تجارت الکترونیک در هلند: ۳۵ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۳

1 ماه پیش
تجارت الکترونیک در هلند: 35 میلیارد یورو در سال 2023

در سال ۲۰۲۳ میلادی، مشتریان آنلاین‌شاپ‌ها و دیگر خدمات تجارت الکترونیک در هلند، مبلغ ۳۴/۷ میلیارد یورو خرج کرده‌اند. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۲ به میزان ۳ درصد رشد داشته است. میزان خرید اینترنتی هلند در سال ۲۰۲۳ با افزایشی ۱ درصدی به ۳۶۵ میلیون یورو رسید، این رشد عمدتا ناشی از افزایش هزینه خدمات بوده است.

در مقایسه با آمار سال ۲۰۲۳ باید بدانیم که یک سال قبل از آن و در سال ۲۰۲۲ صنعت تجارت الکترونیک در هلند ۳۳/۳ میلیارد یورو ارزش داشت و تعداد خریدهای اینترنتی نیز ۳۴۷ میلیون یورو بوده که نسبت به سال قبل از آن ۵ درصد کاهش یافته بود. این آمار بدین معناست که میزان خریدهای آنلاین در سال ۲۰۲۳ برابر با سال ۲۰۲۱ بوده است و عملا در دو سال گذشته رشد ۰ درصدی را ثبت کرده است.

این آمار بر اساس آخرین بررسی بازار تجارت الکترونیک هلند از سوی انجمن تجارت الکترونیک هلند بدست آمده و در سایت Thuiswinkel.org منتشر شده است. این گزارش بینشی از تجارت الکترونیک هلند در سال ۲۰۲۳ ارائه می‌دهد. خرید آنلاین و هزینه برای محصولات تقریبا مشابه سال ۲۰۲۲ باقی مانده است. در آن زمان، حدود ۲۱٫۲ میلیارد یورو برای لجستیک و ارسال محصولات هزینه شده است.

رشد بخش خدمات آنلاین هلند

میزان خرید آنلاین در بخش خدمات هلند ۴ درصد رشد کرده در حالی که هزینه‌های مرتبط با آن ۱۰ درصد رشد کرده است. رشد در بخش خدمات هلند عمدتا به دلیل هزینه‌کرد آنلاین برای سفر بوده است. به عنوان مثال در سال ۲۰۲۲ مصرف‌کنندگان هلندی برای خرید تور آنلاین ۲۱ درصد بیشتر و برای خرید بلیط هواپیما یا محل اقامت خارج از تور ۱۵ درصد بیشتر نسبت به سال قبل از آن هزینه کرده‌اند و به گفته مارلین تن هام، مدیر عامل Thuiswinkel.org این میزان بیش از هر زمان دیگری است.

در سال ۲۰۲۳ بیشترین رشد مبلغ تراکنش‌های آنلاین مربوط به خرید تور گردشگری بوده است.

البته رشد مبلغ تراکنش‌های آنلاین به تورم هم مربوط می‌شود اما گزارشی از ANVR/GfK نشان می‌دهد سال ۲۰۲۳ بیشترین مبلغ تاریخی در بخش خرید تورهای گردشگری انجام شده است. علاوه بر این با رشد ۱۰ درصدی در تعداد تراکنش‌ها، میزان خرید بلیط‌های رویدادها به صورت آنلاین رکورد تاریخی ثبت کرده است.

تمام حقایق تجارت الکترونیک هلند در یک نگاه

تمام حقایق تجارت الکترونیک هلند در یک نگاه

هزینه‌های فرامرزی به ارزش ۴ میلیارد یورو در هلند

بر اساس این گزارش، هزینه‌های فرامرزی آنلاین هلند نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۳ درصد افزایش یافته است. این بدان معناست که مصرف کنندگان هلندی تقریبا ۴ میلیارد یورو برای سفارشات آنلاین از خارج از این کشور در سال ۲۰۲۳ هزینه کرده‌اند. تعداد خریدهای فرامرزی آنلاین با ۱۷ درصد افزایش به ۴۰ میلیون تراکنش رسیده است.

در نتیجه، مصرف‌کنندگان هلندی ۱۲ درصد از کل هزینه‌های آنلاین خود را صرف خریدهای فرامرزی کردند. ۲۵ درصد از هزینه‌های فرامرزی از فروشگاه‌های آنلاین آلمانی و ۷ درصد از فروشگاه‌های آنلاین چینی اختصاص انجام شده که ۲۶۵ میلیون یورو ارزش داشته است. در سال ۲۰۲۲، این سهم ۵ درصد بود و این موضوع از رشد فعالیت آنلاین‌شاپ‌های چینی در هلند حکایت دارد.

مصرف‌کنندگان هلندی ۱۲ درصد از کل هزینه های آنلاین را در خریدهای فرامرزی خرج کردند.

میزان خرید از آنلاین‌شاپ‌های چینی در هلند افزایش خواهد یافت

میزان خرید از فروشگاه‌های آنلاین چینی نیز به شدت افزایش یافته و از ۱۸ درصد به ۲۲ درصد رسیده است. این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۸٫۹ میلیون خرید از این فروشگاه‌های آنلاین رسیده بود. مصرف‌کنندگان عمدتا محصولاتی را در دسته‌بندی خانه و زندگی و باغبانی و لباس از چینی‌ها خریداری کرده‌اند.

همچنین مبالغ خرج شده از سوی هلندی‌ها در فروشگاه‌های آنلاین خارج از اتحادیه اروپا افزایش یافته است.

در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ شاهد کاهش هزینه‌کرد آنلاین مصرف‌کنندگان هلندی در فروشگاه‌های آنلاین چینی بودیم، زیرا چینی‌ها از سال ۲۰۲۱ دیگر از مالیات بر ارزش افزوده معاف نیستند. در سال ۲۰۲۳، شاهد افزایش بزرگی بودیم. بر اساس گزارش تن هام، هزینه‌کردها برای کشورهای دیگر خارج از اتحادیه اروپا نیز افزایش یافته است.

0

بدون دیدگاه