ارائه بسته های اعتباری پستی برای فروشگاه های اینترنتی

ارائه بسته های اعتباری پستی برای فروشگاه های اینترنتی

مدتی است مدیران شرکت ملی پست در حال پیگیری طرح تحول در این نهاد دولتی هستند. به تازگی مدیر کل بازاریابی و توسعه کسب و کار پست ایران از ارائه بسته های اعتباری پستی برای استفاده مشتریان این شرکت به ویژه فروشگاه های اینترنتی و کسبه های مجتمع های تجاری با حجم بالای ارسال مرسولات پستی سخن گفته است.

در گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، آقای بابک افروز که در سمت مدیر کل بازاریابی و توسعه کسب و کار این شرکت خدمت می‌کنند به برنامه‌ها و اقدامات واحد بازاریابی برای توسعه بازار پست اشاره کرده و از ارائه طرحی مشابه بسته های اعتباری تلفن همراه با عنوان بسته های اعتباری پستی خبر داده است. به گفته آقای افروز بسته های اعتباری پستی با همکاری نمایندگی های قبول بخش خصوصی عرضه خواهد شد و مشتریانی که دارای بسته های ارسالی انبوه هستند مانند فروشگاه های اینترنتی و کسبه مجتمع های تجاری می‌توانند برای ارسال بسته های خود از طریق سرویس های پست پیشتاز و پست سفارشی از بسته های اعتباری پستی استفاده کنند.

اصلاح نرخنامه خدمات پستی بعد از تحقیقات بازار و تحلیل رقبا

بابک افروز همچنین درباره موضوع اصلاح نرخنامه خدمات پستی که از مدتی پیش در حال اجرا است، گفت: بر پایه نتایج به دست آمده از پژوهش های بازار و بررسی رقیبان به این نتیجه رسیدیم که نرخ هزینه خدمات پستی با رعایت الگوی حاکم بر بازار و ظرفیت ها و قابلیت های شبکه توزیع پستی اصلاح شود و به همین دلیل نرخ خدمات مرسولات برون شهری به دو سطح استان های همجوار و غیرهمجوار تقسیم بندی و هر سرویس نیز بر اساس خواسته و کشش بازار نرخ گذاری شد.

به گفته او در اصلاح نرخنامه هزینه پستی کم‌ترین افزایش نرخ در مرسولات درون استانی و بیش‌ترین آن  در مرسولات برون استانی غیرهمجوار دیده شده است و هزینه پستی مرسولات ویژه نیز بدون تغییر باقی ماند.

عدم تغییر تعداد مرسولات پستی بعد از افزایش نرخ هزینه پستی

مدیرکل بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت ملی پست با اشاره به تغییر سیاست‌های اصلاح نرخ های پستی گفت: امسال افزایش نرخ پستی نه تنها کاهش ترافیک مرسولات را در پی نداشته است بلکه در ماه های گذشته و پس از اصلاح نرخنامه خدمات پستی ترافیک مرسولات روند منطقی داشته است.

افروز از بخش بندی بازار پست استان ها نیز به عنوان یکی دیگر از فعالیت های بازاریابی یاد گرد و اظهار داشت: براین اساس، در شیوه جدید توسعه خدمات پستی، بازارهای مغفول مانده در هر استان در اولویت فعالیت های بازاریابی آن استان قرار گرفت و بخش هایی که ضرورتی به حضور پست نبود، حذف شد.

منبع نوشته: وبسایت شرکت ملی پست ایران

0

بدون دیدگاه