تعداد آنلاین شاپ ها در اوکراین ۱۴ درصد افزایش یافته است

تعداد آنلاین شاپ ها در اوکراین 14 درصد افزایش یافته است

تعداد آنلاین شاپ ها در اوکراین  از ابتدای سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۴درصد افزایش یافته است. در همین دوره میانگین درآمد یک آنلاین شاپ‌ در اوکراین ۱٫۵ برابر شده است.

به گزارش وب‌سایت خبری تجارت الکترونیک در اروپا، شرکت های تجارت الکترونیک مستقر در شهرهای دنیپرو و کیف رشد قابل توجهی در میانگین درآمد داشته‌اند. همچنین از سال ۲۰۱۹ تا پایان سال ۲۰۲۱ سود کسب و کارهای آنلاین در Dnipro و Kiev به ترتیب ۷۰ و ۷۲ درصد افزایش یافته است. بیش از ۳۰ درصد از کل سود حاصل از فروش آنلاین شاپ های اوکراین در بازارهای جهانی به حساب آنلاین شاپ‌های واقع در پایتخت اوکراین، کیف می‌رود.

Payoneer به تازگی پژوهشی در مورد تجارت الکترونیک در اوکراین انجام داده است که نتایجی قابل توجهی درباره تعداد آنلاین شاپ ها در اوکراین در اختیار می‌گذارد. این پژوهش نشان داد که در سال ۲۰۲۱، تعداد آنلاین شاپ‌های واقع شده در این کشور اروپای شرقی ۱۴درصد بیشتر از ابتدای سال ۲۰۱۹ بوده است و در همین مدت زمان، رشد کلی سود فروشگاه های آنلاین اوکراین ۶۹ درصد رشد کرده است.

بر اساس این مطالعه، بیش از نیمی (۵۳ درصد) از کل سود آنلاین شاپ ها در اوکراین از پنج شهر در سراسر کشور به دست می‌آید. شهرهای اودسا، کیف، دنیپرو، لویو و خارکف در اوکراین بالاترین میانگین درآمد تجارت الکترونیک را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ داشته‌اند، همچنین فروشندگان آنلاین شهر اودسا به طور میانگین درآمدشان ۱۶ درصد بیشتر از کیف بوده است.

محبوب ترین محصولات آنلاین شاپ در اوکراین

مطالعه Payoneer همچنین نشان می‌دهد که در ابتدای سال ۲۰۲۱، اوکراین بیشترین تعداد کاربران عادی تجارت الکترونیک (خریداران آنلاین شاپ) را در سال‌های گذشته داشته است. در حالی که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰، ۳۳ درصد از کاربران اینترنت در اوکراین خرید اینترنتی انجام می‌دادند، این سهم در سال ۲۰۲۱ به ۴۲ درصد افزایش یافته است. این به این معنی است که در مجموع، حدود ۱۱ میلیون نفر در اوکراین خرید آنلاین دارند. محبوب ترین محصولات آنلاین شاپ در اوکراین لباس، لوازم خانگی و لوازم آرایشی است.

 

همچنین بخوانید: مقایسه قابلیت های آلمان و انگلستان در تحویل کالاهای خرید اینترنتی

0

بدون دیدگاه