پیشبینی تغییرات مثبت در فرایند تولید، بسته بندی و توزیع کالا

پیشبینی تغییرات مثبت در فرایند تولید، بسته بندی و توزیع کالا

معاون سابق اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با ایسنا از ایجاد شرکت های لجستیک برای ارائه خدمات لجستیکی (تولید، بسته بندی و توزیع کالا) به اصناف صحبت کرده است.

به گفته آقای صادقی بخش زیادی از شبکه توزیع ایران در حوزه اصناف فعالیت می‌کند و در دولت یازدهم تلاش فراوانی شد تا بر اساس نظام های اقتصادی الکترونیک واحدهای صنفی بتوانند با هزینه کمتری کالاهای خود را در سطح کشور توزیع کنند.

او همچنین از راه اندازی اتحادیه های فروشگاه های زنجیره ای و کسب و کارهای نوین سخن گفت و به اقدامات انجام شده برای کاهش هزینه توزیع و از میان برداشتن واسطه ها برای تحویل ارزان تر کالا به مشتری اشاره کرد، اقداماتی که با همکاری بخش هایی از وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات و قوه قضاییه انجام شده است.

یدالله صادقی معتقد است با راه اندازی شرکت‌های لجستیک فرایند تولید، بسته بندی و توزیع کالا دچار تغییراتی مثبتی خواهد شد که دستورالعمل های آن آماده شده و به دفتر وزارت صنعت فرستاده شده است.

به گفته آقای صادقی هم اکنون ۳۳هزار شرکت در مرکز تجارت الکترونیک عضو شده‌اند که قرار است از اتحادیه کسب و کارهای نوین پروانه کسب دریافت کنند. او همچنین با اشاره به توسعه خدمات در بستر اینترنت و تبدیل شدن فرایند سنتی ارائه خدمات به فرایندهای نوین گفت:

در بخش‌های نوینی مانند کسب و کارهای مربوط به حمل و نقل مجازی نیز تلاش‌های متعددی صورت گرفته و به این نکته توجه شده است که در حوزه خدمات، مشاغل به سمت الکترونیک شدن پیش می‌روند و لازم است پیش از توسعه این بخش قوانین لازم برای آن تدوین شود و شرایطی برای اصلاح نظام توزیع و کاهش نرخ مبادله و عادلانه بودن این شرایط دیده شود.

0

بدون دیدگاه