احراز نشانی پست چیست؟ نحوه درخواست احراز محل سکونت پست

6 ماه پیش
نحوه درخواست احراز محل سکونت پست

سرویس احراز نشانی شرکت پست، خدمتی است برای احراز یا عدم احراز اقامت اشخاص حقیقی یا حقوقی در مکانی که به پست اعلام نموده‌اند. تمامی فرایندهای مربوط به احراز نشانی به صورت آنلاین انجام می‌شود و مدارک و مستند فیزیکی ارایه و یا اخذ نمی‌شود و تنها لازم است مامور شرکت پست برای احراز اقامت افراد در مکان اعلام‌شده، به آنجا مراجعه نماید.

به گزارش دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست عموما آن دسته از شرکت‌ها و سازمان‌هایی که درستی نشانی اقامت مشتریان یا مخاطبانشان برایشان اهمیت زیادی دارد، از مخاطبین خود تاییدیه احراز محل اقامت را مطالبه می‌کنند. سرویس احراز نشانی شرکت پست، خدمت جدیدی از شرکت ملی پست ایران است که به مشتریان امکان می‌دهد تا نشانی خود را به صورت آنلاین و با استفاده از کد پستی ۱۰ رقمی احراز کنند.

نحوه درخواست احراز محل سکونت پست

پس از ثبت درخواست الکترونیکی در تارنمای خدمات الکترونیک به آدرس GNAF.POST.IR و پرداخت هزینه توسط درخواست کننده، پیامکی حاوی کد شناسه تایید به شماره موبایل وارد شده ارسال می‌شود. درخواست‌کننده باید این شناسه را تا زمان مراجعه مامور پست نزد خود نگه دارد. لازم به ذکر است شماره موبایل وارد شده باید بنام خود شخص درخواست‌کننده باشد.

پس از آن اطلاعات مکانی که شخص به همراه اطلاعات هویتی خود ثبت نموده در پاکت پستی قرار گرفته و توسط نامه‌رسان پست به آدرس اعلام شده ارسال می‌شود. احراز مکان مشتری، از طریق مراجعه موزع (مامور شرکت پست) در بازه زمانی ۴۸ ساعت کاری به آدرس متقاضی و با رویت شخص و تطابق مدارک هویتی وی و نهایتا ثبت کد شناسه (رمز) پیامک شده برای مشتری در اپلیکیشن همراه نامه‌رسان به صورت آنلاین تایید یا رد می‌شود.

ثبت نام احراز سکونت اداره پست

این سرویس بر اساس درخواست سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی با توجه به فرآیندهای کاری و اجرایی آن‌ها طراحی و پیاده‌سازی شده است. به‌طور مثال بانک‌ها یا موسسات اعتباری برای اطمینان از درستی آدرس فردی که متقاضی دریافت دسته‌چک یا تسهیلات اعتباری است، وزارت آموزش‌ و پرورش برای تأیید محل اقامت دانش‌آموزان به‌منظور ثبت‌نام در مدارس محدوده محل زندگی خود و بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر با فرآیندهای مشابه می‌توانند از این خدمت استفاده نمایند.

برای ارسال اطلاعات ثبت‌شده در سیستم (احراز یا عدم احراز اقامت فرد در مکان اعلام‌شده) به سازمان‌های متقاضی، لازم است وب‌سرویس آنلاین استعلام نیز بعد از عقد تفاهم نامه در اختیار آن سازمان قرار داده ‌شود و سازمان یا شرکت مذکور می‌تواند از طریق وب‌سرویس، با ارسال کد ملی اشخاص حقیقی و یا شناسه ملی اشخاص حقوقی نسبت به احراز اقامت ایشان در مکان ادعا شده توسط مشترکین از شرکت ملی پست استعلام بگیرند.

برای رهگیری احراز نشانی پست نیز می‌توانید روی لینک کلیک کنید و در صفحه مربوطه کد رهگیری دریافتی را وارد کنید.

0

بدون دیدگاه