افزایش نرخ خدمات پست در سال ۱۴۰۲ + نرخنامه پستی ۱۴۰۲

11 ماه پیش
افزایش نرخ خدمات شرکت پست در سال ۱۴۰۲ + نرخنامه پستی ۱۴۰۲

شرکت ملی پست از روز شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ نرخ خدمات پست در سال ۱۴۰۲ را بین ۲۸ تا ۳۵ درصد برای تمام خدمات ارسال پستی خود افزایش داد. افزایش نرخ خدمات پستی روی نرخ پایه کرایه پستی و دیگر مولفه‌های تاثیرگذار در نرخ پستی اعمال شده است.

برای محاسبه دقیق هزینه ارسال به صفحه هزینه پستی ۱۴۰۲ مراجعه کنید.

نرخ پایه کرایه پستی ۱۴۰۲

بر اساس بخش‌نامه منتشر شده از سوی شرکت ملی پست در خصوص افزایش نرخ خدمات پست در سال ۱۴۰۲ نرخ پایه کرایه پستی به شرح زیر تغییر کرد.

نرخ پایه کرایه پستی در هزینه ارسال درون استانی (از یک شهر در یک استان به شهر دیگری در همان استان) برای یک مرسوله پستی با وزن یک کیلوگرم یا کمتر، از مبلغ ۱۰،۴۵۰ تومان در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۴،۱۰۰ تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است. به عبارت دیگر هزینه ارسال درون استانی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳،۶۵۰ تومان معادل با ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد.

برای بسته‌های پستی با وزن بیش‌تر از یک کیلوگرم به نرخ پایه کرایه پستی درون استانی مبلغ ۴،۵۰۰ تومان افزوده می‌شود.

نرخ پایه کرایه پستی در هزینه ارسال برون استانی همجوار (ارسال از یک استان به استان همجوار خود) برای یک مرسوله پستی با وزن یک کیلوگرم یا کمتر، مبلغ ۱۵،۲۷۵ تومان در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۲۰،۰۰۰ تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است. به عبارت دیگر هزینه ارسال برون استانی همجوار در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴،۲۷۵ تومان معادل با ۲۸ درصد افزایش پیدا کرد.

برای بسته‌های پستی با وزن بیش‌تر از یک کیلوگرم به نرخ پایه کرایه پستی برون استانی همجوار مبلغ ۴،۷۰۰ تومان افزوده می‌شود.

نرخ پایه کرایه پستی در هزینه ارسال برون استانی غیرهمجوار (ارسال از یک استان به استان غیرهمجوار خود) برای یک مرسوله پستی با وزن یک کیلوگرم یا کمتر، از مبلغ ۱۶،۰۶۵ تومان در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۲۱،۷۰۰ تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است. به عبارت دیگر هزینه ارسال برون استانی غیرهمجوار در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵،۶۳۵ تومان معادل با ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد.

برای بسته‌های پستی با وزن بیش‌تر از یک کیلوگرم به نرخ پایه کرایه پستی برون استانی غیرهمجوار مبلغ ۴،۷۰۰ تومان افزوده می‌شود.

افزایش نرخ کرایه پستی کلانشهرها در سال ۱۴۰۲

در تعرفه‌های جدید خدمات پستی برای سال ۱۴۰۲ همچون سال‌های گذشته برای ارسال مرسوله به شش کلانشهر کشور، کرایه پستی ۱۰% افزایش می‌یابد. هزینه توزیع سفارشات پستی ۱۴۰۲ در شش کلانشهر تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز، مشهد و کرج ۱۰ درصد بیشتر از توزیع سفارشات در دیگر شهرهای کشور است.

افزایش هزینه شناسه الکترونیکی مرسوله پستی در سال ۱۴۰۲

همچنین هزینه شناسه الکترونیکی اختصاص داده شده به یک مرسوله پستی ۳۵/۵ درصد افزایش یافته است. مبلغ هزینه شناسه الکترونیکی مرسوله پستی در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۱۹۴ تومان افزایش یافته است و از مبلغ ۵۴۶ تومان در سال ۱۴۰۱ به مبلغ۷۴۰۰ تومان در سال ۱۴۰۲ تغییر کرده است.

افزایش هزینه بیمه مرسولات پستی ۱۴۰۲

تعرفه خدمات بیمه اجباری مرسوله پستی در سال ۱۴۰۲ برای مرسولات پستی با ارزش ریالی اظهار شده تا ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال و مرسولات پستی بدون ارزش اظهار شده فرستنده، مبلغ ۲۰،۰۰۰ ریال معادل دو هزار تومان است. این تعرفه بیمه در شرکت پست «تعهد غرامت اجباری سرویس‌های ثبتی داخله بدون ارزش اظهار شده» نام دارد.

همچنین برای مرسولات پستی با ارزش اظهار شده بالای ۲ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان نیز حق بیمه تعهد پرداخت غرامت شرکت پست دو دهم درصد (۰٫۲%) از مبلغ اظهار شده محاسبه و دریافت می‌شود.

