه تاخیر گذرنامه اهواز ۱۰روز گذشته هیچ پیامکی ازاداره پستی نیومد علت مشخص فرمایید

  • رضا
    1 سال پیش

    واقعا متاسفم براتون اربعین میگین گذرنامه کمتر از یک هفته میاد با اون همه شلوغی
    حالا میگین ۲۰روز تا یک ماه
    من دو مرتبه بلیط هواپیما رو کنسل کردم

    • محمد ماه پیکر
      9 ماه پیش

      رحمت پدر مادرت… کاملا صحیح… اگه از اول بگید گذرنامه طی ۱۴ الی ۱۰ روز کاری ارسال میشه بهتره

  • afs
    1 سال پیش

    ۲۰ روز از ثبت درخواست من برای گذرنامه گذشته و هنوز به دستم نرسیده! حتی تحویل پست هم داده نشده!

  • مالک آلبوعلی
    1 سال پیش

    پیگیری

  • علی
    1 سال پیش

    من الان ۲۱ روزه که کارهای گذرنامه راانجام دادم گفتن ۱۵ روزه استعلام گرفتم هنوز از اداره گذرنامه به پست نیامده

    • بلاگیتو
      1 سال پیش

      همونطور که در بروزرسانی مطلب اعلام شده، مدت زمان چاپ و ارسال گذرنامه به یک ماه یا بیشتر افزایش یافته است.

  • Sadegh
    1 سال پیش

    سلام دوستان وقت بخییر
    من از خوزستانم شوش، تقریبا الان ۳ ماهه که تکمیل کردم گذرنامه رو ولی تاالان ک ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۱ هستش
    میگن مشکل از طهرانه ک برگه صدور ندارن و مردم بلاتکلیفن

  • مهسا پولادی
    1 سال پیش

    سلام من سه هفته هست اقدام کردم ولی پاس پورتم نیومده دارم از سفر زیارت باخانوا ه ام جا میمونم اول برج ۱۲میخوان برن پاسپورت من هم نیومده😔😔😭

  • کلاغ
    1 سال پیش

    اخه نه که خیلی واقعا پاسپورتمون با ارزشه حق دارن طول میدن الکی که نیست هر جای دنیا بگی ایرانی هستی حلوا حلوات میکنن . لعنت بر محسن عظیمی مدیر عامل شرکت دیرگداز ایران

  • عباس
    1 سال پیش

    سلام شش ماه پیش گذرنامه
    دادم برای تعویض هنوز نیامده
    به از کجا پیگیر بشم

  • عزیز
    1 سال پیش

    پول دادم چرا گذر نامه صادر نشد برای چی

  • عزیز ناصری
    1 سال پیش

    چرا گذرنامه صادر نشد الان یک ماه حتمن پست ندادید

  • امیر
    11 ماه پیش

    خوب اگر مشکل چاپ دارن چرا همون پاسپورت رو اگر ورق داره تمدید نمیزنن؟فوقش عکس رو بروز کنن.مشخصات فردی خیلی بندرت تغییر میکنه.اینا همش مشغولیت مردمه

  • ذکری
    11 ماه پیش

    من الان ۱۸ روزه برای گذرنامه اقدام کردم هنوز هچی خبری نیست

    • کامران
      10 ماه پیش

      بالاخره بعد چند روز دریافت کردید گذرنامه رو؟

  • رامش ایرانی
    10 ماه پیش

    پیگیری گذرنامه

  • مجاهدسواری عواجه
    9 ماه پیش

    رسیده ولی درپست نیستش نمیدانم کجا

  • سالار
    8 ماه پیش

    پیگیری گذرنامه

  • مهدی اقدم مایانی
    8 ماه پیش

    گذرنامه

  • مهدی اقدم
    8 ماه پیش

    گذرنامه

  • بهنام فشکی
    8 ماه پیش

    درخواست بارکد پستی گذرنامه

  • حسن رسالی
    7 ماه پیش

    من ۲۵ روزه پاسپورتم نیومده از کیش اقدام کردم میگن باید بری تهران مشگل سیستمیه چکار کنم بلیط هم دارم با کدوم شماره تماس بگیرم جواب بده هیچکی پاسخ گو نیست اخه این چه وضعشه

  • علی رضا ضیایی
    6 ماه پیش

    کد رهگیری گذرنامه