جذب سرمایه‌گذاری ۷٫۵ میلیون یورویی توسط نرم‌افزار مدیریت برگشتی اسپانیایی Rever

10 ماه پیش
جذب سرمایه‌گذاری 7.5 میلیون یورویی توسط نرم‌افزار مدیریت برگشتی اسپانیایی Rever

شرکت ارائه‌دهنده نرم‌افزار مدیریت برگشتی اسپانیایی Rever توانسته در دور اولیه سرمایه‌گذاری مبلغ ۷٫۵ میلیون یورو سرمایه جمع‌آوری کند. این تزریق سرمایه برای تامین مالی رشد استارتاپ و گسترش جهانی آن استفاده خواهد شد. این شرکت در اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی قابلیت‌های مدیریت برگشتی خود را مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه خواهد کرد.

ریور یک استارتاپ مستقر در بارسلون اسپانیا است. پلتفرم آن به فروشگاه‌های اینترنتی اجازه می‌دهد تا با داده‌های لحظه‌ای در مورد درخواست‌های مرجوعی سفارش، بازپرداخت و تراکنش‌های آن را مدیریت کنند. همچنین بخش بزرگی از فرآیند برگشتی را خودکار می‌کند. بنیانگذاران این ایده را در طول همه‌گیری جهانی کرونا به وجود آوردند، زیرا تجارت الکترونیک در اسپانیا به طور تصاعدی رشد کرد. آنها مشکوک بودند که این رشد، افزایش چشم‌گیر کالاهای برگشتی را در پی خواهد داشت.

برای بسیاری از فروشندگان آنلاین، برگشتی سفارش یک چالش است. در ماه می سال ۲۰۲۲، Inditex (صاحب برندهایی مانند Zara، Pull & Bear و Bershka) هزینه ثابتی را به عنوان هزینه برگشتی سفارش در ۳۰ کشور اعمال کرد. فروشگاه آنلاین برند H&M دریافت هزینه بابت برگشتی سفارش را به صورت آزمایشی به اجرا گذاشته است و در سوییس نیز در شورای ملی طرحی مبنی بر هزینه مرجوعی کالا مطرح شد.

استارتاپ ریور می‌خواهد برای این چالش راه‌حلی ارائه دهد. پلتفرم ریور را می‌توان با هسته فروشگاه اینترنتی یا CRM فروش ادغام کرد. به گفته این شرکت، هدف از ارائه نرم‌افزار ریور، به حداکثر رساندن ارزش فروش کالا است. فروشندگان آنلاین می‌توانند از طریق کاهش برگشتی فروشگاه بیشتری کسب کنند.

تامین مالی باعث رشد شرکت خواهد شد

در حال حاضر شرکت ریور ۱۲۰ مشتری دارد و در اروپا، ایالات متحده و آمریکای لاتین فعال است. با تامین مالی اخیر این استارتاپ می‌خواهد به بازارهای جدید ورود کند. همچنین در حال راه‌اندازی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که محصولات جایگزین را به جای کالای برگشتی بر اساس خریدها و ترجیحات قبلی مشتری پیشنهاد می‌کند.

یکی از بنیانگذاران ریور می‌گوید:ما هیجان زده هستیم که با سرمایه‌گذاران آینده‌نگری همکاری می‌کنیم که اشتیاق ما برای شکل دادن به آینده تجارت الکترونیک و ماموریت ما برای به ارمغان آوردن بازدهی بی دردسر و پایدار برای همه، هر کجا و در هر زمان، و کمک به یک تجربه خرید یکپارچه را به اشتراک می گذارند. این تزریق سرمایه به ما قدرت می‌دهد تا پلتفرم خود را بیشتر توسعه دهیم، مشارکت‌هایمان را تقویت کنیم.

0

بدون دیدگاه