یک میلیون کارت سوخت در باجه‌های معطله دفاتر پستی است

یک میلیون کارت سوخت در باجه‌های معطله دفاتر پستی است

بنا بر گفته مجری کارت سوخت شرکت ملی پست هم اکنون تعداد یک میلیون کارت سوخت صادر شده به دلایل مختلف در باجه‌های معطله دفاتر پستی در انتظار تعیین تکلیف هستند.

به گفته حمیدرضا آقاجانی از ابتدای سال ۹۷ تا ۱۰ شهریور ۹۸ ۴،۵۰۰،۰۰۰ کارت سوخت توزیع شد اما تعداد زیادی کارت سوخت تقاضا شده به دلیل عدم دسترسی به گیرندگان به بخش باجه معطله دفاتر پستی برگشت داده شد. شرکت ملی پست با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اجرای طرح ضربتی تحویل کارت های سوخت معطل مانده در پست اقدام به توزیع دوباره تعداد زیادی از آن‌ها نمودند اما همچنان یک میلیون کارت سوخت در باجه های معطله پستی سراسر کشور باقی مانده است که بیش از نیمی از آن‌ها مربوط به استان تهران است.

علت حجم بالای کارت های سوخت معطل مانده چیست؟

به گفته مجری طرح کارت سوخت، دلایل اصلی پرتعداد بودن کارت‌های معطل مانده در تهران و دیگر شهرستان‌های کشور، عدم حضور مالکان خودرو در آدرس اعلام شده در زمان ثبت نام هنگام توزیع کارت سوخت و همچنین علاقه برخی از افراد به داشتن پلاک خورو تهران و اعلام آدرسی مغایر با آدرس مالک خودرو در تهران و در نهایت حضور نداشتن خود مالک در محل تحویل کارت سوخت است.

۶۷ درصد از کارت‌های سوخت معطل مانده در پست به علت مراجعه توزیع کنندگان و حضور نداشتن مالک در محل اعلام شده است. همچنین ۱۵ درصد به علت نقل مکان مالکان، ۱۰ درصد درست نبودن و عدم شناسایی آدرس و ۸ درصد نیز خودداری از تحویل گرفتن بسته کارت سوخت در آدرس اعلام شده است.

تاکنون و به دفعات از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و شرکت ملی پست از راه رسانه‌های جمعی و فرستادن پیامک به مالکان کارت سوخت های معطله اطلاع رسانی شده است. همچنین باجه های ویژه با فعالیت در روزهای تعطیل و ساعات غیر اداری نسبت به توزیع کارت سوخت فعالیت کردند تا شمار زیادی از کارت های معطل مانده به مالکان تحویل داده شود اما همچنان یک میلیون کارت سوخت در انتظار تعیین تکلیف است.

شرکت ملی پست ایران به تازگی اقدام به راه اندازی گزینه رهگیری کارت سوخت در سایت این شرکت برای ارسال دوباره کارت سوخت به آدرس مالکان نموده است.

همچنین اطلاعات نقطه پستی نگهداری کارت سوخت به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی داده شده تا به مالکان این کارت‌ها پیامک فرستاده شود.

0

بدون دیدگاه