بسته بندی پلاستیکی میوه و سبزیجات در فرانسه ممنوع شد

2 سال پیش
بسته بندی پلاستیکی میوه و سبزیجات در فرانسه ممنوع شد

فرانسه با تصویب قانونی تصمیم به حذف زمان بدنی شده بسته بندی پلاستیکی میوه و سبزیجات تا سال ۲۰۴۰ گرفت. قانون ممنوعیت بسته ‌‌بندی میوه، صیفی و سبزیجات با پلاستیک از ۱۴ دی ۱۴۰۰ در فرانسه به اجرا گذاشته شد.

به گزارش گاردین پرتقال، خیار و لیمو از جمله ۳۰ محصول کشاورزی هستند که از زمان اجرای این قانون، دیگر با بسته بندی های پلاستیکی در فرانسه توزیع نخواهند شد. همچنین کدو سبز، فلفل، بادمجان، تره فرنگی و اقلام دیگری کشاورزی نیز از ۱۴ دی ۱۴۰۰ دیگر با بسته بندی پلاستیکی به فروش نخواهند رسید.

در قانون حذف بسته بندی پلاستیکی محصولات کشاورزی فرانسه، بسته بندی‌های بزرگ‌تر میوه و سبزیجات با وزنی بیشتر از ۱.۵ کیلوگرم در کنار محصولات خردشده و فراوری شده از محدودیت‌ها معاف شده‌اند.

همچنین برای محصولات نرم‌تر کشاورزی همچون گوجه گیلاسی، میوه‌های ریز و نرم مانند بلوبری و تمشک نیز فرصت داده شده است تا در زمان‌بندی مشخص شده تا پایان سال ۲۰۲۶ برای پیدا کردن بسته بندی جایگزین اقدام کنند.

طبق آمار وزارت کشاورزی فرانسه بیش از ۳۰ درصد میوه و صیفیجات و سبزیجات در فرانسه با استفاده از پلاستیک‌های یک بار مصرف به خریدار عرضه می‌شوند. اما با اعمال محدودیت‌های قانونی جدید سالانه بیش از یک میلیارد پلاستیک یک بار مصرف را از چرخه توزیع کالا در این کشور حذف کنند.

ممنوعیت توزیع کالا با بسته بندی پلاستیکی در فرانسه

اجرای قانون ممنوعیت بسته بندی پلاستیکی میوه و سبزیجات یکی از تلاش‌های فراگیر دولت فرانسه در کاهش تدریجی استفاده از محصولات یک بار مصرف است.

فلفل یکی محصولاتی است که از ۱۴ دی ۱۴۰۰ بدون بسته بندی پلاستیکی در فرانسه به فروش می‌رسد.

امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه تصویب و اجرای قانون حذف بسته بندی پلاستیکی در این کشور را انقلاب واقعی عنوان کرده است.

امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه تصویب و اجرای قانون حذف بسته بندی پلاستیکی در این کشور را انقلاب واقعی عنوان کرده است.

از سال ۲۰۲۱ میلادی استفاده از نی‌های پلاستیکی، فنجان، کارد و چنگال و ظروف پلاستیکی یکبار مصرف برای عرضه غذا در فرانسه ممنوع شده است.

همچنین در فضاهای عمومی مخازن بهداشتی آب تعبیه شده است تا استفاده از بطری‌های پلاستیکی آب را کاهش دهند.

همچنین ارسال پستی روزنامه و نشریات در فرانسه باید بدون پوشش پلاستیکی باشد.

رستوران‌ها و فسدفودهای فرانسوی نیز نباید اسباب بازی‌های رایگان با پوشش پلاستیکی ارائه کنند.

بی بی  سی نوشت: “فیلیپ بنارد” از  “اتحادیه محصولات تازه اروپا” گفت: حذف بسته بندی های پلاستیکی میوه و محصولات در چنین مدت کوتاهی، اجازه بررسی و معرفی جایگزین های درست برای بسته بندی های بعدی را نمی‌دهد.

 

 

0

بدون دیدگاه