هزینه پیامک مشخصات مرسوله پستی در سال ۱۴۰۲

هزینه ارسال پیامک حاوی مشخصات مرسوله پستی در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱،۸۸۰ ریال معادل ۱۸۸ تومان محاسبه و دریافت می‌شود.

18

18 دیدگاه

  • عاطفه حاتمی
    11 ماه پیش

    چرا پست خشکبیجار مرسولات شکستنی قبول نمیکند

    • بلاگیتو
      10 ماه پیش

      مرسولات شکستنی از ممنوعات پستی هستند و امکان ارسال مستقیم آن‌ها از باجه دفاتر پستی وجود ندارد.

  • جواد
    11 ماه پیش

    سال مهارت در افزایش تورم و بالابردن قیمتها بر تمام مسلمین ایران مبارک باد .‌

  • ملیحه
    10 ماه پیش

    قبلا برای گرانی بهانه گران شدن بنزین، نان، دلار و… بود الان که قیمتها به نسبت ثابت اند و در برخی موارد کاهش هم وجود داشته، علت گرانی چیست؟؟؟

  • پستچی
    10 ماه پیش

    حالا که تعرفه پستی رو بالا بردید پی اف بی، نامه رسونارم افزایش بدید فقط به فکر جیب خودتونید تمام زحمتشو ما میکشیم استفادشو شما میبرید

  • فروشنده
    9 ماه پیش

    هزینه غیر استاندار چیه که وقتی یه روسری ۱۵۰ گرمی میفرستم
    برام ثبت میشه؟؟؟
    هرچی بفرستم حدود ۵۵۰۰ تومن بابت غیر استاندارد بودن اضافه میکنن حتی واسه یه جوراب!!!

    • میسمی
      6 ماه پیش

      بهش به مسئول باجه بگید چرا غیر استاندارد میزنه و درخواست کنید تیک اضافی نزنه

  • حاجی فیروز
    9 ماه پیش

    سال مهار تولید و افزایش تورم باید نامگذاری میشد اشتباه لپی رخ داده

  • نسرین
    9 ماه پیش

    دستتون درد نکنه که تند و تند قیمت‌ها رو نجومی می‌برید بالا ، خدا قوت 😏

  • یلدا
    9 ماه پیش

    خدا وکیلی یه روسری ۱۰۰ تومنی باید ۶۰ تومن هزینه ارسالش بشه!!!! ما بدبختای تحصیلکرده که باید مجبور به فروشندگی بشیم به کی شکایت کنیم

  • لیلا
    7 ماه پیش

    برای بیمه به هیچ وجه پاسخگو نیستن فقط پول الکی می گیرن

    • بلاگیتو
      6 ماه پیش

      به عنوان شریک تجاری شرکت ملی پست گفته شما تکذیب می‌شه، برای دریافت خسارت یا غرامت مرسوله پستی باید به اداره پست منطقه خود مراجعه کرده و فرم درخواست غرامت مرسوله خود را پر نمایید، پس از آن با طی شدن کاغذبازی‌های مرسوم اداری مبلغ مورد نظر به حساب فرستنده مرسوله پستی واریز می‌شود. برای اطلاعات بیشتر درباره بیمه مرسولات پستی مطلب زیر را در لجیتو مطالعه نمایید.

  • .
    6 ماه پیش

    دستتون درد نکنه هی میخام هیچی نگم خدا بزنه پس کله تون انقدر هزینه ارسالا را گرون نکنید ۲ تا دونه کتاب خریدم ۸۰ تومن هزینه ارسال چه خبرههههه؟! 😭💔

  • MR MAHDI
    5 ماه پیش

    سلام بنظر شما چطور میتوانم هزینه پستی را کاهش دهم؟
    مثلا سرویس پیامک تحویل کالا یا چیزهای غیرضروری دیگر…
    لطفا به بنده کمک کنید و به همین ایمیل پاسخم را بفرستید.

    • بلاگیتو
      5 ماه پیش

      با سلام برای کاهش هزینه پستی پیشنهاد ارسال بسته با استفاده از خدمات شرکت پست است، همچنین در صورتی که سرعت ارسال مرسوله برایتان اهمیت ندارد و عجله ندارید از سرویس پست ویژه استفاده نکنید و از سرویس پست پیشتاز استفاده کنید، خدمات سرویس پیامک تحویل پشت باجه اجباری است اما در سرویس خرید و فروش اینترنتی اختیاری است، همچنین می‌توانید برای کاهش هزینه ارسال از سرویس پس کرایه استفاده نکنید.

  • پرویزی
    5 ماه پیش

    سلام وعرض ادب هزینه بسته صد گرمی از رشت به تبریز چقد میشه.ممنون میشم جواب بدید

    • بلاگیتو
      5 ماه پیش

      با سلام، هزینه پست بسته ۱۰۰ گرمی اشاره شده به طور تقریبی ۲۹ هزار تومان خواهد شد. همچنین برای این‌که خودتان هزینه ارسال را بدست آورید می‌توانید به صفحه محاسبه آنلاین هزینه ارسال مراجعه کنید.

  • محمد
    4 ماه پیش

    قیمت یه صندوق پستی در سال ۱۴۰۲ چقدره؟