اعمال مالیات برای تحویل سفارشات اینترنتی در بارسلونا

اعمال مالیات برای تحویل سفارشات اینترنتی درب منزل در بارسلونا

شورای شهر بارسلونا قصد دارد در سال ۲۰۲۳، ۴۰ درصد از خریدهای آنلاین به جای تحویل درب منزل در گنجه‌های ارسال پستی، تحویل داده شود. برای دستیابی به این هدف، بارسلونا مالیات سالانه‌ای را برای شرکت‌های لجستیکی که خدمات ارسال درب منزل را ارائه می‌دهند، اعمال خواهد کرد.

شورای شهر اسپانیا در ماه دسامبر پیشنهاد اعمال مالیات بر درآمدهای ناشی از ارسال کالا درب منزل را ارائه کرد. در ماه مارس منتظر تایید نهایی است و انتظار می رود از ماه آپریل امسال اعمال شود.

مالیات سالانه برای خدمات ارسال کالا درب منزل

بر اساس این طرح، شرکت‌های لجستیک ( بسته‌بندی و انبارداری و حمل و نقل سفارشات) و تجارت الکترونیک با گردش مالی بیش از یک میلیون یورو در سال، مالیات بر درآمد ۱/۲۵ درصدی پرداخت خواهند کرد. این مالیات روی هزینه ارسال سفارشات اینترنتی درب منزل مشتری اعمال می شود، اما تحویل سفارشات به دفاتر کار، نقاط مختص توزیع و تحویل، مغازه‌ها یا انبارها اعمال نخواهد شد.

این مالیات روی هزینه ارسال تحویل بسته‌های فروشگاه‌های اینترنتی درب منزل مشتری اعمال می شود.

طبق تحقیقات دانشگاه بارسلونا، ارسال بسته‌های پستی فروشگاه‌های اینترنتی در حدود ۲/۶ میلیون یورو هزینه پارکینگ در سال را شامل می‌شود و کل مالیاتی که در سال جمع آوری خواهد شد در این سطح محدود شده است.

“تجارت الکترونیک به شدت از فضاهای عمومی استفاده می‌کند.”

هدف این پیشنهاد برای تامین پایدارتر و همچنین یکسان کردن میزان استفاده از فضاهای عمومی شهر بارسلونا میان فروشگاه‌های اینترنتی و خدمات ساخت و ساز بیان شده است. بیشتر مشاغل تجارت الکترونیکی بارسلونا در مرکز این شهر مستقر هستند. در اسپانیا روش تحویل سفارش در منزل همچنان پرطرفدار است.

جوردی کاستلانا، عضو شورای شهر به پولیتیکو گفت:مشاغل مرتبط با تجارت الکترونیک، به شدت از فضای عمومی بارسلونا استفاده می‌کنند و نه تنها تعداد وانت‌های مورد استفاده برای ارسال بسته‌های پستی در این شهر بالاست، میزان برگشتی سفارشات اینترنتی نیز بالا است.

ون‌های تحویل سفارشات اینترنتی ۵ درصد از حمل‌ونقل شهر بارسلونا را تشکیل می‌دهند

UNO Logistica هشدار می‌دهد که شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات پستی، هزینه ارسال درب منزل را افزایش خواهند داد. اگرچه ون‌ها و وانت‌های مورد استفاده برای توزیع سفارشات اینترنتی در مراکز شهری مانند بارسلون بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما تنها ۵ درصد از کل میزان حمل‌ونقل بار را تشکیل می‌دهند. گروه تجاری لجستیک اسپانیا UNO Logistica این پیشنهاد را تبعیض آمیز خوانده و هشدار داده است که این مشاغل مجبور خواهند بود قیمت خدمات پستی را برای مشتریان افزایش دهند.

0

بدون دیدگاه