شرکت‌های سوئدی Instabox و Budbee با یکدیگر ادغام می‌شوند

شرکت‌های سوئدی Instabox و Budbee با یکدیگر ادغام می‌شوند

شرکت ارسال پستی سوئدی Instabox و شرکت لجستیک Budbee در حال ادغام هستند. این دو شرکت فعالیت خود را تحت یک هلدینگ جدید با نام اینستابی ادامه خواهند داد. شرکت جدید Instabee در حدود ۱.۷ میلیارد یورو قیمت‌گذاری شده است.

اینستاباکس در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد و از آن زمان تاکنون رشد زیادی داشته است. این شرکت در سال ۲۰۲۲ رشد بالا در سودآوری را تجربه کرده است. شرکت لجستیکی Budbee در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد و در ماه می ۲۰۲۲ مبلغ ۴۰ میلیون یور جمع‌آوری کرد تا شبکه کمدهای پستی خود را گسترش دهد.

وضعیت دو شرکت پستی سوئدی بعد از ادغام

سرویس خدمات پستی اینساباکس بعد از بیان رسمی خبر ادغام با شرکت بادبی اعلام کرد که همچنان تابع سازمان رقابت سوئد است، اما Instabee نفوذ بیشتری برای جذب سرمایه‌گذاری در سرویس‌های پستی تا درب خانه خواهد داشت. شرکت ادغام شده با ترکیب تخصص Instabox و Budbee می‌تواند انتشار CO2 را بیشتر کاهش دهد.

فردریک همیلتون، بنیانگذار Budbee که به زودی مدیرعامل شرکت جدید اینستابی خواهد شد، می‌گوید: از ابتدا، من همیشه بلندمدت را در برنامه‌هایم در نظر داشته‌ام و این مرحله فرصتی فوق‌العاده برای خلق چیزی اساسی است. من همیشه Instabox را دنبال کرده‌ام و تحت تأثیر رشد آن‌ها هستم. این ترکیب به نظر یک تطابق کامل است و من مشتاقانه منتظر آشنایی با همه همکاران جدیدم هستم. ما با هم به چیزهای بزرگی دست خواهیم یافت.

شرکت جدید اینستابی، ۱.۷ میلیارد یورو ارزش‌گذاری شده است. بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران این شرکت اینستاباکس، بادبی و  Kinnevik هستند. سایر سرمایه‌گذاران اروپایی با سهم کمتری در این شرکت حضور دارند.

الکسیس پریفتیس، بنیانگذار Instabox نیز درباره این ادغام گفت: «من فکر می کنم این یک مسابقه بسیار خوب بین دو شرکت است که ارزش‌های مشترک زیادی دارند. احترام متقابل و تحسین یکدیگر در سال‌های اخیر افزایش یافته است.»

الکسیس پریفتیس نیز رییس هیئت مدیره Instabee خواهد شد. او می‌گوید بسیار خوشحال است که اکنون با یک همکاران جدید کار می‌کند تا سرویس ارسال کالا را با تمرکز بر تجربه خوب مشتری تغییر دهند. او سخنان خود را این‌گونه ادامه داد: «من نمی توانم صبر کنم تا ببینم با هم چه چیزی می توانیم به دست آوریم.»

منبع خبر: درگاه اخبار تجارت الکترونیک اروپا

0

بدون دیدگاه