تأثیر اتوماسیون بر انبارداری، بسته بندی و توزیع کالا و رفع مشکل کمبود نیروی کار

تأثیر اتوماسیون بر انبارداری، بسته بندی و توزیع کالا و رفع مشکل کمبود نیروی کار

با حرکت تجارت الکترونیک به سمت اتوماسیون (Automation)، بسیاری از امور و فعالیت‌های انبارداری، بسته بندی و توزیع کالا نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند. با لجیتو همراه باشید.

متصدیان امور انبارداری، بسته بندی و توزیع کالا به دنبال راه هایی هستند تا فعالیت‌های خود را به منظور پاسخگویی به نیاز‌های روبه‌رشد تجارت الکترونیک و تحقق خدمات مورد نیاز آن به صورت خودکار درآورند. برخی از متصدیان امور انبارداری، بسته بندی و توزیع کالا نیز به منظور جبران کاهش نیروی کار به دنبال مکانیزه کردن کارهای خود هستند.

فروشندگان با ارائه رنج وسیعی از فناوری‌ها قصد پاسخگویی به این نیازها را دارند و از جمله آن‌ها می‌توان به ربات‌های هوشمندی که در کنار انسان‌ها کار می‌کنند و برای پیدا کردن و بازیابی کالاهای ذخیره شده استفاده می‌شوند و همچنین ماشین‌هایی که با سرعت بالا کالا را بسته‌بندی و دسته‌بندی می‌کنند اشاره کرد. این ماشین‌ها زمان مورد نیاز برای مراحل ورود و خروج کالا از انبار را کاهش می‌دهند. این فروشندگان برنامه‌ها و نرم افزارهایی را نیز ارائه می‌دهند که دیدی کامل در خصوص کالاهای ارسال شده و محصولات موجود در انبار را ارائه می‌دهند. مایک فچ (Mike Futch)، معاون اجرایی تامپکینز اینترنشنال (Tompkins International) یک شرکت مشاوره و تحقیق زنجیره تأمین، در این خصوص گفته است:

بy}B1خی از بزرگترین اپراتورهای توزیع‌ و تحویل کالا در آمریکا قصد دارند تا طی دو تا سه سال آینده هر گونه اقدامات فیزیکی در مجموعه خود را به صورت خودکار تبدیل کنند.

به ادعای فچ استفاده از ربات‌ها ظرفیت، ساعات کار و عمر مراکز توزیع و تحویل را افزایش می‌دهد. وی در این خصوص گفت:

ربات‌ها اکنون از هر زمان دیگری مقرون به صرفه‌تر هستند و افزایش حقوق و فقدان کارگران در دسترس باعث جذاب‌تر شدن و توجیه‌پذیرتر شدن آن‌ها نسبت به گذشته شده است.

هم اکنون مثال‌های زیادی در خصوص انبارهای خودکار در حال فعالیت در سرتاسر دنیا وجود دارد و مراکز بسیار دیگری نیز قصد اعمال این تغییرات را دارند.

0

بدون دیدگاه