برای افزایش فروش، چه نکاتی را در شرح محصولات فروشگاه اینترنتی خودمان بکار ببریم؟ – قسمت سوم

در آخرین قسمت از مجموعه مقالات «برای افزایش فروش، چه نکاتی را در شرح محصول فروشگاه اینترنتی (Online Store) خودمان بکار ببریم؟» با لجینو همراه باشید.

در دو قسمت قبل (قسمت اول و قسمت دوم) در خصوص اهمیت شناخت مشتری، بیان مزایای محصول، ساختار، لحن و روش صحیح بیان علت برتری یک محصول به منظور نوشتن یک شرح محصول مناسب صحبت کردیم. امروز و در آخرین بخش از این مجموعه مقالات، به بیان دو ویژگی مهم دیگر برای متقاعد کردن مشتری جهت خرید از فروشگاه شما خواهیم پرداخت.

۶- گمراه کردن مشتری با کلمات احساسی

حالا که شما می‌دانید از چه کلماتی نباید استفاده کنید، چگونه باید محصول خودتان را توصیف کنید؟ جواب این سوال در جادوی استفاده از لغات احساسی نهفته است. بر گفته‌ی Enchanting Marketing:

کلمات احساسی توصیفی هستند – آنها چگونگی تجربه ما از دنیا را شرح می‌دهند: چه چیزی را بو می‌کنیم، می‌بینیم، می‌شنویم، احساس می‌کنیم یا می‌چشیم. لغات مرتبط با بیانیی خصوصیاتی نظیر رنگ‌ها، شکل یا ظاهر را توصیف خواهند کرد.

برای مثال: تاریک، پرزدار، سوزن سوزن شدن، زرق و برق، خوشمزه و غیره. لغات احساسی تنها در خصوص شعر و روحیه خلاقانه نیستند، می‌توان از آنها به طور مؤثر در تجارت هم استفاده کرد. در واقع، این مسأله ثابت شده است که لغات احساسی باعث اقزایش فروش می‌شوند چرا که آنها به قدرت پردازش مغزی بیشتری نیاز دارند. آنها به محتویاتی که در حالت عادی خسته کننده هستند رنگ و بو و هویت می‌دهند. مثال پیش رو که کاری از Chocolatier است، نشان می‌دهد که شما چگونه می‌توانید شرح محصول خودتان را به سطح بعدی ارتقا دهید. مشتری تقریباً می‌تواند صرفاً به واسطه خواندن توضیحات، طعم شکلات را احساس کند.

Chocolatier با ارائه توصیفی که حواس چشایی مخاطب را تحریک می‌کند آن‌ها را به خرید محصول خود ترغیب کرده است.

Chocolatier با ارائه توصیفی که حواس چشایی مخاطب را تحریک می‌کند آن‌ها را به خرید محصول خود ترغیب کرده است.

۷- بهینه سازی فروشگاه اینترنتی و صفحه محصولات برای موتورهای جستجو

شما می‌خواهید از این اطمینان حاصل کنید که خریدارانتان به سادگی می‌توانند محصولات و فروشگاه اینترنتی شما را پیدا کنند؟ موسسه Entrepreneur در این خصوص می‌گوید:

هنگامی که شما برای شخصیت مشتری خودتان می‌نویسید و از همان عبارتی استفاده می‌کنید که او استفاده می‌کند، بطور خودکار شرح محصول خودتان را برای موتورهای جستجو بهینه کرده‌اید، چرا که این عبارات همان‌هایی هستند که مشتری از آن‌ها برای سرچ در گوگل (Google) استفاده می‌کند.

پس بنابراین شما احتمالاً در مسیر درستی قرار گرفته‌اید، اما از این موضوع مطمعن شوید که نکات زیر را نیز به کار خواهید گرفت:

  • درباره تمام راه‌هایی که امکان دارد مشتری شما بخواهد محصولتان را پیدا کند از طوفان‌مغزی (Brainstorm) استفاده کنید. برای مثال، اگر که شما به دنبال فروش یک ژاکت صورتی پرزدار هستید، باید از این موضوع مطمعن شوید که خریدار شما خواهد توانست محصولتان را با بکاربردن لغاتی مانند، پرزدار، صورتی، زیپ‌دار، گرم، پاییز، زمستان، نرم، راحت و غیره پیدا کند.
  • مطمعن شوید که از این کلمات کلیدی در تیتر، زیرتیتر و بدنه متن خودتان استفاده کرده‌اید
  • ویدیوها و تصاویر محصول خودتان را با استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات فایل و برچسب آلترنیتیو (Alt tag) بهینه کنید.
  • اما مطمعن شوید که بیش از حد یا خارج از قاعده از کلمات کلیدی استفاده نکرده‌اید، چرا که این کار به سرعت شرح محصول شما را از بین خواهد برد.

نتیجه‌گیری:

شرح محصول فروشگاه اینترنتی قبل از رعایت کردن نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره شده است.

شرح محصول فروشگاه اینترنتی قبل از رعایت کردن نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره شده است.

شرح محصول فروشگاه اینترنتی بعد از رعایت کردن نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره شده است.

شرح محصول فروشگاه اینترنتی بعد از رعایت کردن نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره شده است.

راز نوشتن یک شرح محصول اغوا کننده در این است که درگیر شوید، متقاعد کنید و بفروشید. آیا شرح محصول شما خوانند را برای خرید ترغیب می‌کند؟ اگر جوابتان منفی است، زمان آن فرا رسیده که به میز کار برگردید و از نو شروع به نوشتن کنید. همچنین نوشتن یک شرح محصول نباید کاری خسته کننده باشد. تیم خودتان را برای یک روز دور هم جمع کنید و اجازه دهید که شخصیت همکارانتان به نمایش درآید. در بالا می‌توانید یک شرح محصول را قبل و بعد از اعمال نکات ذکر شده، مشاهده کنید.

0

بدون دیدگاه